Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Pallkrage, Syren och jag
          Farstabo
          Inlägg 22-04-2010, 18:05
          Länk hit: #1

Validating
          Antal inlägg: 28
          Medlem nr: 6 516

Hej

Jag behöver råd.

Vi har bara en liten trädgårdsplätt, och vill kunna odla något.

Utanför vårt staket växer det fullt med Syren, marken där och Syrenerna är kommunens.

När de blommar är de helt underbara, de hänger ner mot oss, så vi borde enbart vara tacksammma.

Har försökt med ett land på andra sidan av staketet. Nu har jag kämpat i flera år med alla Syren skott som sticker upp, ibland känns det som jag inte en hinner vända mig om förrän där är nya.

Orken börjar avta hos både min man och mig, och man kanske kan tycka att nu har syrenerna vunnit.

Nu har vi kommit på kanske en pallkrage. Problem direkt, vad lägger man i botten så inte det skjuter upp Syren skott.

En granne sa det finns något svart typ papper att köpa som man kan lägga ut. Känner jag våra Syrener rätt efter alla år så tror jag att det inte skulle hindra den att låta sina avkommor ta för sig.

Har någon ett tips som klarar envisa, enträgna syrenskott att tränga igenom, så blir jag tacksam för råd,

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 03:36

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon