Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > byta glas
          stensryd
          Inlägg 06-03-2010, 17:32
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2
          Medlem nr: 28 316

hej, snön har krossat många fönster i mitt växthus. Idag fick jag vårkänslor och försökte plocka bort glasset men så fast sillikonen och glaset satt. Vem kan ger råd här, vem har bytat glas för och vet hur man gör?
          Mannen står bredvid och verkar nog inte bryr sig så mycket. Jag hade tänkt att sätta i sedan en värmefläkt för att starta lite tidigare (där ligger dock 20 cm snö kvar här i Skåne).

Citera
          AliceW
          Inlägg 11-03-2010, 12:34
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 62
          Medlem nr: 8 923

Jag köpte ett begagnat växthus, där alla glasen satt med clips och silikon. Använde en mattkniv som jag först skar upp silikonet med, sen fick vi dra loss dom försiktigt. Inte helt lätt, och några gick sönder. Men ska du ta bort rutor som redan är trasiga så gör det ju inget.

Citera
          skogstroll
          Inlägg 11-03-2010, 12:45
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

ja... mitt växthus gick sönder redan i höstas pga ett träd som av misstag föll på det

I alla fall har jag nu nya rutor (nu i plast). Jag mailade Willab och frågade hur man gör med de nya rutorna, tydligen härdar inte siliconet förrns 15 grader plus men till dess kunde man använda de där klämmorna att fästa rutorna med. För ögonblicket har jag en presenning på växthuset men det är inte optimalt tycker jag även om sambon envisas med att tycka det räcker utmärkt, det täcker tyvärr inte hela problemområdet. Jag satsar på att klämma dit de nya rutorna så fort det går

Redigerat av skogstroll: 11-03-2010, 12:45

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 01:47

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon