| |
|
  |
Dagens kattbild! |
|
|
|
|
03-12-2012, 22:37
|

Medlem
Antal inlägg: 3 549
Medlem nr: 32 435

|
Åh, "Måns, uttråkad"-bildsviten var helt underbar ! Känner sååå väl igen mina egna kissar ... -"Kaaaan du inte fixa så att detta vita, kalla försvinner, matte ??? Eller iaf skotta ordentligt, så vi slipper bli blöta om tassarna !!" Lokan; fint med lite katt-poesi. Men, Greider ?? Skriver han sånt ? Hade jag ingen aning om ! Ska undersökas, för det var bra ! Bifogar en bild på den enda musfångsten som Isis gjort under de sista dagarna ...
--------------------
Women and cats do as they please, men and dogs should relax and get used to the idea - Robert Heinlein
|
|
|
|
|
|
|
|
04-12-2012, 09:58
|

Medlem
Antal inlägg: 1 659
Medlem nr: 14 868

|
Omk, vilken härlig bild på musfångsten. Vad söt hon är. Du glömde väl inte att berömma Isis ordentligt nu när hon var så duktig?
Redigerat av Skruttis: 04-12-2012, 10:06
--------------------
Zon 3 Mina katter är inte bortskämda, jag är bara väldresserad!
|
|
|
|
|
|
|
|
04-12-2012, 10:05
|

Medlem

|
Monarda, vilken härlig serie bilder. Han är verkligen jättefin.
Får jag fråga vilken sorts larm du har? Vi har Securitas trådlösa som har nerställd känslighet för att klara av husdjur. Vad vi fått veta är att man måste ha icke trådlöst för att få "husdjursinställningen". Kanske du har en bättre variant. Om du har lust att svara men inte så här öppet så finns jag även via PM. Tack på förhand!
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
04-12-2012, 16:43
|

Medlem
Antal inlägg: 3 662
Medlem nr: 26 737

|
Omk!!! Här är Greiders inlägg i Dalademokraten: Vad är motsatsen till euron och bankunionen? Tja, kanske en – katt. Detta viga, tysta och listiga djur framstår när jag tänker på det som själva sinnebilden av allt det som Europaunionen och euron inte är. En katt bestämmer inte över någon och vill heller inte bli bestämd över. Imorgon., söndag, är det faktiskt kattens dag. De som läser denna ledarsida vet att katter ofta har hoppat genom spalterna. För några år sedan skaffade vi visserligen en hund, springer spanieln Stina, som också lufsar genom dessa spalter, men i mitt hjärta står det alltid en katt. Eller sover: Varför ser katten så nöjd ut när han tvättar sig? Omsorgsfullt, klo efter klo på tassarna, med slutna ögon. Sedan somnar han på soffan. Han gjorde sig fin inför drömmen han skulle kliva in i. Så lyder en kort dikt som jag skrivit om katter i DD och som nu finns i en fin volym vid namn ”Och mellan dessa känslor hoppade en katt in” som organisationen Djurskyddet nu ger ut. Föreningen ger ut denna bok ideellt för att samla in pengar till hemlösa katter och för att höja kattens status i samhället. Djurskyddet Sveriges ordförande, Sven Stensson, nämner i bokens förord att det finns mer än 100 000 hemlösa katter i detta land. Lokala djurskyddsföreningar kämpar för att rädda många av dem och ett krav är obligatorisk ID-märkning av katten. Att jag fick chansen att bidra med mina kattdikter till detta projekt känns bra. Men framförallt är det fotografen Eivor Rasehorns bilder som jag tror kommer att glädja varje kattvän. Det är svårt att säga vad det är, men hon fotar katter som om de vore hennes jämlikar. Så bankunioner – nej, tack. Men en kattunion? Nej, det skulle inte heller fungera för detta är kattens anarkistiska sång: Ingen flock! Ingen gud! Ingen mästare! Inga lärjungar! Han har tydligen skrivit en bok om katter
--------------------
" Den som väntar på svårigheter, kan få lida dem två gånger " Lokan i zon 3-4, mellan Norrtälje och Uppsala
|
|
|
|
|
|
|
|
04-12-2012, 17:34
|

Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem nr: 5 447

|
CITAT (Eva i Skåne @ 03-12-2012, 20:11)  Min dotter katt Mies och ett syskon. Nu är Mies dock tre år, men söt ännu
01_Mies_till_v_nster_och_ett_syskon__bild_fr_n_uppf_daren__640x480_.jpg ( 176.11k )
Antal nedladdningar: 12  Så gulliga! ....och Måns! Vilken härlig bildsvit! ...och Isis med musen! Jag vet inte om jag vill gå in i tråden mer, man blir ju helt galet kattsjuk!
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson 
|
|
|
|
|
|
|
|
04-12-2012, 18:20
|

Medlem
Antal inlägg: 4 644
Medlem nr: 5 125

|
CITAT (Skruttis @ 04-12-2012, 10:05)  Monarda, vilken härlig serie bilder. Han är verkligen jättefin.
Får jag fråga vilken sorts larm du har? Vi har Securitas trådlösa som har nerställd känslighet för att klara av husdjur. Vad vi fått veta är att man måste ha icke trådlöst för att få "husdjursinställningen". Kanske du har en bättre variant. Om du har lust att svara men inte så här öppet så finns jag även via PM. Tack på förhand! Tack Skruttis, ja det är en både stilig och rolig herre. Vi håller ju fortfarande på att lära känna varandra, han har varit hos oss drygt en månad nu. Vi har också Securitas trådlösa med husdjursanpassning och idag har vi haft en larmtekniker här som flyttat på en sensor så förhoppningsvis ska det fungera bättre nu. Tidigare hade vi aldrig det här problemet och då hade vi förutom vår förra katt även en ganska stor fågel som flög omkring. Men i somras fick vi allt utbytt och tydligen är det nya lite känsligare för det drog i gång redan första dagen som Måns var ensam hemma och sedan dess har vi haft flera utryckningar. Hoppas verkligen att det funkar nu, men vi har i alla fall fått bevis för att väktarna är på plats väldigt snabbt.  Fast vid det här laget har dom nog tröttnat på Måns som sitter i hallen och ser oskyldig ut.
|
|
|
|
|
|
|
|
04-12-2012, 18:32
|

Medlem
Antal inlägg: 2 685
Medlem nr: 20 750

|
CITAT (Monarda @ 04-12-2012, 18:20)  Tack Skruttis, ja det är en både stilig och rolig herre. Vi håller ju fortfarande på att lära känna varandra, han har varit hos oss drygt en månad nu. Vi har också Securitas trådlösa med husdjursanpassning och idag har vi haft en larmtekniker här som flyttat på en sensor så förhoppningsvis ska det fungera bättre nu. Tidigare hade vi aldrig det här problemet och då hade vi förutom vår förra katt även en ganska stor fågel som flög omkring. Men i somras fick vi allt utbytt och tydligen är det nya lite känsligare för det drog i gång redan första dagen som Måns var ensam hemma och sedan dess har vi haft flera utryckningar. Hoppas verkligen att det funkar nu, men vi har i alla fall fått bevis för att väktarna är på plats väldigt snabbt.  Fast vid det här laget har dom nog tröttnat på Måns som sitter i hallen och ser oskyldig ut.  Måns kanske bara ville ha lite sällskap, när du inte var hemma.
|
|
|
|
|
|
|
|
04-12-2012, 23:36
|

Medlem

|
CITAT (Lokan @ 04-12-2012, 16:43)  Omk!!! Här är Greiders inlägg i Dalademokraten: "... och som nu finns i en fin volym vid namn ”Och mellan dessa känslor hoppade en katt in” som organisationen Djurskyddet nu ger ut. Föreningen ger ut denna bok ideellt för att samla in pengar till hemlösa katter och för att höja kattens status i samhället ..." AHA ! Skall kollas upp !! TACK, Lokan ! CITAT (Ingela i Segersberg @ 04-12-2012, 18:32)  Måns kanske bara ville ha lite sällskap, när du inte var hemma.
Redigerat av omk: 04-12-2012, 23:42
--------------------
Women and cats do as they please, men and dogs should relax and get used to the idea - Robert Heinlein
|
|
|
|
|
|
|
|
04-12-2012, 23:41
|

Medlem

|
CITAT (Skruttis @ 04-12-2012, 09:58)  Omk, vilken härlig bild på musfångsten. Vad söt hon är. Du glömde väl inte att berömma Isis ordentligt nu när hon var så duktig? Hmm, var liiite svårt att berömma, då hon störde mitt i min "dator-tid"... För man kan ju inte flytta på kattkräken när de väl lagt sig tillrätta och somnat, eller hur ??!! Nån kines skrev en dikt (ev haiku) om det där; han skulle hellre hugga av sig armen, än att störa katten som sov på den !
Redigerat av omk: 04-12-2012, 23:46
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
05-12-2012, 17:20
|

Medlem
Antal inlägg: 353
Medlem nr: 7 111

|
En sur Bosse efter han varit till vetrinären...åka bil var inge´ kul och föresten var det inte så roligt på plats heller, tog och rev till lite med klorna
IMG_0264__Medium_.JPG ( 97.8k )
Antal nedladdningar: 16
--------------------
Bor i kalla Norden, zon 6 (ibland 5) Erfarenhet är en lott, köpt efter det att dragningen ägt rum
|
|
|
|
|
|
|
|
05-12-2012, 19:14
|

Medlem
Antal inlägg: 35 147
Medlem nr: 5 447

|
Mmm..han ser lite vrång ut!
--------------------
Biggan ***************** Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom. Eyvind Johnson 
|
|
|
|
|
|
|
|
06-12-2012, 09:17
|

Medlem

|
CITAT (Monarda @ 04-12-2012, 18:20)  Tack Skruttis, ja det är en både stilig och rolig herre. Vi håller ju fortfarande på att lära känna varandra, han har varit hos oss drygt en månad nu. Vi har också Securitas trådlösa med husdjursanpassning och idag har vi haft en larmtekniker här som flyttat på en sensor så förhoppningsvis ska det fungera bättre nu. Tidigare hade vi aldrig det här problemet och då hade vi förutom vår förra katt även en ganska stor fågel som flög omkring. Men i somras fick vi allt utbytt och tydligen är det nya lite känsligare för det drog i gång redan första dagen som Måns var ensam hemma och sedan dess har vi haft flera utryckningar. Hoppas verkligen att det funkar nu, men vi har i alla fall fått bevis för att väktarna är på plats väldigt snabbt.  Fast vid det här laget har dom nog tröttnat på Måns som sitter i hallen och ser oskyldig ut.  Hur skulle de kunna tröttna på den lilla sötnosen. Ett och annat skratt kan jag tänka mig att det blir när de ser honom sitta där och se ut som ett litet helgon. Tack för ditt svar Monarda. CITAT (omk @ 04-12-2012, 23:41)  Hmm, var liiite svårt att berömma, då hon störde mitt i min "dator-tid"... För man kan ju inte flytta på kattkräken när de väl lagt sig tillrätta och somnat, eller hur ??!! Nån kines skrev en dikt (ev haiku) om det där; han skulle hellre hugga av sig armen, än att störa katten som sov på den !  Ja inte kan man väcka nån som ser ut så där.  De har ju så svårt för att somna om också.... Kinesen visste vad han pratade om.
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
06-12-2012, 20:35
|

Moderator
Antal inlägg: 21 592
Medlem nr: 27 097

|
Härligt att se era katter!
Önskar att jag kunde visa bild på min Tuffing som just nu ligger och håller fast mig och har sitt huvud på min dator! Men min kamera har lagt av!
|
|
|
|
|
|
|
|
06-12-2012, 22:44
|

Medlem

|
polecat; "majjjgååådd", hur sur kan man VARA, på en skala 1-10 ??!!  Tur att kisar inte är långsinta !! Skruttis; har letat både på nätet och i en massa böcker, hittar inte den där haikun ! Frustrerande, för jag tror att jag har nån bok nånstans ... Å andra sidan var det nog 30 år sen jag läste den sist hattstugan; du tror inte att den listige Tuffing pillat med batterierna ... ??  Och hur skulle du isf TA fotot, fasthållen som du är ? Med ögonbrynet ?
Redigerat av omk: 06-12-2012, 22:45
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
|
06-12-2012, 22:51
|

Moderator
Antal inlägg: 21 592
Medlem nr: 27 097

|
omk! Tuffing har inte pillat med batterierna!! Försökte igår få igång kameran för att ta kort på min vackra Amaryllis!
Tja hade kanske kunnat fixa korttagning med andra handen! Ev!!!
|
|
|
|
|
|
|
|
06-12-2012, 23:27
|

Medlem
Antal inlägg: 5 158
Medlem nr: 21 199

|
Medans husse knappar på den där manicken så ligger jag här och studerar den där makapären han kallar tv, den är lite intressant för det händer ju saker alltid där
--------------------
Pjater-Zon 1-2
|
|
|
|
|
|
|
|
07-12-2012, 00:42
|

Medlem

|
CITAT (hattstugan @ 06-12-2012, 22:51)  omk! Tuffing har inte pillat med batterierna!! Tror DU, ja ...  CITAT (skånepåg @ 06-12-2012, 23:27)  Medans husse knappar på den där manicken så ligger jag här och studerar den där makapären han kallar tv, den är lite intressant för det händer ju saker alltid där  Aha, naturprogram ?? Med ekorrar, fåglar och små gnagare ???
Redigerat av omk: 07-12-2012, 00:42
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|