Det började med att jag fick ett brev från Telia med en uppmaning att jag skulle gå in på deras hemsida för att uppdatera mitt modem p.g.a att de upptäckt ett inbyggt fel (vilket jag redan misstänkt eftersom det här var modem nr 2, mitt tidigare slutade funka efter 2mån). Jag fick hjälp med detta från Telias support.
Då började modemet säga sätt i SIMkort när jag skulle koppla upp mig efter att jag gjort denna sk. uppdatering. Jag gick till en Teliabutik och frågade de ursäktade och sade att de upptäckt att det inte gick så bra att uppdatera så de gav mig ett sprillans nytt modem igår, som funkade i ca 1dygn sedan började även det att skrika efter SIMkort. Eftersom jag var hemma idag så ringde jag till supporten som sade att vi skulle testa avinstallera och sedan installera på nytt då borde allt funka bra. Jo pyttsan heller då säger datorn bara -hittar inte USB-enhet när jag ska ansluta, hon på supporten var mest Oj då ja då vet jag inte, du får nog ta med dig allt till en teliabutik så får de fixa det.
Jag har ett sånt där modem för mobilt bredband som ser ut som en liten svart cigarettändare, är det fler som har haft liknande problem med sitt?
I reklamen för telia nu är det ett annat modem är det bättre?? För snart vill jag kräva att få en annan typ av modem som inte krånglar såhär.
(som tur är bor jag nära jobbet så jag har gått dit för att surfa lite men lite fel känns det ju att gå dit eftersom jag ju är tjänsledig för studier)
Redigerat av Åsa, mälardalen zon 2: 17-03-2010, 16:59
--------------------
Mvh Åsa
Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)
|