Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> LED bygga själv
          elinh
          Inlägg 03-03-2010, 00:06
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 210
          Medlem nr: 18 879

skrivet av densis i annan tråd:

"Har själv byggt en liten led belysning till mitt minidrivhus med 12st 1w kvalitets led från elfa.se och små plantorna trivs jättebra under dessa. Det viktiga är att du har rätt nm på leddarna. Ska ev försöka mig på att utöka med några led till då lite extra inte kan skada.. smile.gif"

Vad använde du för dioder? Kan du länka till dem?
          Jag lödde en hel del idag själv. 20 st röda (660 nm) och 9 och 6 st blåa (minns inte vilka nm det var, men det skulle motsvara de två pikarna i fotosynteskurvan på den blåa sidan). Jag fyller år på söndag så jag fick "kitet" i present. Fick hjälp med kretsschemat, hur man skulle löda och sen inkorvningen av allt i lådan. Lådan som de sitter i är klassad IP-67 så jag tänkte ha det i ett akvarie. Experiment, experiment, experiment!

Dum fråga, men när behöver man fläktar?

och hur bra och korrekta vad gäller våglängder är dioderna från elfa jämfört med de från t.ex. ledsweden?

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 08:20

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon