Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Ett dilemma, Vad säger ni ?
          Myosotis
          Inlägg 05-04-2010, 08:02
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

Jag skulle självklart åka med hem. Blir man sjuk ska man väl inte behöva känna sig övergiven dessutom! Och hur kul är det att själv vara kvar på festen när man oroar sig för sin partner? Men någon skrev om migrän vilket fick mig att tänka på att det finns undantag. Jag lider själv av migrän så jag vet att man bara vill ligga i sin säng och ha det så tyst och mörkt som möjligt och vara i fred. Så om det är något sådant ofarligt och om den sjuke själv säger att h*n klarar sig så tycker jag att det kan vara okej att vara kvar på festen (men frågan är ju också hur den sjuke tar sig hem).

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          herkules
          Inlägg 05-04-2010, 08:19
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

det beror ju på hur sjuk och vad för sjuk, om jag var på middag och fick migrän så skulle det bara vara skönt att få åka hem själv och krypa ner i sängen.
          fick jag däremot en hjärnblödning så kunde det ju vara schysst med sällskap på sjukan. förhoppningsvis så säger den som blivit sjuk hur han/hon vill ha det.
          om människan är talbar vill säga.

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Huggorm
          Inlägg 05-04-2010, 08:51
          Länk hit: #23

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (herkules @ 05-04-2010, 09:19) *
          om människan är talbar vill säga.

Och om man inte är det, så är nog läget tillräckligt dåligt för att partnern bör följa med

Citera
          malarmaster
          Inlägg 05-04-2010, 11:37
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem nr: 28 186

för mig är det lite konstiga kommentarer här. det måste vara en generationsfråga då det för mig är självklart att kommer vi två till en fest så går vi också två, oavsett migrän eller hjärnblödning.det kallas för kärlek. Ulf

Citera
          herkules
          Inlägg 05-04-2010, 11:55
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (malarmaster @ 05-04-2010, 12:37) *
          för mig är det lite konstiga kommentarer här. det måste vara en generationsfråga då det för mig är självklart att kommer vi två till en fest så går vi också två, oavsett migrän eller hjärnblödning.det kallas för kärlek. Ulf

man kan kalla det vad man vill, jag skulle iaf inte vilja att någon hängde mig i hasorna för att jag mådde pyton. alltså om det inte handlar om liv eller död, då kanske man vill hålla handen wink.gif

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 05-04-2010, 11:59
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

På vilket sätt skulle det vara en generationsfråga? Får jag ett migränanfall så vill jag bara vara ifred och ha det tyst. Varför skulle jag då missunna min partner att stanna kvar på festen och ha det trevligt. Festen kanske är hos väldigt goda vänner och så nära att jag utan vidare kan gå hem själv. Är det inte kärlek att vara tillåtande i ett sånt läge?
          Självklart följer man med om det är något av allvarligare slag.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          netaave
          Inlägg 05-04-2010, 12:00
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

Det kan kallas för kärlek att låta sin partner vara kvar och ha kul också även om man själv vill åka hem för man känner sig risig.
          Man sitter ju inte ihop för att man är gift med någon.

--------------------

Citera
          pejori
          Inlägg 05-04-2010, 14:59
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

Japp...Även om det "bara är migrän" vilket inte alltid är sant (kan vara en hjärnblödning på g) så är det skönt att vara nära om något händer och skönt för den sjuke att veta att den inte är helt övergiven och ensam. tummenupp.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          malarmaster
          Inlägg 05-04-2010, 18:19
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem nr: 28 186

Man lär sig något nytt om sina medmänniskor varje dag.har aldrig reflekterat över denna frågeställningen då den är för mig helt främmande.i min umgängeskrets händer det aldrig att man låter sin partner gå hem ensam.kanske är väldigt gammalmodigt men då delar jag det med bra många andra. Ulf

Citera
          Motti
          Inlägg 05-04-2010, 19:42
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Är det magsjuka eller något allvarligt akut så går man hem båda naturligtvis,har gubben druckit för mycket och vill gå hem vid nio och han har gångavstånd hem och man är hos vänner ja då är det okej om han går före,jag ska ju inte lida för att gubben druckit för mycket !Men det beror väldigt mycket på omständigheterna när var hur osv.

Citera
          Platinum
          Inlägg 06-04-2010, 05:53
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 2 212
          Medlem nr: 16 777

CITAT (mamamaggan @ 04-04-2010, 17:31) *
          Om ni och era partner är borta på middag och partnern blir akut sjuk ,vad gör ni då ?
          Åker hem med er partner eller låter er partner ta sig hem själv och fortsätter festa för egen del ?

Det skulle nog bero en hel del på vad för sjukdom det rörde sig om och vilken typ av middag. Blev jag låt säga magsjuk eller fick migrän så skulle jag inte missunna min sambo att stanna kvar på en festlig tillställning, är man sjuk på det viset är man iallafall inte speciellt social ens med de närmaste.

Akut sjuk låter dock såpass att man kanske inte skall låta denne ta sig hem för egen maskin utan kanske t.o.m. bör se till att vederbörande får läkaröversyn.

--------------------
          Ooops!

Fotobloggar och Makrofotobloggar gör jag när jag inte gör annat. Titta in om du har lust.

