Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Gambiafrön av RitRat, Frö till salu
          RitRat
          Inlägg 10-04-2010, 18:23
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 153
          Medlem nr: 22 570

Jag berättade på Småprat att jag nu kommit hem från Gambia (här http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=97300 )och har en del spännande frön att erbjuda.
          Jag publicerar min frölista även om alla sorter inte kommit upp än.
          Ni får en förhandstitt, även om det tillkommer några sorter ytterligare. Jag har inte fått alla fotona från kameran till datorn än!

Tänk på att jag INTE har några så-råd eller skötselråd för dessa frön eller plantor som kommer upp. Allt experimenterande är på köparnas eget ansvar. De flesta frön har jag aldrigt provat att så.

Vad kan vara ett skäligt pris på en liten portion frön? Detta är ingen inkomstkälla för mig, jag vill bara få lite för besväret att rensa och packa, samt att folk som ska få dem, verkligen vill ha dem. 10 kr portionen plus porto? Stora frön finns bara några få av, de små kommer att portioneras ungefär som en svensk fröpåse på affär.

Beställ inte än, men ni kan skriva kommentarer i bilderna.

Kolanötter har några redan beställt i höstas, hoppas jag hittar mina anteckningar.

Album: Afrikafrön:
          http://www.odla.nu/forums/index.php?s=&...&album=4215

Skriv gärna kommentarer!
          Och kom ihåg... mera kommer in när jag får tid! De som saknas nu, är Velvet tamarind, En vild mynta, En gulblommig medicinalväxt (ska undersöka), ett litet gräs med fluffigt ax, En annan gul okänd blomma som ska undersökas namn på, Kolanötter.

Ha tålamod!!

Redigerat av RitRat: 10-04-2010, 18:24

--------------------
          /// Ritva, med en trädgård i zon 5 i Sverige samt en i subtropiska Västafrika.
          Och mitt kostval är vegg.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 12:19

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon