CITAT (Mums02 @ 06-03-2011, 23:19)

Jätte fina namn

Tycker du ?? Javisst, de är helt okej, men ... Liiite tråkiga ... Jag har faktiskt försökt byta namn på dem, men det har bara blivit en massa strul.
För det första; de lystrar inte alls till sina nya namn, så man övergår snabbt till både-och, och sen tillbaka till det gamla namnet ...
För det andra; inom mänsko-familjen vet man ibland inte riktigt VILKEN katt man talar om = problem. "Jaså, HADE Tillis fått mat ?" "Ja, jag sa ju att Sigga HADE det !" "Vem pratar vi nu om ? Den feta ?" "Nej, nej, jag pratar om spinkisen" osv ...
För det tredje; allmänheten (grannar o arbetskompisar) tror att vi har 8 katter ist f 4 !! Mina arbetskompisar trodde ett tag att jag börjat bli lite "gaggig" och skaffat fler katter än jag visste om själv !!
För det fjärde; varför byta namn, katten bryr sig inte ! Inte jag heller, egentligen ...
De skulle likagärna kunna heta Ettan, Tvåan, Trean och Fyran. (DET var ganska kul namn faktiskt !!) Undrar om man kan byta ???
Redigerat av omk: 09-03-2011, 22:28
Women and cats do as they please, men and dogs should relax and get used to the idea - Robert Heinlein