Citera
          netaave
          Inlägg 06-04-2010, 11:02
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

CITAT (malarmaster @ 05-04-2010, 19:19) *
          Man lär sig något nytt om sina medmänniskor varje dag.har aldrig reflekterat över denna frågeställningen då den är för mig helt främmande.i min umgängeskrets händer det aldrig att man låter sin partner gå hem ensam.kanske är väldigt gammalmodigt men då delar jag det med bra många andra. Ulf

För mig låter det otroligt inskränkt och missunnsamt och då är jag långt ifrån någon ungdom.

--------------------

Citera
          Skruttis
          Inlägg 06-04-2010, 12:03
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 1 659
          Medlem nr: 14 868

Jag tror inte att det är en generationsfråga. Snarare att det handlar om hur man är som person, hur "tätt på" man lever med sin partner, vad man upplevt tillsammans och var för sig mm mm. Tycker inte det är så enkelt som att säga, kan man låta sin partner gå hem själv, så älskar man inte varandra. Kärlek kan te sig på många olika sätt.

Själv lever jag mycket "nära" min man. Vi har varit med om väldigt mycket, både tragiskt och roligt och vi gör helst saker tillsammans. Många säger att vi gör fel, man måste ha ett eget liv utan sin partner. Det håller jag inte alls med om, det går inte att generalisera på det sättet. Vi är lyckligast när vi lever som vi gör och då är det inte fel.

I vårt fall handlar det inte om att missunna den andra att stanna kvar. Om min man blir dålig på något sätt då vill jag absolut inte vara någon annanstans än i närheten av honom. Vill han ligga själv i sängen så håller jag mig i a f inom hörhåll. Min man tycker likadant.
          Vi vet att, skulle vi vilja stanna kvar på en fest, så får vi, utan förebråelser. Vi vill helt enkelt bara inte. Mår den ena inte bra så gör inte den andra det heller.

Hur som helst, alla är vi ju olika. En del vill vara väldigt självständiga och andra inte.
          Ett mått på kärlek tycker jag i a f inte att det är. Kan inte säga att det ena är fel eller inte, huvudsaken är ju att paret är lyckliga tillsammans. Sen kan det ju bli konflikter förstås, om de är av olika uppfattning. Har man bara kärleken med sig "i botten" så borde inte det vara något oöverstigligt hinder heller.

--------------------
          Zon 3
          Mina katter är inte bortskämda, jag är bara väldresserad!

Citera
          pejori
          Inlägg 07-04-2010, 10:14
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Platinum @ 06-04-2010, 06:53) *
          Det skulle nog bero en hel del på vad för sjukdom det rörde sig om och vilken typ av middag. Blev jag låt säga magsjuk eller fick migrän så skulle jag inte missunna min sambo att stanna kvar på en festlig tillställning, är man sjuk på det viset är man iallafall inte speciellt social ens med de närmaste.

Akut sjuk låter dock såpass att man kanske inte skall låta denne ta sig hem för egen maskin utan kanske t.o.m. bör se till att vederbörande får läkaröversyn.

Jag tror inte det är frågan om att missunna någon att få festa.
          För mej är det en självklarhet att följa med hem, även om min partner säger att jag kan stanna kvar på festen.
          Jag skulle inte vilja vara kvar, om min partnner måste hem för sjukdom. tummenupp.gif
          Fast det är klart, är man ovänner och jag är förbannad på honom, så kanske jag tyckte anorlunda, men jag tvivlar på det.

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Alba
          Inlägg 07-04-2010, 11:17
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

För mig är det självklart att gå med hem om min partner blev sjuk.
          Jag skulle inte ha kul på festen om jag visste att han låg där hemma och var dålig.

Citera
          Magdis
          Inlägg 07-04-2010, 18:29
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 8 694
          Medlem nr: 4 012

Jag tycker definitivt det skulle bero väldigt mycket på hur situationen såg ut. För egen del skulle jag absolut inte ta illa upp om min man stannade kvar på festen om jag drabbades av någon lindrigare sjukdom som gjorde att jag bara behövde åka hem. Skulle jag bli allvarligt sjuk (eller han) så skulle jag inte behöva fundera på saken, då skulle vi följas åt till sjukhuset. Varken jag eller min man skulle vilja festa vidare om den andra var så dålig att den måste åka till sjukhus. Det skulle kännas helt absurdt.

Citera
          netha
          Inlägg 07-04-2010, 21:42
          Länk hit: #37

Gäster

CITAT (pejori @ 07-04-2010, 11:14) *
          Jag tror inte det är frågan om att missunna någon att få festa.
          För mej är det en självklarhet att följa med hem, även om min partner säger att jag kan stanna kvar på festen.
          Jag skulle inte vilja vara kvar, om min partnner måste hem för sjukdom. tummenupp.gif
          Fast det är klart, är man ovänner och jag är förbannad på honom, så kanske jag tyckte anorlunda, men jag tvivlar på det.

Instämmer i ovanstående.

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 08-04-2010, 09:32
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

CITAT (Alba @ 07-04-2010, 12:17) *
          Jag skulle inte ha kul på festen om jag visste att han låg där hemma och var dålig.

Samma här och jag är 100% säkert att min sambo tänker likadant

Elisabeth

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 08-04-2010, 10:04
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Alba @ 07-04-2010, 12:17) *

Samma här!

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-06-2025, 16:10

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon