Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Lars Vilks mord hotad
          Carl
          Inlägg 10-03-2010, 10:51
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 222
          Medlem nr: 9 850

Nu har det hänt igen Lars V mordhotad av muslimer. Alla muslimer är inte terrorister men alla terrorister är muslimer.

Citera
          8 sidor V  « < 3 4 5 6 7 > »   
          Nytt inlägg
          Svar (80 - 99)
          gnon49
          Inlägg 12-03-2010, 22:25
          Länk hit: #81

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

LW har gjort en teckning, inget mer. Som svensk får jag uttala mig, teckna, skriva precis vad jag vill inom lagens råmärken. Vad som är förbjudet i dikaturerna i MÖ intresserar mig inte. Tokislamisterna i MÖ är inte precis lena i munnen när dom hånar o kritiserar väst. Det är bara att titta på deras tv-kanaler. Respektera en religion är bra men böja sig är förkastligt. Skall vi kväsa kulturen bara för att behaga diktaturländer i MÖ.
          Svenska lagar gäller i Sverige och det skall vi vara glada över.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Motti
          Inlägg 12-03-2010, 22:31
          Länk hit: #82

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Men all sin da !det är väl inte nytt för någon här på jordklotet att Musslimerna lever sina liv i religionen och tar den på djupaste allvar varför ska vi då provosera dom till det yttersta när vi vet att de kan döda för sin religon.Om man gör som Lars Viik och ritar muhamed som en Ronellhund så är det den djupaste kränkning för en Muslim som man kan tänka sig,gör man en sån sak får man ta följderna också,han visste precis vad han gjorde men han gjorde det för egen vinnings skull inte för att befria världen.Han kan gott ha det vsom han ha det !ingen annan än han själv har skapat den situationen.tror inte jag personligen skulle tycka det var humor om muslimerna satte upp en Rondellhund på Jesus heller,skillnaden mellan oss och dom är att vi inte är speciellt religösa här men jag skulle bli upprörd eftersom jag har en kristen tro jag tar Jesus på allvar och gillar inte att folk driver med honom.

Citera
          vitavargen
          Inlägg 12-03-2010, 22:36
          Länk hit: #83

Medlem
          Antal inlägg: 1 576
          Medlem nr: 26 792

CITAT (Motti @ 12-03-2010, 22:31) *
          Men all sin da !det är väl inte nytt för någon här på jordklotet att Musslimerna lever sina liv i religionen och tar den på djupaste allvar varför ska vi då provosera dom till det yttersta när vi vet att de kan döda för sin religon.....

Detta är bara en fördom.

Det är de politisk religiösa som dödar för sin relion. Alla är inte med på den smutsiga tanken att blanda religion med politik.

Detta är det största felet som du har. Du tror att alla som kallas för muslimer är politiska islamister, vilket inte stämmer.

Citera
          Motti
          Inlägg 12-03-2010, 22:41
          Länk hit: #84

Medlem

Har ingen betydelse !alla muslimer tar sin religon på allvar,har en vännina som kommer från Eritriera som är muslim och har bot i sverige i över tjugo år hon tar sin relion på största allvar.Hur många Svenskar går till kyrkan varje helg om det inte är begravning dop eller bröllop eller konfirmastion!ingen.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 12-03-2010, 22:46
          Länk hit: #85

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Motti @ 12-03-2010, 22:41) *
          Har ingen betydelse !alla muslimer tar sin religon på allvar,har en vännina som kommer från Eritriera som är muslim och har bot i sverige i över tjugo år hon tar sin relion på största allvar.Hur många Svenskar går till kyrkan varje helg om det inte är begravning dop eller bröllop eller konfirmastion!ingen.

Där har du fel faktiskt, det finns många muslimer som inte alls tar sin religion på allvar. Jag har själv träffat flera, bland annat en marockan som inte besökt någon moské sedan barndomen

Citera
          pejori
          Inlägg 12-03-2010, 22:51
          Länk hit: #86

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Hej igen @ 12-03-2010, 22:17) *
          Lars Wilks må ha vilka syften som helst med sin teckning ... MEN ... vi får ALDRIG
          godta att extremister mordhotar/sätter pris på någons huvud pga dennes konstnärliga uttryck
          eller vår Svenska åsiktsfrihet.

Att de säger att Mohammed inte får avbildas ... det är ju bara bullshit ... finns ju hur många som helst på nätet.

Vad är nästa steg?

Håller med dig i sak, men när hans yttrandefrihet riskerar att, i förlängningen skada andra svenska medborgare eller landet, Är han inte bättre än dom.
          För mej är "konstnärlig uttryck" bullskit.
          Det är att gömma sig bakom några bra ord, när man bara är ute efter att provocera och få uppmärksamhet.

Redigerat av pejori: 12-03-2010, 22:51

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          vitavargen
          Inlägg 12-03-2010, 22:52
          Länk hit: #87

Medlem

Vet inte om vi får grunda det vi säger på egna erfarenheter. Jag umgås mycket med sådana människor men ingen av de är troende.

Vi har inga siffror på hur stor del av befolkningen ( i de länder som styrs av Islam) som vill leva sekulärt. Vi vet inte hur många miljoner som önskar att få kunna klä sig som de vill och inte tvingas i slöja och liknande.

(För övrigt vet jag att ifrån sekulära länder i världen finns flyktingar här i Sverige som är religiösa och av det skälet har de flytt. Vi kan inte se på världen genom de få antal skäggiga som vi ser i de olika svenska städerna)

Citera
          Motti
          Inlägg 12-03-2010, 22:59
          Länk hit: #88

Medlem

Jo då Huggorm det vet jag !har varit i Turkiet och där är det väldigt stor skillnad på rättrogna och halvtrogna.Men det Lars Vijks gjorde är bara för att skapa publisitet omkring sitt och sig för att tjäna pengar på det,och som alla Svenskar så trodde han att han inte hade något att frukta jäkligt blåögt om jag får säga eftersom hans Rondellhund kom till precis efter att Danskarna hade publicerat sin Muhamedteckningar.Sätter man eld på torrt gräs så får det konsekvenser,man driver inte med andras religion hur som helst vad man än tycker om den särskillt inte den Muslimska efter som det finns fanatiker,det visste Lars Vijk och nu får han ta konsekvenserna och jag tycker det är rätt åt honom ,han kan ha det när han föringrar muslimerna och deras tro och driver med deras " Gud".Man har alltid ett val.Det här att visa respeckt för andras religon oavset vad man tycker om muslimer,alla muslimer är inte lika därför ska vi heller inte dra dom över samma kam som du sa.

Citera
          Bengalow
          Inlägg 12-03-2010, 23:07
          Länk hit: #89

Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem nr: 24 333

Religioner över hela världen har en gemensam ståndpunkt - tolerans.
          De som kallar sig islamister och påkallar "jihad" är sekterister, och inget annat. Dom kan inte åberopa Allah och hans lära, som är fredlig.
          Hade Mohammed levt idag så skulle dom, som "krigar för honom" fått på nöten av honom själv.
          Det vi kallar islamistiska seder och bruk, är ingenting annat än medeltida tradition från dessa länder som dom har tagit med sig. Vi tolererar inte sådant som bl.a. "hedersmord" här. Kan dom inte anpassa sig till västerlandets lagar och traditioner, så har dom inte här att göra.
          Beträffande Lars Wilks, så kan han gå och gräva ner sig - han är bara ute efter att "saliggöra"
          sig själv. Att åkalla "konstnärlig frihet" är som att svära i kyrkan i detta fall, och jag håller helt med Motti - har man tagit fan i båten, så får man se till att ro den iland också.

Citera
          vitavargen
          Inlägg 12-03-2010, 23:24
          Länk hit: #90

Medlem

För att kunna stoppa de politiskreligiösa borde Lars Vilks försvaras, för han är dödsdömd av just de politiskreligiösa skäggiga.

Att strunta i Lars Vilks liv och påstå att man är emot de politiskreligiösa går inte ihop.

Citera
          Bengalow
          Inlägg 12-03-2010, 23:28
          Länk hit: #91

Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem nr: 24 333

Jodå, det gör det visst! Jag gör det utan dåligt samvete.
          Lars Wilks är överlycklig för den publicitet han har fått igen, på bekostnad av svenska folket. Jag skulle inte sörja, om han förpassades hinsides....

Redigerat av Bengalow: 12-03-2010, 23:33

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 12-03-2010, 23:56
          Länk hit: #92

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Om vi tar det hela som en princip , vilka får man resp vilka får man inte reta upp ? Får man inte driva med en religion så får man heller inte driva med maffian ? Eller med Hells Angels ? Eller med " nationella " rörelser i Sverige ?

Får man tycka att en diktator i ett annat land har fel ? Får man säga det offentligt ?

Om man retar upp någon av de jag räknat upp och de ger sig på en av dina släktingar , en invånare i din stad eller i ditt land p g a av du sagt eller gjort , är det ditt fel då ? Varför måste det alltid vara någons " fel "? Är inte ett sådant beteende , att leta syndabocker , lika illa som det som de som hotar att döda för t ex en teckning har ? Ska man verkligen sänka sig till deras nivå ?

Skiter fullständigt i om Wilks gjort det för att få uppmärksamhetens strålkastare riktad mot sig själv , han har rätt att tycka vad han tycker och att säga vad han säger !!

Om vi viker oss det minsta så sitter vi snart fast i diktatur överallt ,precis överallt , och får gå omkring som strykrädda hundar !!

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Motti
          Inlägg 13-03-2010, 01:26
          Länk hit: #93

Medlem

Vill bara påpeka att "Hells Angeles" inte är en religon utan en kult och lååååångt ifrån islam´har inte med religon att göra, Herre gud tänk på vad ni gämför med !Hells Angeles uppstog från en grupp krigsflygare. som gillade a<tt köra Harley Davidsons" motorcycklar och bildade ett brödrateame som blev world wide med prospeckters i alla länder världen över.Har inget med Islam att göra

Citera
          vitavargen
          Inlägg 13-03-2010, 06:53
          Länk hit: #94

Medlem

CITAT (Bengalow @ 12-03-2010, 23:28) *
          Jodå, det gör det visst! Jag gör det utan dåligt samvete.
          Lars Wilks är överlycklig för den publicitet han har fått igen, på bekostnad av svenska folket. Jag skulle inte sörja, om han förpassades hinsides....

Vet inte varifrån kritiken mot politiskreligion kommer om nån bortser ifrån hot att döda andra för deras ord/bild/konst etc.

Dagligen hindras flickor att gå i skola, kvinnor tvingas i många lager av tyg(hur varm landet än är),arbetare tvingas till tystnad och acceptans av inhumana villkor, ... i många lander i Mellanöstern.
          Lars Vilks är bara en av dessa människor som dessutom råkar att vara född och leva i ett annat land än Mellanöstern. Försvar av LV är inte bara försvar av de rådande lagarna i Sverige, utan det är försvar av alla som under lång tid råkat ut för politiskreligions dåd.

Citera
          pejori
          Inlägg 13-03-2010, 10:12
          Länk hit: #95

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Motti @ 13-03-2010, 01:26) *
          Vill bara påpeka att "Hells Angeles" inte är en religon utan en kult och lååååångt ifrån islam´har inte med religon att göra, Herre gud tänk på vad ni gämför med !Hells Angeles uppstog från en grupp krigsflygare. som gillade a<tt köra Harley Davidsons" motorcycklar och bildade ett brödrateame som blev world wide med prospeckters i alla länder världen över.Har inget med Islam att göra

bravo.gif
          Hells angeles är en grupp som medvetet ställt sig utanför samhällets regler och ramar.
          Är inte det också en form av terrorism?
          Att hota och skrämma till tystnad?
          (övergrepp i rättsak)
          Mordhot och terror är inget jag stödjer på något vis, men att skymfa en hel relion, utövare eller inte och sedan gömma sig bakom "konstnärlig frihet"
          Enbart för uppmärksaheten, Är lågt

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 13-03-2010, 10:43
          Länk hit: #96

Medlem

Motti , jag skrev om principen och vet mycket väl att Hells Angels inte är en religion och har heller inte jämfört HA med islam !!! Tog några exempel på grupper som hotar och ger sig på folk som på ett eller annat sätt gort dem upprörda.

Säger det igen och igen och igen att vi har yttrandefrihet och den ger oss rätten att tycka , tänka och tala fritt . Får vi inte det så har vi diktatur .

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 13-03-2010, 11:06
          Länk hit: #97

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (mamamaggan @ 13-03-2010, 10:43) *
          Säger det igen och igen och igen att vi har yttrandefrihet och den ger oss rätten att tycka , tänka och tala fritt . Får vi inte det så har vi diktatur .

Absolut - men demokrati innebär inte bara rättigheter utan också skyldigheter och ansvar.
          Att utnyttja demokratins möjligheter till det yttersta för sina egna syften, riskerar att på sikt underminera hela demokratin...

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 13-03-2010, 11:13
          Länk hit: #98

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (pejori @ 13-03-2010, 10:12) *
          Mordhot och terror är inget jag stödjer på något vis, men att skymfa en hel relion, utövare eller inte och sedan gömma sig bakom "konstnärlig frihet"
          Enbart för uppmärksaheten, Är lågt

tummenupp.gif

Behöver man aldrig ta ansvar för sina handlingar om man säger sig vara konstnär? Är det det som menas med åsikts- och yttrandefrihet? Jag förstår inte vad hans rondellhund har med åsikts-och yttrandefrihet att göra faktiskt.

CITAT (Aqvakul @ 13-03-2010, 11:06) *
          Absolut - men demokrati innebär inte bara rättigheter utan också skyldigheter och ansvar.
          Att utnyttja demokratins möjligheter till det yttersta för sina egna syften, riskerar att på sikt underminera hela demokratin...

tummenupp.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 13-03-2010, 12:23
          Länk hit: #99

Medlem

Visst är det någon som sagt något som att jag hatar dina åsikter men jag kommer att försvara din rätt att uttrycka dem på alla sätt jag kan ?

Har inte träffat LV så jag vet inte varför han gjorde det men som sagt , överträder man inga demokratiskt stiftade lagar så får man säga/ göra vad man vill.

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Citera
          vitavargen
          Inlägg 13-03-2010, 14:55
          Länk hit: #100

Medlem

CITAT (mamamaggan @ 13-03-2010, 12:23) *
          ...

Har inte träffat LV så jag vet inte varför han gjorde det men som sagt , överträder man inga demokratiskt stiftade lagar så får man säga/ göra vad man vill.

Självklart !

Långt innan Lars Vilks föddes har människor haft problem med dessa politiskreligiösa figurer. Titta på Egyptens historia, Iraks, Afghanistans osv.

Lars Vilks är bara en länk ut i världen och försvar av honom är försvar av alla som kämpar för ett bättre liv i Mellanöstern.

Citera

8 sidor V  « < 3 4 5 6 7 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 10-08-2025, 14:20

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon