|
Till SILOS,
Jag var så livrädd och när både polisen och personalen inte hadde tid mitt i natten med henne, så är det mitt ansvar som mor att göra det bästa av en situation.
Jag har jobbat som sjuksköterska extra på akuten på nätterna, så jag vet att man hinner inte med dessa ungdommar, utan man ringer till föräldrarna, vilka sällan går upp mitt i natten, så då får polisen ta med sig dessa unga.
Inget av det är något att hurra för, man gör sitt och man får in allt från svåra olyckor till gamlingar med el. utan skador. Dessa ungdommar läggs längst ner i prioriteringen att ta hand om på akuten. Jag skulle önska att det fanns andra platser än finkan och akuten att lämna dessa ungdommar/fyllissar, där det fanns personal som kunde ta hand om dem.
Ingen vet som inte har varit med om dessa fall och även de som efter en akut operation yrar efter narkos, kan få en spruta, men mest blir det att ta till hårdare tag tills personen vaknar till ordentligt och ingen fara ligger för deras säkerhet. Oftast har jag kallat på läkaren först att fråga vad som gäller, men det är en annan historia. Vi tar och lämnar detta, men min avsikt var att ge den sidan av alkoholen inblandad vad detta tråd har handlat om. Har läst inläggen och tyckte att "visa" en annan sida som inte är så vacker när det gäller sprit, men jag kunde inte ta upp ännu värre saker om andra patienter för det är inte tillåtet. Jag anser inte att jag har hängt ut min dotter, ingen vet vem hon är och inte mig heller ..... Fuchian .... Silos, vi får tänka på hur vi lägger upp vårt tråd, men jag är rädd att dessa som hackar på oss måste få först några andra att ge sig på innan vi kan få det vi vill och ta emot de som vill hänga med utan att trassla till det för oss. Kram, vännen --- vi kämpar på ... Fuchian ...
|