Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

7 sidor V  < 1 2 3 4 5 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Det där med rakning !
          Anma
          Inlägg 26-03-2010, 11:25
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Jag tillhör de lyckligt(?) lottade som har svag hårväxt överallt förutom på huvudet, där är det desto mer hår. Tur att det på huvudet är ganska tunt i sig själv, annars skulle jag se ut som Sideshow Bob från The Simpsons, fast med rakt hår.

Rakar mig på sommarhalvåret under armarna en gång i veckan eller så, på vintern mer sällan. Ben har jag aldrig behövt raka, det lilla som finns syns inte. Bikinilinjen har jag heller aldrig behövt raka oavsett bikinimodell. Men därmed inte sagt att jag inte rakat där ändå. Har nog testat de flesta frisyrer. Att ta bort allt där tycker jag inte om alls, det blir lite väl tja, ska nog låta bli att säga vad jag får för accessoarer.

Man får göra som man vill tycker jag. När jag var yngre tyckte jag att det såg äckligt ut med hår under armarna, eller man skulle väl tycka det och då tyckte jag det. Med åren har jag fått en egen vilja som inte bryr sig så mycket om vad man ska och inte ska. Nu tycker jag att håriga armhålor är helt ok.

Angående hygienen, själv känner jag mig renare under armarna med hår än utan. Men finare utan.

Redigerat av Anma: 26-03-2010, 12:30

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 26-03-2010, 11:27
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

CITAT (Fny @ 26-03-2010, 11:15) *
          varning för intima detaljer, är du känslig så läs ej detta!

rtfm.gif
          rtfm.gif
          rtfm.gif
          rtfm.gif

När det gäller killar som är helrakade även mellan benen, så kan jag ju hålla med om att det ser lite läskigt ut. Men det har funnits tillfällen då jag insett att det hade varit trevligare med rakat så man slipper få hår i munnen vid oralsex. Detsamma gäller ju åt andra hållet, betydligt trevligare att ge oralsex till en tjej som är rakad. Lättare att komma åt, mindre hår i munnen, trevligare resultat för båda parter. Enligt min erfarenhet iallafall. shy.gif

hmm alltid är där någon nackdel annars får man hår i käften eller känns det som en igelkott.

Citera
          Fny
          Inlägg 26-03-2010, 12:11
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 1 823
          Medlem nr: 23 163

Igelkott mellan benen är inte skönt... Men det blir faktiskt bättre ju mer man håller på. Inte lika vass stubb numera...

--------------------
          Glada hälsningar från Fny!
          Liten trädgård i zon 4

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 26-03-2010, 20:37
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Här kan man läsa det mesta. Jag drar mig till minnes några porrbilder i en tidning jag hittade en gång. Tjejen var givetvis rakad men inte nyrakad. Blev liksom ett antiklimax, närbilder på mus med halvcm lång hårstubb är ordentligt avtändande. laugh.gif

Jag har med tanke på Aquas inlägg om gonnore letat efter en seriestrip med den norska serien Pondus men hittar det inte nu. Härlig serie med ofta lite skruvad verklighet. I strippen har Pondus´ kompis Jocke dragit på sig gonnore och har gått till läkaren. Lite pinsamt och det blev inte mindre pinsamt när läkaren var kvinnlig. Nåja, hon skulle ta ett prov och Jocke frågade om det skulle göra ont. Hon sträcker fram en pinne och säger bara: Bit i den här. laugh.gif

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 26-03-2010, 20:43
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Min läkare var också kvinnlig (vilket gjorde det oerhört pinsamt för en ung kille), men bita i någon pinne var aldrig aktuellt...

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Piccante
          Inlägg 26-03-2010, 21:48
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

Jag orkar inte ens försöka trimma, klippa och raka överallt. Rakade bröst på män ser bara löjligt ut och i de nedre regionerna tycker inte spelar någon större roll hur folk ser ut.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Meriona
          Inlägg 26-03-2010, 21:55
          Länk hit: #47

Gäster

CITAT (Markus_H @ 26-03-2010, 21:48) *
          Jag orkar inte ens försöka trimma, klippa och raka överallt. Rakade bröst på män ser bara löjligt ut och i de nedre regionerna tycker inte spelar någon större roll hur folk ser ut.

smiley_small_hug.gif

Håller med, inte orkar man var perfekt överallt inte, har man plockat ögonbrynen så har pu-eshåren vuxit sig ostyriga, när man trimmat där så hänger det en lock under armen, när man klippt den, så är det på tårna det sticker ut nåt växtligt. Nääääää jag har annat att göra i mitt liv! tummenupp.gif Vem hinner med sticklingarna och frösådderna om man måste hålla efter allt annat som växer och frodas? flirting.gif

Citera
          zissi
          Inlägg 26-03-2010, 22:09
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 3 077
          Medlem nr: 5 640

CITAT (Meriona @ 26-03-2010, 21:55) *
          Vem hinner med sticklingarna och frösådderna om man måste hålla efter allt annat som växer och frodas? flirting.gif

rotfl.gif Så sant!

--------------------
          Balkong- och frilandsodling i zon 3

Citera
          Huggorm
          Inlägg 26-03-2010, 22:20
          Länk hit: #49

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Min sydeuropeiska arbetskamrat tycker jag ser ut som ett drägg när jag inte orkar raka mig i ansiktet mer än 1-2 gånger i veckan, men han säger det inte rakt ut laugh.gif

Citera
          Motti
          Inlägg 27-03-2010, 01:13
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Hör upp ni alla snofsiga underlivivsprofeter giggle.gif rotfl.gif !enligt Docktors på TV4+ så kan man färja tuffsinuffsan nu i grönt orange eller lila eller vad du vill ha för färg!ursäkta om jag tycker det har gått för långt kiss.gif Urfånigt ju!

Citera
          Tobb
          Inlägg 27-03-2010, 01:17
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 1 197
          Medlem nr: 4 816

En person som är (lagom) självsäker är person som är sexig, och mycket i det ligger att man gillar hur man ser ut. Och det menar jag med att man är till freds med små "skönhetsmissar", det är sånt som gör att man har en personlighet och blir intressant och inte en plastdocka. Man måste lära sig att tycka om sig själv det är det som gör personer sexiga, och om man då rakar, tatuerar eller piercar sig för att man själv vill det vari ligger då det omoraliska i sammhällets synvinkel.

Detta jämförelsevis med nyhetsuppläsare, reklamtjejer etc där så lite vikt ska läggas på personen som möjligt, detta i och med att tanken med en nyhetsuppläsare är att den personen inte ska distrahera från nyheterna som läses upp som är det viktiga i detta fall. I fallet med tjejen som fotas för ett reklamjobb och där retuchering till barbiehud sker för att det just ska bli mer fokusering på exempelvis parfymen eller om en herrre står och posar i sina herrkalsonger.

Kom lite off topic där kanske.

Låt alla få vara som de själva gillar att klä, raka, sminka sig själva etc. Gilla dig själv så utstrålar du sexighet och självsäkerhet (beroende på situation).

Så moralisera inte över andras leverne smile.gif

Kram och godnatt!

--------------------
          [reklam] Hej [/reklam]

Citera
          Motti
          Inlägg 27-03-2010, 01:30
          Länk hit: #52

Medlem

Det här inlägget handlar inte om moralisering alls,jag startade tråden själv och ville bara höra vad andra tyckte om "ryska pälsmössor "och om "totti ballotti" rakning av hela kroppen,sjävklart bestämer man över sin egen kropp !men jag ville belysa om vad Modet ställer till med och undrar vad i helsike gränsen går för vad man ska acceptera.Ska dom som inte rakar hela kroppen gå och skämmas då ? wacko.gif

Citera
          TheLan
          Inlägg 27-03-2010, 04:53
          Länk hit: #53

Medlem
          Antal inlägg: 189
          Medlem nr: 22 965

Ja rakat eller inte rakat tycker jag är helt upp till vad man trivs med. Benen rakas här under sommarhalvåret och det e inte så mycket för vad andra tycker utan faktiskt mer för att jag inte vill se ut som jag är hälften man hälften kvinna. blink.gif Och orkadade ben på mig är verkligen ingen vacker syn!! *asg*
          Under armarna görs regelbundet och det är för att jag tycker jag luktar svett när jag inte är rakad under armarna. Och lukta svett är ju aldrig trevligt duh.gif
          Sen när det gäller dom nedre regionerna så går det i perioder vad jag trivs med och orkar, det finns ju som sagt annat att lägga energin på. Men jag blir faktiskt känsligare när jag är delvis rakad där nere vilket naturligtvis ganska trevligt när det kommer till att rumla runt i sänghalmen. Och vad gäller killar så föredrar jag helt klart håriga sådana wink.gif Några dagars skäggstubb är jäkligt sexigt. Men jag får hålla med Fny när det gäller att ja det e ju aldrig trevligt att få hår i maten shy.gif Men är det orakat så är det och det e ju inte precis så man beordrar killen att ta fram rakhyveln innan det kommer till oralsex. giggle.gif
          Viktigaste är väl att man låter sitt behov av att vara rakad gå före ev hälsoeffekter av det. Hellre orakat än stubb och "röda prickar"!!

--------------------

Citera
          herkules
          Inlägg 27-03-2010, 08:43
          Länk hit: #54

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

varför är män sexiga när de är håriga och kvinnor inte (tänker på att människor reagerar när de ser en kvinna med hårig bikinilinje på stranden men inte om de ser en man med samma)? varför är det ok för kvinnor att få hår i munnen vid oralsex men inte inte för män?
          jag tycker det borde vara lag på att alla över 20 år ska helkroppsvaxa sig 4 ggr per år.
          nån rättvisa får det väl ändå lov att vara?

Redigerat av herkules: 27-03-2010, 09:43

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Huggorm
          Inlägg 27-03-2010, 08:50
          Länk hit: #55

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (herkules @ 27-03-2010, 08:43) *
          varför är män sexiga när de är håriga och kvinnor inte (tänker på att människor reagerar när de ser en kvinna med hårig bikinilinje på stranden men inte om de ser en man med samma)? varför är det ok för kvinnor att få hår i munnen vid oralsex men inte inte för män?
          jag tycker det borde vara lag på att alla över 20 år ska helkroppsvaxa sig 4 ggr per år.
          nån rättvisa får det väl ändå lov att vara?

Det är bara ett av alla resultat som den ökade utseendefixeringen ger. Nu för tiden skall ju kvinnor helst operera brösten och män knapra anabola för att få sin tvättbrädemage. Utan detta är man ofräsch och slarvig, troligtvis uteliggare också. Och som sagt, det är numera bara lite mer okay för en man än en kvinna att vara hårig på andra ställen än huvudet. Många män, framför allt i storstäderna, är så mån om sitt utseende att även de vaxar benen. Samma med smink, det är inte bara kvinnor som sminkar sig längre. Peter Siepen och hans beundrare gör det också.

Tur att utvecklingen inom cyborgindustrin går framåt. Snart har vi alla varsin moderniserad uppblåsbar Barbara med perfekt utseende som vi kan leva ihop med. För varandra kan vi inte längre stå ut med.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 27-03-2010, 08:53
          Länk hit: #56

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Huggorm @ 27-03-2010, 08:50) *
          Tur att utvecklingen inom cyborgindustrin går framåt. Snart har vi alla varsin moderniserad uppblåsbar Barbara med perfekt utseende som vi kan leva ihop med. För varandra kan vi inte längre stå ut med.

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 27-03-2010, 09:00
          Länk hit: #57

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

CITAT (Meriona @ 26-03-2010, 21:55) *
          smiley_small_hug.gif

Håller med, inte orkar man var perfekt överallt inte, har man plockat ögonbrynen så har pu-eshåren vuxit sig ostyriga, när man trimmat där så hänger det en lock under armen, när man klippt den, så är det på tårna det sticker ut nåt växtligt. Nääääää jag har annat att göra i mitt liv! tummenupp.gif Vem hinner med sticklingarna och frösådderna om man måste hålla efter allt annat som växer och frodas? flirting.gif

Mycket bra a0a.gif

men hur tänker man när man i ett offentligt forum berättar hur man ser ut även på sina mest intima ställen g.gif

Citera
          Meriona
          Inlägg 27-03-2010, 09:38
          Länk hit: #58

Gäster

Jag tror att man tänker som så att inte många ändå får chansen att kolla om man var sanningsenlig eller inte. whistling.gif

Citera
          Motti
          Inlägg 27-03-2010, 22:30
          Länk hit: #59

Medlem

Du har så rätt så Meronia tummenupp.gif man har väl annat att göra än att rycka hår och klippa naglar och raka sig särskillt nu när det är dax för vårsådd whistling.gif
          Hörde nu på Docktors på tv4+ att det fanns särskilld färg för underlivshåret nu så man kanske skulle slänga på lite vårgrönt nu giggle.gif och kanske en lite chick schalett till påsk smile.gif

Citera
          Piccante
          Inlägg 27-03-2010, 23:27
          Länk hit: #60

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (Motti @ 27-03-2010, 22:30) *
          Du har så rätt så Meronia tummenupp.gif man har väl annat att göra än att rycka hår och klippa naglar och raka sig särskillt nu när det är dax för vårsådd whistling.gif
          Hörde nu på Docktors på tv4+ att det fanns särskilld färg för underlivshåret nu så man kanske skulle slänga på lite vårgrönt nu giggle.gif och kanske en lite chick schalett till påsk smile.gif

Ja varför inte. Att göra lite vårfint vore väl ett sätt att fira vaginadagen som faktiskt infaller idag på samma dag som Earth Hour.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera

7 sidor V  < 1 2 3 4 5 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 09-08-2025, 06:07

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon