Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Lyxfällan ska jag se nu
          mamamaggan
          Inlägg 17-04-2010, 22:35
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Min erfarenhet är tyvärr att i ett litet samhälle försvinner de flesta vid ett sådant här tillfälle. De vill inte bli hopkkopplade med något som kan verka vara " dåligt " , de drar sig undan på alla sätt precis som om det skulle smitta.

Ta och tänk till hur det skulle bli för er om ni ställde upp i något sådant här program . Kanske brännmärkta för livet , barnen blir mobbade , släkten blir utstötta de med och allt skvaller som blir .

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Bee
          Inlägg 17-04-2010, 23:20
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 2 496
          Medlem nr: 7 002

CITAT (mamamaggan @ 17-04-2010, 23:35) *
          Min erfarenhet är tyvärr att i ett litet samhälle försvinner de flesta vid ett sådant här tillfälle. De vill inte bli hopkkopplade med något som kan verka vara " dåligt " , de drar sig undan på alla sätt precis som om det skulle smitta.

Ta och tänk till hur det skulle bli för er om ni ställde upp i något sådant här program . Kanske brännmärkta för livet , barnen blir mobbade , släkten blir utstötta de med och allt skvaller som blir .

En så förfärlig attityd hoppas jag inte folk verkligen har.
          I min familj råder uttrycket "man har räkningar att betala", betydandes att det finns mindre smickrande uppdrag man måste ta för att kunna betala sina räkningar. Det finns absolut inget moraliskt i det. Snarare tvärtom! Man gör vad man kan just då helt enkelt. Om det sen är att ställa upp i tv - så vaddå? Och vad skulle släkten/vännerna tycka om det - vill dom kanske betala räkningarna? Skulle inte tro det.

--------------------
          Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3

Citera
          Motti
          Inlägg 18-04-2010, 00:20
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Har man en inkom på 35 tusen på två personerkan man ¨väl för fan inte göra åt 70,000 det säger ju sunda förnuftet.och sen fortsätta att ta krediter ör att leva ett lyxliv som man bara kan ha om man är millionär !man får väl växa upp någom gång.man blir fly förbannad när man ser hur unga människor lever över sina tillgångar bara för att låtsas att de har råd och för att låtsas att de har något men de inte kan betala men det ska se ut som de är täta. GLÄNSA heter det !men det kostar.

Citera
          Christina i Taxi...
          Inlägg 18-04-2010, 08:47
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 3 894
          Medlem nr: 3 702

CITAT (Motti @ 18-04-2010, 01:20) *
          Har man en inkom på 35 tusen på två personerkan man ¨väl för fan inte göra åt 70,000 det säger ju sunda förnuftet.och sen fortsätta att ta krediter ör att leva ett lyxliv som man bara kan ha om man är millionär !man får väl växa upp någom gång.man blir fly förbannad när man ser hur unga människor lever över sina tillgångar bara för att låtsas att de har råd och för att låtsas att de har något men de inte kan betala men det ska se ut som de är täta. GLÄNSA heter det !men det kostar.

Just precis!
          Men det intressanta är hur det kan bli så?
          Jag undrar fortfarande vad föräldrarna till dessa människor har sagt/lärt sina barn under uppväxten?
          Alla föräldrar till dessa Lyxfällan-klienter kan ju inte vara helt oekonomiska!?
          Men också tror jag att de påverkats av TV & filmer där det på nåt sätt förmedlas att livet ska vara kul och bekvämt? Att man har rätt att få sånt man önskar....
          Kanske finns det också bitvis en grym samhällskultur som kräver en viss status för att man ska räknas?

--------------------
          När tillgången på ord är större än efterfrågan är det dags att vara tyst!
          MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!

Citera
          Gita
          Inlägg 18-04-2010, 08:52
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (mamamaggan @ 17-04-2010, 23:06) *
          Helt klart är det ett undervisningsprogam men jag undrar om de som behöver den undervisningen bäst verkligen tittar .

I min värld är lyxfällan verkligen inte undervisning/ utbildning utan sämsta dokusåpan och förnedrings-tv. Är det någon som förresten vet hur många som blivit hjälpta på sikt, skulle tro att många är tillbaka i samma situation igen efter ett halvår.
          Gita

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 18-04-2010, 09:06
          Länk hit: #46

Medlem

CITAT (Bee @ 18-04-2010, 00:20) *
          En så förfärlig attityd hoppas jag inte folk verkligen har.
          I min familj råder uttrycket "man har räkningar att betala", betydandes att det finns mindre smickrande uppdrag man måste ta för att kunna betala sina räkningar. Det finns absolut inget moraliskt i det. Snarare tvärtom! Man gör vad man kan just då helt enkelt. Om det sen är att ställa upp i tv - så vaddå? Och vad skulle släkten/vännerna tycka om det - vill dom kanske betala räkningarna? Skulle inte tro det.

Den förfärliga attityden finns , tro mig .

Visst ska man betala sina räkningar men om man blivit bortskämd hela sitt liv samtidigt som man i medierna blivit matad med allt om " det vackra folket " och vilka statusprylar man bara " måste " ha så kan det nog gå så illa som det gjort för en del som varit med i lyxfällan.

Jag försvarar dem inte utan försöker se varför det blivit som det blivit. Och så skrevs det om att man tyckte det var fel att ställa upp i programmet . Fel och fel , jag tyckte att det var ganska modigt eftersom man kan bli paria när man gör sådant. Heller inget försvar utan jag tycker bara att man kan tänka sig in i hur det kan bli för dem och varför jag tycker att det är modigt.

Man skäller väl inte på en hund som gör sina behov på grannens trapp utan man skäller på matte och husse som inte fostrat hunden , eller hur ? Det var det jag ville ha fram .

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 18-04-2010, 09:25
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Först får man var med i Lyxfällan och sen Grannfejden tongue.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 18-04-2010, 09:27
          Länk hit: #48

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 18-04-2010, 10:25) *
          Först får man var med i Lyxfällan och sen Grannfejden tongue.gif

Det vore det ultimata , eller hur ? giggle.gif

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Citera
          Motti
          Inlägg 19-04-2010, 23:08
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Att bli matad av media med reklam det blir vi alla men inte kan man springa och skaffa sig kreditkort och tro att man inte behöver betala tillbaks eller att man kan leva lyxliv gratis.Det är ju så !att ha man inte råd att spara har man heller inte råd med kreditkort.det gör mig fly F:b när jag ser hur omoget folk hanskas med sin så kallat ekonomi,alla de som inte kan betala tillbaks får vi andra betala för i form av höga räntor osv.Är man 25 till 50 så borde man lärt sig att allt inte är gratis ,man får jobba sig till det man har och spara,man kan inte leva lyxliv med kontokort på en vanlig lön.Sista Paret nu som skulle ha tvillingar köpte Cocacola för 3,500 om året confused.gif

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 20-04-2010, 06:43
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Varför lägga energi på att vara förbannad och reta sig på hur människor i ett TV-program misskött sin ekonomi. Att dom får lite presenter tycker jag inte är så mycket att orda om då det väl ändå måste vara värt en del att få folk att ställa upp och förnedra sig så i TV. Tror faktiskt inte att dessa människor mått särskilt bra och förmodligen legat sömnlösa många nätter p.g.a. den situation dom försatt sig i. Istället borde man vara glad att några förhoppningsvis kommit till insikt och i bästa fall klarar sin ekonomi bättre i framtiden.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Simplicity
          Inlägg 20-04-2010, 06:47
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 293
          Medlem nr: 27 477

Egentligen är det ju billigare än nånsin att leva.

Om vi nöjde oss med den standard som Medelsvensson hade nån gång på sjuttio-åttiotalet skulle det inte behövas några krediter...

--------------------
          zon 5 (4) mellersta Dalarna

Citera
          herkules
          Inlägg 20-04-2010, 07:26
          Länk hit: #52

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

CITAT (*Stintan* @ 20-04-2010, 07:43) *
          Varför lägga energi på att vara förbannad och reta sig på hur människor i ett TV-program misskött sin ekonomi. Att dom får lite presenter tycker jag inte är så mycket att orda om då det väl ändå måste vara värt en del att få folk att ställa upp och förnedra sig så i TV. Tror faktiskt inte att dessa människor mått särskilt bra och förmodligen legat sömnlösa många nätter p.g.a. den situation dom försatt sig i. Istället borde man vara glad att några förhoppningsvis kommit till insikt och i bästa fall klarar sin ekonomi bättre i framtiden.

ganska precis så här som du skriver tänkte jag också när jag läste tråden.
          tummenupp.gif

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          pejori
          Inlägg 20-04-2010, 08:45
          Länk hit: #53

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (*Stintan* @ 20-04-2010, 07:43) *

tummenupp.gif Att jag inte tittar, är mer att jag tycker illa om programledarnas attityd mot deltagarna.
          Deltagarna har det svårt nog ändå.

Redigerat av pejori: 20-04-2010, 08:46

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Berith
          Inlägg 20-04-2010, 08:58
          Länk hit: #54

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Och jag tycker att Charlie och Mathias är helt underbara! wub.gif

Såg iofs inte programmet när det var andra programledare, dom kanske var lika bra?

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-12-2025, 20:35

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon