Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

5 sidor V  « < 3 4 5  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Kerstin Thorvall död
          *Stintan*
          Inlägg 11-04-2010, 19:18
          Länk hit: #81

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Aqvakul @ 11-04-2010, 20:08) *
          Jag tyckte inte alls att det blev "ett jäkla liv bara för att jag och någon mer tyckte att KT var på gränsen till vulgär och respektlös". Däremot är det lite tråkigt när det är hennes person som kommer i fokus och inte hennes konstnärskap. Tydligen provocerar hennes utlevande kvinnliga sexualitet fortfarande. Vi är tydligen inte så frigjorda som vi kanske vill tro...

Det är väl inte så konstigt att hennes person kommer i fokus när det är om sitt liv hon skriver och utgår ifrån. Nej jag tror inte att alla är så frigjorda och jag vet inte ens om det är något att sträva efter.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          gnon49
          Inlägg 11-04-2010, 19:18
          Länk hit: #82

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Visst måste det krävas mod för att "gå över gränsen". Kom att tänka på Per Oskarsson när han pratade sex o klädde av sig i Hylans hörna. Vilken folkstorm det blev. Men modigt var det.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 11-04-2010, 20:42
          Länk hit: #83

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (gnon49 @ 11-04-2010, 20:18) *
          Visst måste det krävas mod för att "gå över gränsen". Kom att tänka på Per Oskarsson när han pratade sex o klädde av sig i Hylans hörna. Vilken folkstorm det blev. Men modigt var det.

Han behöll i alla fall det sista paret på......
          Anki

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          vitavargen
          Inlägg 11-04-2010, 20:47
          Länk hit: #84

Medlem
          Antal inlägg: 1 576
          Medlem nr: 26 792

CITAT (mamamaggan @ 11-04-2010, 19:28) *
          Oj oj oj vad världen skulle vara färglös och grå om inte sådana som Kerstin funnits . Det jag läst av henne är sådant som hon upplevt och varför skulle hon inte få skriva om det ?

Vi har tydligen olika gränser när det gäller t ex vad som är oförskämt eller vulgärt men vi har fortfarande åsiktsfrihet , eller hur ? Kerstin skrev som hon gjorde och jag tycker det var bra eftersom hon gick över gränsen .

Om någon aldrig skulle gå över gränsen skulle vi fortfarande tro att jorden var platt. Bra eller dåligt ?

Om någon aldrig skulle gå över gränsen skulle vi fortfarande ställa ut handikappade barn i skogen . Bra eller dåligt ?

Om någon aldrig skulle gå över gränsen skulle det fortfarande vara oförskämt och vulgärt att prata om sex . Bra eller dåligt ?
          Columbus blev hånad , den första person som behöll sitt handikappade barn blev säkert mobbad , den första som pratade/skrev öppet om sex blev säkert t o m polisanmäld.

Det finns en första gång för allt . Den som passerar gränsen ser till att ett tabu bryts och att vår värld förändras d v s utvecklas och att gamla fördomar så småningom går i graven .

Därför är jag tacksam mot Kerstin och mot alla andra som var/är som hon.

Själklart!

Tackvare KT och liknande personer har mark tagits från den uppfattningen som visade sig i Bjästa.

Tråden här har minst handlat om KT:s författarskap, utan det har ägnats åt det hon får göra och det hon inte får göra(söka yngre som verkar vara patenterad för männen). Hittills har vi ägnat oss åt detta och det förblir ju fortsättningen på tråden också.

Citera
          Ralf
          Inlägg 11-04-2010, 20:54
          Länk hit: #85

Medlem
          Antal inlägg: 3 539
          Medlem nr: 36

Vita Vargen har inte tillfört en enda åsikt om hennes författarskap i denna tråd.
          Han har nog inte läst en enda rad eller kände inte till henne ens innan denna tråd skapades

Redigerat av Ralf: 12-04-2010, 06:13

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          netha
          Inlägg 11-04-2010, 21:11
          Länk hit: #86

Gäster

Kerstin Thorvall ... hade väl inte så värst många "möten" med henne
          men det räckte till för att jag skulle slå bakut.
          Pinsam... skulle jag vilja säga att hon var många ggr i teve.
          Framförallt är det hennes utlämnande av familjen som gör mig mest ont.
          En mamma har alltid barnen intill sitt hjärta och värnar om deras bästa ... trodde jag.sad.gif

KT led av psykisk sjukdom och enligt hennes egen utsago skrev hon som bäst då hon mådde riktigt dåligt.
          Inte alls ovanligt ... det gäller många författare.

Summa summarum ... KT väckte många känslor hos läsare/tittare.
          Ingen kan begära att vi alla ska tycka likadant.
          Åssiktsfrihet ... tycker jag är bland de största gåvor vi fått. tummenupp.gif

Citera
          vitavargen
          Inlägg 11-04-2010, 22:10
          Länk hit: #87

Medlem

(Tidigare idag dök upp nåt begrepp i denna tråd, yttrandefriheten. vad var bakgrunden till det?

Imorse tidigt påstod en av våra vänner här att KT hade umgänge med småbarn, vilket ledde till inlägg fram och tillbaka från några av oss.

Senare dök Mobbens andre man fram med att kasta nervärderande meningar mot ett par personer här. När vi inte svarade hängde hon sig på yttrandefriheten. Fram till det hade tråden handlat om utbytte av tankar.)

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 12-04-2010, 06:51
          Länk hit: #88

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (Ralf @ 11-04-2010, 21:54) *
          Vita Vargen har inte tillfört en enda åsikt om hennes författarskap i denna tråd.
          Han har nog inte läst en enda rad eller kände inte till henne ens innan denna tråd skapades

Rahmat/Vita vargen tar alla möjligheter att på sitt eget märkliga sätt sprida sitt dunkla politiska budskap i alla trådar. Nu kommer han dessutom att som svar på mitt inlägg tjafsa om mobbens förstenamn. Man får ta honom som ett pittoreskt inslag och absolut inte ta honom på allvar. Beträffande huvudpersonen KT så har jag ingen åsikt, känner till namnet men inget mer.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Ralf
          Inlägg 12-04-2010, 08:19
          Länk hit: #89

Medlem
          Antal inlägg: 3 539
          Medlem nr: 36

CITAT (Gossen Ruda @ 12-04-2010, 07:51) *
          Rahmat/Vita vargen tar alla möjligheter att på sitt eget märkliga sätt sprida sitt dunkla politiska budskap i alla trådar. Nu kommer han dessutom att som svar på mitt inlägg tjafsa om mobbens förstenamn. Man får ta honom som ett pittoreskt inslag och absolut inte ta honom på allvar. Beträffande huvudpersonen KT så har jag ingen åsikt, känner till namnet men inget mer.

Ja han försöker vara intellektuell o dra in Bjärsta och påstå att Kerstin Thorvall var en vänsterförfattare utan att veta vad han pratar om. Kerstin Thorvall var ingen arbetarförfattaren. Hennes böcker handlade om helt andra saker.

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          vitavargen
          Inlägg 12-04-2010, 16:29
          Länk hit: #90

Medlem

CITAT (andersen @ 10-04-2010, 09:52) *
          En stor förlust, hon var en färgklick med sitt färgade hår och hennes snabbhet när hon var med i tv.

Vet du om hennes verk är översatta till andra språk, i så falla vilka?

Citera
          andersen
          Inlägg 12-04-2010, 16:44
          Länk hit: #91

Medlem
          Antal inlägg: 4 131
          Medlem nr: 51

CITAT (vitavargen @ 12-04-2010, 17:29) *
          Vet du om hennes verk är översatta till andra språk, i så falla vilka?

Jag har ingen anning om om hennes verk finns översatta, Jag ser hennes storhet inte i böcker och det är nog för att jag har läst för lite av hennes böcker, utan jag tycker att hennes storhet var som Debbatör.

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          vitavargen
          Inlägg 12-04-2010, 16:48
          Länk hit: #92

Medlem

CITAT (andersen @ 12-04-2010, 17:44) *
          Jag har ingen anning om om hennes verk finns översatta, Jag ser hennes storhet inte i böcker och det är nog för att jag har läst för lite av hennes böcker, utan jag tycker att hennes storhet var som Debbatör.

o, men det talas mycket om en av hennes böcker som gav henne Moa Martinsson-priset.

Citera
          Gita
          Inlägg 12-04-2010, 20:19
          Länk hit: #93

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Aqvakul @ 11-04-2010, 10:04) *
          Ingen hyllar väl henne för att hon köpte sex, utan hon hyllas naturligtvis för sitt mångskiftande och delvis banbrytande författarskap.

Visst bör hon bli ihågkommen för sitt banbrytande, ibland självutlämnande , högkvalitativa författarskap.
          För mig är de sinsemellan väldigt olika författarna Kerstin Thorwall, Birgitta Stenberg och Kerstin Ekman
          nittonhundratalets tre största svenska kvinnliga författarna. Alla tre med stor integritet men samtidigt allmängiltiga.
          Gita

Citera
          vitavargen
          Inlägg 14-04-2010, 15:46
          Länk hit: #94

Medlem

CITAT (Gita @ 12-04-2010, 21:19) *
          Visst bör hon bli ihågkommen för sitt banbrytande, ibland självutlämnande , högkvalitativa författarskap.
          ...

bravo.gif

Visste att du var kapabel att hoppa över ån smile.gif

(De som har arabiska som modersmål brukar använda ordet kapabel väldigt ofta. Det beror på att bokstaven "p" finns inte i det arabiska alfabetet. Istället användes bokstaven "b". kapabel blir kababel och det är den sortens "el" som anvädes för att göra kebak)

Redigerat av vitavargen: 14-04-2010, 22:01

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 14-04-2010, 16:35
          Länk hit: #95

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (vitavargen @ 14-04-2010, 16:46) *
          bravo.gif

Visste att du var kapabel att hoppa över bron smile.gif

(De som har arabiska som modersmål brukar använda ordet kapabel väldigt ofta. Det beror på att bokstaven "p" finns inte i det arabiska alfabetet. Istället användes bokstaven "b". kapabel blir kababel och det är den sortens "el" som anvädes för att göra kebak)

wacko.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera

5 sidor V  « < 3 4 5
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 11-08-2025, 05:35

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon