Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vargvarning, julväder
          Lena
          Inlägg 22-12-2003, 11:20
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 587
          Medlem nr: 67

Här i Sundsvall har vi inget oväder och inte mycket snö heller, det är 12 grader kallt, men vi har en livs levande varghanne som enligt expertis är ute för att leta en hona, den närmaste befann sig ca 15 mil längre norrut, men den dog i fredags på grund av sjukdom, så den stackars hannen blir utan dam i julhelgen, han har setts runt gårdarna här och där, vi undrar förstås hur länge han tänker gästa oss, varg har så vitt jag vet inte funnits här på mycket länge.
          När man har trädgård som stort intresse, är den här årstiden bara väntan och man får pyssla om det lilla som finns ute, fågelbordet, snöskottning och lite o pyssel med belysningarna och så växterna som överlever inne, pelargonerna växer och fuxiorna triv så bra att en av dem har fått en knopp, fikonet har fått många frukter sen den kom in i värmen.

Det är nog för varmt i deras ide, men jag kan inte erbjuda bättre, de har 13 grader varmt och ganska nycket belysning, men jag hoppas det funkar

Igår var vi i skogen flera timmar för att välja gran, vi hade med oss ett par grannar och glögg, det var jättevackert ute, men vargen kom inte igår, fast han sågs precis där iförrgår.

God Jul o Gott Nytt År

Lena zon 4

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-06-2025, 02:49

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon