| |
|
  |
Är Bjästa ett föredöme eller ett helvete? |
|
|
|
|
29-03-2010, 16:00
|

Medlem
Antal inlägg: 1 576
Medlem nr: 26 792

|
CITAT (Anma @ 29-03-2010, 16:45)  ................................................................................ ................ Föreslår att du läser det jag skrev idag i tråden. Det gäller den sociala rörelsen. Det är svar till både dina inlägg och andras. När du läst de en gång till så kan vi fortsätta
|
|
|
|
|
|
|
|
29-03-2010, 16:02
|
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642

|
CITAT (vitavargen @ 29-03-2010, 17:00)  Föreslår att du läser det jag skrev idag i tråden. Det gäller den sociala rörelsen. Det är svar till både dina inlägg och andras. När du läst de en gång till så kan vi fortsätta  Jag har läst din inlägg både en och två gånger och jag håller med dig i mycket, förutom i att jag mfl skulle tycka att en misstänkt är skyldig och att jag mfl skulle inte se mobben mot killen. Ser både den och mobben mot flickan och förkastar dem båda. Du fattar inte vad jag menat med mina inlägg så det är ingen idé att fortsätta diskussionen för att vi pratar om varandra. Du mal på om en sak som inget har att göra med det jag säger.
|
|
|
|
|
|
|
|
29-03-2010, 16:21
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
CITAT (vitavargen @ 29-03-2010, 15:12)  Ja, Exakt!
"Vuxna" borde avstå att dekorera sina inlägg med många färger. För det du gör på detta Forum är exakt det som gjordes i Bjästa.
(det var nödvändigt att läxa upp dig) Det behövs betydligt tyngre artilleri för att lyckas med det. Helst från någon som är trovärdig.
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
29-03-2010, 16:27
|
Medlem

|
CITAT (vitavargen @ 29-03-2010, 17:00)  Föreslår att du läser det jag skrev idag i tråden. Det gäller den sociala rörelsen. Det är svar till både dina inlägg och andras. När du läst de en gång till så kan vi fortsätta  Önskar att du gjorde samma sak. sedan kan vi fortsätta att diskutera.
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
|
|
|
|
29-03-2010, 16:33
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (vitavargen @ 29-03-2010, 16:52)  felet är att ni tror att misstänkliggörande görs bara av Staten. Den sociala rörelsen(Mobben) som både misstänkliggör och bestraffar kan ni inte se. Även killens bild i artikeln och det lilla helvete som skapas honom så att han vill lämna orten, kan ni inte se.
Verkligheten är att han misstänks och bestraffas av en socialrörelse(Mobben) som är ett känt fenomen i världen och har verkat och tagit näring av andra rörelsers okänsliga reageranden(här kommer Justitiemisterns roll in).
Vi som är emot verkandet av en Mobb borde vara väldigt tydliga och känsliga med det vi säger och skriver, därför önskade jag ett fortsatt program av Uppdraggranskning som kunde leda behandlingen av frågan i Bjästa i en bana där människor inte drabbas. Hoppas att de gör ett sånt. Om du har läst tidigare vad vi alla skrivit så har vi och du också varit överens om att mobbningen är förkastlig oavsett vem det drabbar. Att vi alla tycker att det är urdåligt att människor sysslar med sånt och att vi har svårt att förstå att inte vuxna och ansvariga sätter ner foten för att få slut på det. Att det är för jävligt att inte bara unga utan även vuxna håller på och mobbar. I det här fallet har flera familjer drabbats. Inte bara ett brottsoffer och en dömd utan även en person som inte har ett dugg med saken att göra. Politik har inget med saken att göra. Socialministerns klantiga uttalande har inget med det här fallet att göra. Starta en egen tråd om det om du vill istället för att skriva en massa ovidkommande här.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
29-03-2010, 17:31
|

Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 29-03-2010, 17:33)  .... Politik har inget med saken att göra. Socialministerns klantiga uttalande har inget med det här fallet att göra. Starta en egen tråd om det om du vill istället för att skriva en massa ovidkommande här. Jag har inte sagt att Socialministern har med saken att göra, det är Justitieministern som uttryckt sig olagligt genom ett förslag på gröna kuvert skickade till misstänkta. Vet inte om du vill med flit fletolka mig eller vad  Sedan igår har några ropat högljud(genom feta texter och röda texter) att jag inte borde misstänkliggöra Oskar i artikeln. Men verkligheten är att Oskar är, redan innan jag satte in tidningsklippet, både misstänkliggjort och bestraffat av en rörelse som jag kallat för Mobben. Oskar är tvungen att lämna orten på grund av Mobben. Men detta misstänkliggörande syns inte eller erkäns inte av några av er som skrivit i tråden. Ni har klart och tydligt blandat ihop två olika misstänkliggöranden, av staten och av den sociala rörelsen. Både ska ni erkänna och betrakta likadana. För en misstänkt är en oskyldig person som borde betraktas och behandlas respektfullt. Tror du fortfarande att vi har sagt samma sak?
|
|
|
|
|
|
|
|
29-03-2010, 17:45
|

Medlem
Antal inlägg: 4 132
Medlem nr: 51

|
CITAT (vitavargen @ 29-03-2010, 18:31)  sociala rörelsen. Hej förstår inte hur du menar att en mobb är en social rörelse du skriver gång på gång om den sociala rörelsen. För mej är en social rörelse något som knyter ihop människor på ett positivt sätt, tex syförening, fiskeklubb, dartklubb, eller så kan det vara föreningslivet med fackförening eller ABF och liknade, så hur får du till att en mobb tillhör en social rörelse? det är väl knappast socialt att tillhöra en mobb.
--------------------
Problemet är inte de onda människorna utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King. Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T. Att inte cykla är att gå för långt.
Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.
|
|
|
|
|
|
|
|
29-03-2010, 17:51
|

Medlem

|
CITAT (andersen @ 29-03-2010, 18:45)  Hej förstår inte hur du menar att en mobb är en social rörelse du skriver gång på gång om den sociala rörelsen.
För mej är en social rörelse något som knyter ihop människor på ett positivt sätt, tex syförening, fiskeklubb, dartklubb, eller så kan det vara föreningslivet med fackförening eller ABF och liknade, så hur får du till att en mobb tillhör en social rörelse? det är väl knappast socialt att tillhöra en mobb. Tja! Alla rörelser som inte hör till Staten kallas för sociala rörelser. Tyvärr får vi räkna in även dessa som är negativa rörelser( enligt dig och mig). Den synen kanske kan ge oss mera styrka att erkänna de rörelserna och ha effektiva strategier för att motverka de kraftfullt. Tack för ditt varma inlägg. Vv
|
|
|
|
|
|
|
|
29-03-2010, 19:02
|

Medlem

|
CITAT (vitavargen @ 29-03-2010, 18:31)  Jag har inte sagt att Socialministern har med saken att göra, det är Justitieministern som uttryckt sig olagligt genom ett förslag på gröna kuvert skickade till misstänkta. Vet inte om du vill med flit fletolka mig eller vad Sedan igår har några ropat högljud(genom feta texter och röda texter) att jag inte borde misstänkliggöra Oskar i artikeln. Men verkligheten är att Oskar är, redan innan jag satte in tidningsklippet, både misstänkliggjort och bestraffat av en rörelse som jag kallat för Mobben. Oskar är tvungen att lämna orten på grund av Mobben. Men detta misstänkliggörande syns inte eller erkäns inte av några av er som skrivit i tråden. Ni har klart och tydligt blandat ihop två olika misstänkliggöranden, av staten och av den sociala rörelsen. Både ska ni erkänna och betrakta likadana. För en misstänkt är en oskyldig person som borde betraktas och behandlas respektfullt. Tror du fortfarande att vi har sagt samma sak? Du har skrivit så mycket om en social rörelse som inte är någon social rörelse så det blev socialminister istället för justitieminister och det var inte med flit. Sitt inte och ljug! Vi har visst skrivit om att det denne utomstående Oskar som det talas om i artikeln har drabbats av är för jävligt. Flera gånger! Du läser ju inte ens inläggen innan du svarar. Omedelbart du hade lagt in länken påpekade Pejori med röd text att mobben var mot fel grabb (att man nu alltså även börjat mobba fel grabb), lite längre ner på samma sida gjorde Anma det också. Själv har jag sagt det i inlägg #128 och #145 bl.a. Eftersom vi alla är emot mobbningen så är vi självklart emot att även denne Oskar drabbats. Vi har inte blandat ihop någonting. Staten eller politikerna är inte inblandade i det här och dessutom är det inte olagligt att en politiker kommer med dumma förslag. Det gör dom ofta och sen får dom ta tillbaka eller bli nedröstade eller i värsta fall går deras förslag igenom. Justitieministerns dumma förslag har tagits tillbaka för det var ogenomtänkt. Så ja vi har fortfarande sagt samma sak bortsett från alla dumheter du påstått om oss.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
|
29-03-2010, 19:17
|

Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 29-03-2010, 15:38)  ..... Tyvärr har en person som inte har med detta att göra råkat illa ut bara för att han heter Oskar. Sluta kalla folk för misstänkta när dom inte är det och aldrig har varit. ..... På sommartid kl. 16:38 skriver du detta som jag citerat(är osäker på klockslaget). Oskar i Bjästa har redan misstänkliggjorts av en Mobb och bestraffats så hårt att han vill lämna orten. Men du säger till mig att: sluta kalla folk för misstänkta när de inte är det och aldrig har varit detVad är det du säger med den meningen? Jo, först och främst förnekar du det elände som skapats för Oskar i Bjästa genom att inte erkänna att han är misstänkliggjort av en rörelse(Mobben). För det andra i och med att du har samma referenser och tankesätt som Mobben har du svårt att erkänna att det inte är bara staten(rättsväsendet) som misstänkliggör någon, utan även de sociala rörelserna kan också misstänkliggöra och bestraffa en. Det som gjordes med Oskar. (Hoppas att du behåller mina ord som de är och inte ändrar Justitieinistern till Socialministern igen)
Redigerat av vitavargen: 29-03-2010, 19:19
|
|
|
|
|
|
|
|
29-03-2010, 20:08
|

Medlem

|
CITAT (vitavargen @ 29-03-2010, 20:17)  På sommartid kl. 16:38 skriver du detta som jag citerat(är osäker på klockslaget).
Oskar i Bjästa har redan misstänkliggjorts av en Mobb och bestraffats så hårt att han vill lämna orten. Men du säger till mig att: sluta kalla folk för misstänkta när de inte är det och aldrig har varit det Vad är det du säger med den meningen? Jo, först och främst förnekar du det elände som skapats för Oskar i Bjästa genom att inte erkänna att han är misstänkliggjort av en rörelse(Mobben). För det andra i och med att du har samma referenser och tankesätt som Mobben har du svårt att erkänna att det inte är bara staten(rättsväsendet) som misstänkliggör någon, utan även de sociala rörelserna kan också misstänkliggöra och bestraffa en. Det som gjordes med Oskar.
(Hoppas att du behåller mina ord som de är och inte ändrar Justitieinistern till Socialministern igen) Nej det jag säger är att Oskar i Bjästa aldrig varit misstänkt för något. Han drabbades för att mobbarna inte fattade att gärningsmannen heter något annat än Oskar. Mobbarna trodde att dom ringde och hotade den dömda gärningsmannen men dom ringde till fel person. Han blev misstänkliggjord av mobbarna ja men bara för att dom inte förstog att gärningsmannen heter något annat. Jag har inte förnekat någonting om detta. Det gör inte att han skulle ha varit misstänkt. För övrigt spelar det ingen roll för det är lika jävligt det som skett ändå för alla inblandade. Sluta vrid till allt man säger och komma med anklagelser. Vadå "samma referenser och tankesätt som Mobben" ? Som du beter dig verkar du vara kompis med mobbarna.
Redigerat av *Stintan*: 29-03-2010, 20:14
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
29-03-2010, 20:45
|

Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 29-03-2010, 21:08)  Nej det jag säger är att Oskar i Bjästa aldrig varit misstänkt för något. ... Det är detta som hela tiden varit föremål för de alla inläggen idag. Du kan inte se att Oskar bestraffades av en mobb. När du kan erkänna Mobben så blir dessa inlägg onödiga. det är återigen Staten(rättsväsendet) som du har i huv´t när du säger att Oskar har inte varit misstänkt. Om du vänder på stekan och tänker tillbaka på den tiden då flickorna drabbades av mobben, så kan du kanske fatta vad vi talar om.
|
|
|
|
|
|
|
|
29-03-2010, 20:52
|
Medlem

|
CITAT (vitavargen @ 29-03-2010, 21:45)  Det är detta som hela tiden varit föremål för de alla inläggen idag.
Du kan inte se att Oskar bestraffades av en mobb. När du kan erkänna Mobben så blir dessa inlägg onödiga. det är återigen Staten(rättsväsendet) som du har i huv´t när du säger att Oskar har inte varit misstänkt.
Om du vänder på stekan och tänker tillbaka på den tiden då flickorna drabbades av mobben, så kan du kanske fatta vad vi talar om. Men jisses. Om du läser längre än det t du citerat säger ju stintan precis det, att oscar drabbas av mobben.
|
|
|
|
|
|
|
|
29-03-2010, 20:58
|
Medlem

|
CITAT (Anma @ 29-03-2010, 21:52)  Men jisses. Om du läser längre än det t du citerat säger ju stintan precis det, att oscar drabbas av mobben. Det är ingen idé. V.V. Är övertygad om att förövaren heter Oskar på riktigt.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
29-03-2010, 21:01
|
Medlem

|
CITAT (pejori @ 29-03-2010, 21:58)  Det är ingen idé. V.V. Är övertygad om att förövaren heter Oskar på riktigt.  Förlåt, jag glömde bort att det inte är någon idé.
Redigerat av Anma: 29-03-2010, 21:01
|
|
|
|
|
|
|
|
29-03-2010, 21:04
|

Medlem

|
CITAT (*Stintan* @ 29-03-2010, 21:08)  ... Han blev misstänkliggjord av mobbarna ja men bara för att dom inte förstog att gärningsmannen heter något annat. Jag har inte förnekat någonting om detta. Det gör inte att han skulle ha varit misstänkt. För övrigt spelar det ingen roll för det är lika jävligt det som skett ändå för alla inblandade. ... Här motsäger du dig själv. Först säger du att Oskar misstänkten(av Mobben) sedan säger du att han var inte misstänkt. Den motsägelsen får du lösa. Hoppas att det blir till fördel för verkligheten. Sakta men säkert håller du på att fatta att det är två sorters misstänkliggöranden, det ena av rättsväsendet och den andra av sociala rörelser.
|
|
|
|
|
|
|
|
29-03-2010, 21:08
|
Medlem

|
CITAT (vitavargen @ 29-03-2010, 22:04)  Här motsäger du dig själv. Först säger du att Oskar misstänkten(av Mobben) sedan säger du att han var inte misstänkt. Den motsägelsen får du lösa. Hoppas att det blir till fördel för verkligheten.
Sakta men säkert håller du på att fatta att det är två sorters misstänkliggöranden, det ena av rättsväsendet och den andra av sociala rörelser. Ok nu är jag helt säker på vad jag misstänkt ett tag. Du blandar ihop misstänkt och misstänkt. Misstänkt betyder mer än misstänkt på ett enda sätt. Nu skriver jag misstänkt krångligt men det spelar ingen roll för du kommer ändå inte förstå hur jag menar misstänker jag. Men faktum kvarstår. Oscar i artikeln som du länkade till har aldrig varit misstänkt för våldtäkterna. Han har alltså aldrig varit misstänkt.
Redigerat av Anma: 29-03-2010, 21:12
|
|
|
|
|
|
|
|
29-03-2010, 21:32
|

Medlem

|
CITAT (vitavargen @ 29-03-2010, 21:45)  Det är detta som hela tiden varit föremål för de alla inläggen idag.
Du kan inte se att Oskar bestraffades av en mobb. När du kan erkänna Mobben så blir dessa inlägg onödiga. det är återigen Staten(rättsväsendet) som du har i huv´t när du säger att Oskar har inte varit misstänkt.
Om du vänder på stekan och tänker tillbaka på den tiden då flickorna drabbades av mobben, så kan du kanske fatta vad vi talar om. Har du alla hästar i stallet? Det är ju totalt meningslöst att diskutera med dej för du tycks ju inte begripa nånting av vad vi andra säger hur tydligt vi än försöker förklara för dig. En 5-åring skulle begripa vad vi säger men inte du.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
29-03-2010, 21:35
|

Medlem
Antal inlägg: 5 521
Medlem nr: 7 219

|
CITAT (*Stintan* @ 29-03-2010, 22:32)  Har du alla hästar i stallet? Det är ju totalt meningslöst att diskutera med dej för du tycks ju inte begripa nånting av vad vi andra säger hur tydligt vi än försöker förklara för dig. En 5-åring skulle begripa vad vi säger men inte du. fast ni begriper faktiskt inte vitavargens resonemang, den ena är förmodligen inte dummare än den andra .. här skulle det kanske vara såna där slå-sig-för-pannan-smajlisar men jag gillar dem inte, så det blir inga ..
--------------------
likes anarki och faråthelvete ☺
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|