Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

21 sidor V  « < 6 7 8 9 10 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Dagens foto, Ta en bild med en kamera o sedan visa här
          Myosotis
          Inlägg 02-06-2010, 10:23
          Länk hit: #141

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (Markus_H @ 01-06-2010, 22:23) *
          det är en sovande alien faktiskt
          [attachment=50591:post_126...75415764.jpg]

rotfl.gif

Vad synd att den frös ner, men det var ju tur att den kommer igen.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Meriona
          Inlägg 02-06-2010, 13:02
          Länk hit: #142

Gäster

CITAT (flaxss @ 01-06-2010, 22:26) *
          nu blev den ju riktigt söt, liknar dig lite.

lite likheter med denna pokemon

Likheter, det är ju en avbild! yaay.gif Åh så söt! Är de svårskötta? whistling.gif

Citera
          Inga från Närke
          Inlägg 02-06-2010, 18:16
          Länk hit: #143

Medlem
          Antal inlägg: 3 807
          Medlem nr: 29

Mycket trädgårdsbilder som borde vara i Småprat trädgårdsrelaterat. Denna tråden var väl mera avsedd för andra bilder än trädgård m.m. nu vet man ju inte var man ska kolla. Kan vi inte försöka med lite mera renodlat. Flera än jag har ju efterlyst en moderator som håller ordning kan vi inte försöka lite själva också.

--------------------
          skriver Inga från Närke i zon 3-4

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 02-06-2010, 18:36
          Länk hit: #144

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

CITAT (Inga från Närke @ 02-06-2010, 19:16) *
          Mycket trädgårdsbilder som borde vara i Småprat trädgårdsrelaterat. Denna tråden var väl mera avsedd för andra bilder än trädgård m.m. nu vet man ju inte var man ska kolla. Kan vi inte försöka med lite mera renodlat. Flera än jag har ju efterlyst en moderator som håller ordning kan vi inte försöka lite själva också.

jaha där rök det att ladda upp en bild på min aloe blomma.

då jag bara tar kort på antingen mina djur eller trädgård/blommor så kan jag ju inte lägga upp mer bilder här då.

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 02-06-2010, 18:44
          Länk hit: #145

Medlem

bara för jag blev så nöjd med bilden och faktiskt så står det inget om att man inte fick ladda upp blom/trädgård/växt-bilder så ska jag visa ändå. dock så jag ju länka istället för dom som vill se.

http://img193.imageshack.us/i/dsc12035.jpg/

(förstora gärna upp den).

Citera
          Piccante
          Inlägg 02-06-2010, 19:35
          Länk hit: #146

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (Inga från Närke @ 02-06-2010, 19:16) *

Så här skrev ju trådskaparen;

CITAT
          Tänkte en tråd där man kan visa bilder skulle vara skoj. Bilderna behöver inte vara bra.

Jag trodde det var en tråd för spontana foton? eller vad man fotat under dagen oavsett motiv?

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 02-06-2010, 20:00
          Länk hit: #147

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

Ja, nog måste man väl få bestämma själv var man vill lägga sina foton!!
          Anki

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 02-06-2010, 20:08
          Länk hit: #148

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

CITAT (Anki på Öland @ 02-06-2010, 21:00) *
          Anki

tummenupp.gif

Vi kanske ska ha regler för vilka frågor vi får ställa också ? Typ i dag får vi bara fråga om syréner och i mogon om växthus osv.

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Meriona
          Inlägg 02-06-2010, 20:14
          Länk hit: #149

Gäster

Har nog också uppfattat den här tråden som fritt fram för vilken typ av foton som helst (utom osmakliga då kanske). Jättefin Aloe-blomma Flaxss, jag hade inte en aning om att de blommar... blush.gif

Citera
          Inga från Närke
          Inlägg 02-06-2010, 22:01
          Länk hit: #150

Medlem
          Antal inlägg: 3 807
          Medlem nr: 29

CITAT (Anki på Öland @ 02-06-2010, 21:00) *
          Anki

Visst får du det men så här står det just på Småprat i denna avdelningen " Prat i största allmänhet. Ej trädgårdrelaterat! " så jag uppfattar det som att det ej skall vara trädgård över huvud taget det finns ju Småprat för det så att man enkelt kan hitta vad man söker m.m.

Till mamamaggan:

"Vi kanske ska ha regler för vilka frågor vi får ställa också ? Typ i dag får vi bara fråga om syréner och i mogon om växthus osv." skriver du.

Regler finns och det är att lägga dem i rätt tråd och avdelning. Syrener i prydnadsbuskar och västhus i växthustråden svårar är det inte.

--------------------
          skriver Inga från Närke i zon 3-4

Citera
          netha
          Inlägg 02-06-2010, 22:13
          Länk hit: #151

Gäster

CITAT (Inga från Närke @ 02-06-2010, 23:01) *
          Visst får du det men så här står det just på Småprat i denna avdelningen " Prat i största allmänhet. Ej trädgårdrelaterat! " så jag uppfattar det som att det ej skall vara trädgård över huvud taget det finns ju Småprat för det så att man enkelt kan hitta vad man söker m.m.

Till mamamaggan:

"Vi kanske ska ha regler för vilka frågor vi får ställa också ? Typ i dag får vi bara fråga om syréner och i mogon om växthus osv." skriver du.

Regler finns och det är att lägga dem i rätt tråd och avdelning. Syrener i prydnadsbuskar och västhus i växthustråden svårar är det inte.

Men snälla ... i småpratsavdelningen får man ju sväva ut lite hur som helst och inte tror jag att det var trådskaparens avsikt att man bara fick lägga in foton som inte hade något med trädgård/odling att göra.
          F.ö så fattar jag inte hur man ens orkar bry sig om vad som skrivs var. *no*

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 02-06-2010, 22:14
          Länk hit: #152

Medlem

Till mamamaggan:

Ja du Inga ! Sedan när blev du moderator ????

Du förstår heller inte vad jag menar med vad jag skriver . Vad jag menade var att du tydligen vill bestämma vad vi får resp inte får prata om var vi vill när vi vill . Det jag menade var alltså att du har tagit på dig att bestämma var och vad vi får skriva/lägga in bilder om olika saker.

Om jag ville vara som dig så skulle jag kunna bestämma att ingen får skriva ord som börjar på r i denna tråd utan den ska ligga under r som i rosor. Men nu vill inte jag vara en glädjeförstörare utan tycker att folk ska få lägga in vilka bilder de vill i denna tråd.

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 02-06-2010, 22:15
          Länk hit: #153

Medlem

Till mamamaggan:

syftet med mina bilder är inte ''trädgårdsrelaterat'' utan att jag visar bilder i en tråd som heter dagens foto, där visar jag ''min dagens bild'' och ''mina konstverk''. olyckligtvis så råkar det vara på växter och blommor och ibland djur/natur. ska det va efter kategori så får man ju inte visa nåt alls då vi har en trädgårdsavdelning, en naturavdelning, en husdjursavdelning, en fotoavdelning. eller ska jag lägga samtliga mina bilder i fotoavdelningen ? även sådant som visar hur man tar sticklingar ? det är ju ändå ett foto.

att det flyter över lite inom rimliga gränser gör inte mig nåt. exempel som denna tråd. det är ju skillnad på att visa en bild på sin trädgård i en sådan här tråd än att fråga om ohyra på krukväxter i småprat.

men om det finns en gammal tråd i småprat om trädgård där man ska visa bilder så får jag väl gå över till den.

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 02-06-2010, 22:19
          Länk hit: #154

Medlem

Tycker vi avvaktar vad moderator säger , om han nu säger något .

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Citera
          Red Top
          Inlägg 03-06-2010, 06:07
          Länk hit: #155

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

Morgonens bild på en av våra lönnstubbar. Lägg märke till den "friska" grenen, som får löv varje år, fast att det är fyra år sen vi kapade trädet..

När vi varit tvungna att kapa några av våra 100-åriga lönnar, eftersom de lider av ålderssvaghet, har vi lämnat kvar rejäla stubbar åt fåglar och div småkryp att njuta av.

Redigerat av Red Top: 03-06-2010, 06:08

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 03-06-2010, 06:16
          Länk hit: #156

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Jag har svårt att förstå problemet att det skulle bli för mycket trädgård i småpratsavdelningen. Det är ju faktikst ett trädgårdsforum. Däremot så kan jag förstå att det kan bli protester om det skulle bli en massa småprat i trädgårdsavdelningarna.
          ..tycker medlemmen aqvakul....

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Gillan
          Inlägg 03-06-2010, 06:53
          Länk hit: #157

Medlem
          Antal inlägg: 7 413
          Medlem nr: 6 203

Det är inte första gången som Inga försöker vara någon form av "forumpolis", och jag blir lika förundrad varje gång. Jag förstår helt enkelt inte vad h*n är ute efter confused.gif ! Så länge "vi" inte slänger käft i trädgårdsforumen, måste det väl ändå vara okej att slänga käft, hur mycket som helst/om vad som helst, i småprat dunno.gif , eftersom där är tillåtet att svamla om precis vad somn helst..............är jag dum, eller är jag dum naughty.gif

--------------------
          F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri /Gillan,zon 3-4
          De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!

Citera
          Berith
          Inlägg 03-06-2010, 07:35
          Länk hit: #158

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (flaxss @ 02-06-2010, 23:15) *
          ---
          men om det finns en gammal tråd i småprat om trädgård där man ska visa bilder så får jag väl gå över till den.

Så väldigt gammal är den väl inte, brukar väl bli en ny varje år. wink.gif

Tycker det är jättekul att titta på andras bilder, och i den här tråden är det ju på lite annat än växter och natur också. Kul! tummenupp.gif

En djur/natur-bild från Universeum häromdan:
          Bifogad bild

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          skogstroll
          Inlägg 03-06-2010, 07:40
          Länk hit: #159

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

CITAT (Aqvakul @ 03-06-2010, 07:16) *
          Jag har svårt att förstå problemet att det skulle bli för mycket trädgård i småpratsavdelningen. Det är ju faktikst ett trädgårdsforum. Däremot så kan jag förstå att det kan bli protester om det skulle bli en massa småprat i trädgårdsavdelningarna.
          ..tycker medlemmen aqvakul....

jag håller med du flirting.gif

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 03-06-2010, 07:59
          Länk hit: #160

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Till mamamaggan:

Nu är du faktiskt löjlig Inga. Det finns inga regler som säger att man inte får ha en fototråd i Småprat med bilder på allt mellan himmel och jord eller att det är förbjudet att lägga in en blombild här. Här sitter man och läser en trevlig kul tråd och så kommer plötsligt en självutnämnd forumpolis och skapar nya regler i tråden. Inte första gången som sagt men det är lika fånigt varje gång.

Vart skulle man lägga den här bilden tro?
          Bifogad bild

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera

21 sidor V  « < 6 7 8 9 10 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-10-2025, 13:10

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon