Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> LED komplettering enbart?
          elinh
          Inlägg 02-03-2010, 23:51
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 210
          Medlem nr: 18 879

Ursäkta att jag är lite av en tråd-fascist... men jag kopierar delar av tråden LED på postorder hit, så att den tråden enbart kan handla om VAR man kan köpa led.
          http://www.odla.nu/forums/index.php?showto...&st=0&#

CITAT (kentbra @ 02-03-2010, 19:20) *
          Visst är de bra. Men den som tror att de klarar sig med bara LED lampor lär få en överraskning.
          Det är på tok för öite lumen i LED och de duger endast till komplettering.

Hej Kent -

det må du endelig ikke fortælle til mine planter, som vokser helt perfekt i rent LED-lys!

Du har bestemt ikke ret i, at LED kun er til komplettering - det rækker fint til både vækst og blomstring.

mvh
          Anja

Hej Anja.
          Jag kan ha fel.Men hos mig blir det ingen fart på små frösådda plantor.
          Fungerar kanske bättre när de väl bildat lite mer blad.

Hur långt ifrån har du LEd lampan och vilken typ är det.

Kent

Kan själv intyga med att Led funkar hur bra som helst både för tillväxt och blommning av plantor. Jag har både chili och orkide med blommor. Däremot så finns det stora kvalitets skillnader på framför allt de olika panelerna. Det finns många billiga Ufo 90 & 50w som både har fel typ av Led och saknar ordentlig kylning. Jag håller till på ett antal chiliforum och där har detta diskuterats en del. Jag tror iaf att om man handlar en panel till ett högre pris och med 2 års garanti får en bättre produkt. Tror inte man har så mycket garanti om något skulle vara fel med en man köpt direkt. Min Ufo 90w har jag köpt från ledsweden iaf.

Har själv byggt en liten led belysning till mitt minidrivhus med 12st 1w kvalitets led från elfa.se och små plantorna trivs jättebra under dessa. Det viktiga är att du har rätt nm på leddarna. Ska ev försöka mig på att utöka med några led till då lite extra inte kan skada.. smile.gif

(densis)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 29-07-2025, 12:33

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon