Tack, Killer behöver lite tasshållning. Jag har ju inte haft katt tidigare så det känns nervöst att hålla koll så hon mår bra när jag inte vet hur normaltillståndet är liksom. Katter sover. Ja, det gör hon.. Spinner, kryper upp i knäet och gosar.
I dag har hon mest sovit, men ätit och druckit. Gick på toa, nr.2 i morse, har väntat på kiss hela dagen, men inget än. Försöker tänka positivt, men nojjar såklart. Sitter tratten kvar i natt?? Kissar hon? Rymmer hon ur köket? (Jag har ju marsvin, vi har ingen köksdörr utan har ställt för pappskivor). Jisses, ja, sova får jag göra i ett annat liv. Jag har klarat ge tabletter hittills i allafall, tack och lov. Är så rädd att göra fel. I dag fick hon en blommbukett av min kompis som var med när hon kom hemhaltande efter två veckor och jamade på trappen. Förstår att det inte är ovanligt för katter, men jag blir lika rörd för det
Att det dessutom var jag som kapade benet gör inte det hela lättare jag hör dunsen i motorutrymmet på bilen om och om igen... Nu när jag vet att det var hon.. Usch!! Vem vill döda sitt djur även om det är av misstag. Eller lemlästa. Vi försöker ju rädda henne.