Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

10 sidor V  « < 8 9 10  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Alkoholist?
          silos
          Inlägg 19-07-2010, 19:40
          Länk hit: #181

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

CITAT (fuchian @ 19-07-2010, 20:13) *
          Tack MALCOLM,

Du har ju egna barn och kan förstå den rädslan och oron man har för sina barn. Här hjälpte det inte ens med pojkvännen lika lite som andra okändas insats till, utan i sitt förvirrade tillstånd var det enda raka att ta tag i det själv som mor. Min dotter är mitt ansvar, men andras ungar har jag skickat till polisen om inte föräldrarna hämtar dom.
          Har hoppat in som sköterska motvilligt till akuten och sett dessa alkoholpåverkade ungdommar som skiter ner hela avdelningen och anhöriga vägrar att komma till hjälp. Då blir det fyllecellen man skickar dom för man har fullt upp med andra akutfall.
          Så ingen har rätt att säga vad som gäller mellan mig och mitt barn. För de känner varken mig eller min dotter.
          Även du, Malcolm fick sk. råd hur du ska vara, men om dessa/hon kunde prakticera det först på sig själv innan hon ger sig på andra, vore en bra upplyft till hela forumet. ......Fuchian .....

Jag förstod mer än väl din räddsla,tro inte annat!
          Och jag dömer absolut inte dig,berättar endast om hur jag ser på sådant!

smiley_small_hug.gif

Citera
          fuchsian
          Inlägg 19-07-2010, 19:41
          Länk hit: #182

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

CITAT (ninnisky @ 19-07-2010, 14:28) *
          Brukar inte mata troll - men din stackare vilken fantasi du har thumbdown.gif

Det behövs ingen fantasi alls här, märker jag!

Citera
          Suz
          Inlägg 20-07-2010, 00:11
          Länk hit: #183

Medlem
          Antal inlägg: 956
          Medlem nr: 10 095

Tepa, du är modig och likaså ni andra som öppet berättat/funderat över era alkoholproblem.
          Jag tycker diskussionen som sådan är viktig men tänker inte ge mig in i den.
          Däremot vill jag tipsa om ett forum där man kan få svar på både det ena och det andra vad gäller alkohol/beroende/.
          http://www.alkoholhjalpen.se/forum/categories.php

Redigerat av Suz: 20-07-2010, 00:14

--------------------
          Zon II

Citera
          fuchsian
          Inlägg 20-07-2010, 10:46
          Länk hit: #184

Medlem

Till SILOS,

Jag var så livrädd och när både polisen och personalen inte hadde tid mitt i natten med henne, så är det mitt ansvar som mor att göra det bästa av en situation.

Jag har jobbat som sjuksköterska extra på akuten på nätterna, så jag vet att man hinner inte med dessa ungdommar, utan man ringer till föräldrarna, vilka sällan går upp mitt i natten, så då får polisen ta med sig dessa unga.

Inget av det är något att hurra för, man gör sitt och man får in allt från svåra olyckor till gamlingar med el. utan skador.
          Dessa ungdommar läggs längst ner i prioriteringen att ta hand om på akuten.
          Jag skulle önska att det fanns andra platser än finkan och akuten att lämna dessa ungdommar/fyllissar, där det fanns personal som kunde ta hand om dem.

Ingen vet som inte har varit med om dessa fall och även de som efter en akut operation yrar efter narkos, kan få en spruta, men mest blir det att ta till hårdare tag tills personen vaknar till ordentligt och ingen fara ligger för deras säkerhet. Oftast har jag kallat på läkaren först att fråga vad som gäller, men det är en annan historia. Vi tar och lämnar detta, men min avsikt var att ge den sidan av alkoholen inblandad vad detta tråd har handlat om. Har läst inläggen och tyckte att "visa" en annan sida som inte är så vacker när det gäller sprit, men jag kunde inte ta upp ännu värre saker om andra patienter för det är inte tillåtet.
          Jag anser inte att jag har hängt ut min dotter, ingen vet vem hon är och inte mig heller ..... Fuchian ....
          Silos, vi får tänka på hur vi lägger upp vårt tråd, men jag är rädd att dessa som hackar på oss måste få först några andra att ge sig på innan vi kan få det vi vill och ta emot de som vill hänga med utan att trassla till det för oss. Kram, vännen --- vi kämpar på ... Fuchian ...

Citera
          fuchsian
          Inlägg 20-07-2010, 10:52
          Länk hit: #185

Medlem

CITAT (Suz @ 20-07-2010, 01:11) *
          Tepa, du är modig och likaså ni andra som öppet berättat/funderat över era alkoholproblem.
          Jag tycker diskussionen som sådan är viktig men tänker inte ge mig in i den.
          Däremot vill jag tipsa om ett forum där man kan få svar på både det ena och det andra vad gäller alkohol/beroende/.
          http://www.alkoholhjalpen.se/forum/categories.php

bra gjort av dig Suz, alla borde förstå att man kan snacka med personen som vill ha hjälp, men att man kan inte snacka ett skit med själva alkoholen som talar sitt språk. Det är så synd att det är så jobbigt för dessa som druckit längre tid att få dem att inse behovet att kunna vända om med hjälp, men jag tror nog att det finns så mycket skamkänslor hos personen i fråga och hos deras omkrets att förnekelsen är det enda som de kan ta till. Såg detta hos min bror som slog vår lilla mor för att få mer pengar .... Skrämmande! .....Fuchian...

Citera

10 sidor V  « < 8 9 10
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-06-2026, 04:01

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon