Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

7 sidor V  « < 2 3 4 5 6 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Det där med rakning !
          Motti
          Inlägg 28-03-2010, 00:15
          Länk hit: #61

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Vaginadagen !skojar du rotfl.gif det var det dummaste jag hört ! giggle.gif

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 28-03-2010, 00:49
          Länk hit: #62

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Undrar om det finns en penisdag ?

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Motti
          Inlägg 28-03-2010, 00:56
          Länk hit: #63

Medlem

gud bevare mig för en Penisdag rotfl.gif

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 28-03-2010, 00:58
          Länk hit: #64

Medlem

Det skulle väl vara trevligt ? En dag när vi alla hyllar penisen ?!

Fast det kanske vi redan gör på midsommarafton ?!

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Citera
          Motti
          Inlägg 28-03-2010, 01:03
          Länk hit: #65

Medlem

Såg faktiskt ett program i dag på TV från Grekland!en liten by där de hyllade penisen i alla dess former men de katolska prästerna rymde från byn och ville inte ha med det här att göra alls.Och jag förstår dom!

är inte du trött på allt underlivs och sex snack i media ?(det är jag)

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 28-03-2010, 01:06
          Länk hit: #66

Medlem

Såg också just den delen av det programmet. Det var en hyllning till guden Dionysos .

Trött och trött , det beror på vad som skrivs och hur det skrivs.

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Citera
          Motti
          Inlägg 28-03-2010, 01:11
          Länk hit: #67

Medlem

Jag tycker att det här med sex har gått till överdriffter ett evigt tjatande om underliv och tuttar så det står mig upp i halsen bokstavligt talat nu (inte bildligt)varenda tv program och i Radion så snackas det sex och sex osv osv.Hur i all sin da har folk lyckats med att göra barn i tusentals år innan ?det är bara för mycket nu!livet går ju inte bara ut på sex det är sååå mycket mer.

Citera
          Piccante
          Inlägg 28-03-2010, 08:11
          Länk hit: #68

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (mamamaggan @ 28-03-2010, 01:58) *
          Det skulle väl vara trevligt ? En dag när vi alla hyllar penisen ?!
          Fast det kanske vi redan gör på midsommarafton ?!

Tror den infaller 15 april och har firats bla på Nya Zeeland som en dag då man uppmärksammar könssjukdomar.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Fny
          Inlägg 28-03-2010, 08:21
          Länk hit: #69

Medlem
          Antal inlägg: 1 823
          Medlem nr: 23 163

Fast det finns ju så många positiva bieffekter av att det pratas mycket sex också. Folk behöver inte längre skämmas för sin sexdrift, framför allt kvinnor får ju hävda sig mer och inte bara vara den passiva parten. Allt snack har ju också gjort att folk vågar prata om sex som avviker från normen, vare sig det rör sig om homo-sex eller fetischer eller bdsm eller vad det nu må vara, vilket jag tror är en väldigt bra utveckling. Allt som folk tidigare behövt smyga med och skämmas för är inte så farligt längre, för folk inser att det är rätt så normalt att vara avvikande, om ni förstår vad jag menar.

Sen är det klart att det finns negativa sidor också. Mer sexprat kan ge prestationsångest, och kan få ungar att börja utforska sex allt tidigare. Ja... Men jag tror ändå att det är en i grund och botten bra utveckling, så länge man även pratar om de allvarliga sidorna av sex också. Inte bara tjo-och-tjim liksom...

--------------------
          Glada hälsningar från Fny!
          Liten trädgård i zon 4

Citera
          Huggorm
          Inlägg 28-03-2010, 08:48
          Länk hit: #70

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Markus_H @ 28-03-2010, 09:11) *
          Tror den infaller 15 april och har firats bla på Nya Zeeland som en dag då man uppmärksammar könssjukdomar.

Ja det är väll klart, när det är männens tur att fira så fokuserar man på det negativa

Citera
          Meriona
          Inlägg 28-03-2010, 09:13
          Länk hit: #71

Gäster

CITAT (Motti @ 28-03-2010, 02:11) *
          Jag tycker att det här med sex har gått till överdriffter ett evigt tjatande om underliv och tuttar så det står mig upp i halsen bokstavligt talat nu (inte bildligt)varenda tv program och i Radion så snackas det sex och sex osv osv.Hur i all sin da har folk lyckats med att göra barn i tusentals år innan ?det är bara för mycket nu!livet går ju inte bara ut på sex det är sååå mycket mer.

Jag är oerhört less på det också, det går snart inte köpa en tidning utan att det är en tresidors bilaga om hur man blir en bättre sexpartner. Jag tror bara det skapar en hysterisk tro om att man måste hänga i takkronorna för att duga. Nej tack, jag är ingen trapetskonstnär, har ingen dröm om det heller.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 28-03-2010, 09:15
          Länk hit: #72

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Och höjdpunkten är ju pridefestivalen, men den är det ingen som vågar protestera mot i rädsla över att verka fördomsfull

Citera
          Meriona
          Inlägg 28-03-2010, 09:16
          Länk hit: #73

Gäster

Fast den har väl inte så mycket med fenomenet sex att göra ändå? unsure.gif

Citera
          Gita
          Inlägg 28-03-2010, 09:33
          Länk hit: #74

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Meriona @ 28-03-2010, 10:13) *
          Jag är oerhört less på det också, det går snart inte köpa en tidning utan att det är en tresidors bilaga om hur man blir en bättre sexpartner. Jag tror bara det skapar en hysterisk tro om att man måste hänga i takkronorna för att duga. Nej tack, jag är ingen trapetskonstnär, har ingen dröm om det heller.

Håller med, jag tycker att man förstör något privat, spännande och intimt genom att allt skall dissikeras, diskuteras m.m. Kan inte sex få vara något lite hemligt, spännande och privat, det blir mycket bättre då. Ibland tycker jag att alla dessa tidningsartiklar m.m om ämnet gör sex lika lite spännande som att köpa en liter mjölk, och så skall det väl ändå inte vara.
          För att återgå till startämnet, jag tycker att rakade underliv är otroligt avtändande och fult, gäller både på män och kvinnor.
          Gita

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 28-03-2010, 10:00
          Länk hit: #75

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Fny @ 28-03-2010, 09:21) *
          Fast det finns ju så många positiva bieffekter av att det pratas mycket sex också. Folk behöver inte längre skämmas för sin sexdrift, framför allt kvinnor får ju hävda sig mer och inte bara vara den passiva parten. Allt snack har ju också gjort att folk vågar prata om sex som avviker från normen, vare sig det rör sig om homo-sex eller fetischer eller bdsm eller vad det nu må vara, vilket jag tror är en väldigt bra utveckling. Allt som folk tidigare behövt smyga med och skämmas för är inte så farligt längre, för folk inser att det är rätt så normalt att vara avvikande, om ni förstår vad jag menar.

Sen är det klart att det finns negativa sidor också. Mer sexprat kan ge prestationsångest, och kan få ungar att börja utforska sex allt tidigare. Ja... Men jag tror ändå att det är en i grund och botten bra utveckling, så länge man även pratar om de allvarliga sidorna av sex också. Inte bara tjo-och-tjim liksom...

Tänk att jag tror att det gör mer skada än nytta, framför allt för yngre människor som väldigt lätt kan få just prestationsångest när i stort sett allt som handlar om sex är såååå normalt. Vem bestämmer vad som är normalt när det gäller sex? Var finns utrymmet för eget utforskande när precis allt står i varenda dagstidning var och varannan dag med rekommendationer om att testa ditten och datten för det är helt normalt. Många tycker inte alls att alla sätt är OK och då kommer prestationsångest och samvetskval som ett brev på posten. Dessutom är det tyvärr oftast unga tjejer som känner att dom måste ställa upp på saker dom inte alls vill. Sex är ju trots allt något av det mest privata vi har. Jag har två döttrar och vi har pratat en hel del om det här och dom tycker inte som du. Att man inte behöver smyga eller skämmas och att man kan prata om sex är bra men det innebär inte att man ska behöva bli matad med sexsnack så det står en upp i halsen varenda dag. Sen kan man ju undra varför en del verkar ha behov av att fläka ut sig och prata om sitt mest intima och privata offentligt. Sex borde väl vara det finaste som finns mellan två människor, inte som att käka vilken morgonmacka som helst.

CITAT (Huggorm @ 28-03-2010, 10:15) *
          Och höjdpunkten är ju pridefestivalen, men den är det ingen som vågar protestera mot i rädsla över att verka fördomsfull

Varför skulle man protestera mot den???? blink.gif

CITAT (Gita @ 28-03-2010, 10:33) *
          Håller med, jag tycker att man förstör något privat, spännande och intimt genom att allt skall dissikeras, diskuteras m.m. Kan inte sex få vara något lite hemligt, spännande och privat, det blir mycket bättre då. Ibland tycker jag att alla dessa tidningsartiklar m.m om ämnet gör sex lika lite spännande som att köpa en liter mjölk, och så skall det väl ändå inte vara.
          För att återgå till startämnet, jag tycker att rakade underliv är otroligt avtändande och fult, gäller både på män och kvinnor.
          Gita

Tog för lång tid på mig att skriva men jag håller med dig fullständigt.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          cic
          Inlägg 28-03-2010, 10:04
          Länk hit: #76

Medlem
          Antal inlägg: 4 062
          Medlem nr: 3 478

CITAT (Huggorm @ 28-03-2010, 09:48) *
          Ja det är väll klart, när det är männens tur att fira så fokuserar man på det negativa

Fast på vaginadagen uppmärksammar man våld mot kvinnor. Inte så j-la positivt det heller.

Jag gillar att man pratar om sex. Underbart att ta bort skam och genans kring nåt som är njutningsfullt och gör livet värt att leva!

Och sex behöver inte alls bara vara "det finaste mellan två människor" utan kan lika gärna vara det finaste mellan tre människor eller det snuskigaste mellan hur många man vill. Eller så klart en tyst och stillsam akt under täcket med lampan släkt. Precis som man behagar. Det är väl som med allt annat upp till var och en.

--------------------
          Jag har mina principer. Och när dom inte passar så har jag andra.
          Groucho Marx

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 28-03-2010, 10:15
          Länk hit: #77

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Visst är det bra att öppenheten om sex, och hur olika sex kan vara, har ökat.

Det jag däremot är kritisk mot är att "vuxensexualiteten", genom bl.a. massmedia, närmast tvingas på mycket unga människor.

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 28-03-2010, 10:16
          Länk hit: #78

Medlem

CITAT (cic @ 28-03-2010, 11:04) *
          Fast på vaginadagen uppmärksammar man våld mot kvinnor. Inte så j-la positivt det heller.

Jag gillar att man pratar om sex. Underbart att ta bort skam och genans kring nåt som är njutningsfullt och gör livet värt att leva!

Och sex behöver inte alls bara vara "det finaste mellan två människor" utan kan lika gärna vara det finaste mellan tre människor eller det snuskigaste mellan hur många man vill. Eller så klart en tyst och stillsam akt under täcket med lampan släkt. Precis som man behagar. Det är väl som med allt annat upp till var och en.

Inte konstigt att så många relationer sprícker dunno.gif

Redigerat av *Stintan*: 28-03-2010, 10:17

--------------------

Citera
          cic
          Inlägg 28-03-2010, 10:21
          Länk hit: #79

Medlem
          Antal inlägg: 4 062
          Medlem nr: 3 478

CITAT (*Stintan* @ 28-03-2010, 11:16) *
          Inte konstigt att så många relationer sprícker dunno.gif

Hur menar du?

CITAT (Aqvakul @ 28-03-2010, 11:15) *
          Visst är det bra att öppenheten om sex, och hur olika sex kan vara, har ökat.

Det jag däremot är kritisk mot är att "vuxensexualiteten", genom bl.a. massmedia, närmast tvingas på mycket unga människor.

Unga människor "tvingas på" naturkatastrofer, svält, nya bilmodeller... Ja allt som finns på nätet. Det sätter ju så klart lite krav på deras föräldrar och andra vuxna runt omkring att förklarar och svara på undringar.

--------------------
          Jag har mina principer. Och när dom inte passar så har jag andra.
          Groucho Marx

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 28-03-2010, 10:29
          Länk hit: #80

Medlem

CITAT (cic @ 28-03-2010, 11:21) *
          Hur menar du?

Unga människor "tvingas på" naturkatastrofer, svält, nya bilmodeller... Ja allt som finns på nätet. Det sätter ju så klart lite krav på deras föräldrar och andra vuxna runt omkring att förklarar och svara på undringar.

Det betyder att jag inte tycker som du.

Unga människor behöver inte leva upp till dom sakerna du nämner så det är långt ifrån samma sak som att dom tror dom måste ställa upp på allt som skrivs om sex.

--------------------

Citera

7 sidor V  « < 2 3 4 5 6 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 12-06-2026, 18:52

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon