Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Trädgårdsfredag, fredagar kl 21,30 på tv 2
          skogstroll
          Inlägg 09-05-2010, 13:26
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

nä det är väl inte sådär supervetenskapligt så man får väl nöja sig.... dessutom är programmen väldigt korta jämt tycker jag, eller så är det nån kändisbalkong som ska stajlas. vi kanske borde göra Odla-TV? smile.gif I alla fall tittar jag gärna på trädgårdsfredag, på 1an är det något danskt ibland som iofs kan kännas lite löjligt när man odlar gräs med "glatt" och "ledset" vatten... tur man kan smita ner i växthuset whistling.gif

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          Monarda
          Inlägg 09-05-2010, 18:04
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 4 644
          Medlem nr: 5 125

Nej tack, inget mer Trädgårdsfredag för min del. Gillade inte första avsnittet men efter att ha sett avsnitt nummer två med Pernillas jönsiga försök att gräva upp en buske som slutar med att hon hämtar tre gubbar till hjälp får det vara nog. Och tro inte att jag saknar humor. Det här matchar inte alls förra säsongens program med sköna Mandelmann utan känns som något hastigt hopkok. Programmakarna vet väl hur svältfödda vi trädgårdsmänniskor är och tror att vi håller till godo med vad som helst. En skandal i sig att det ska behöva vara så. Synd att BBC prime försvann, engelsmännen vet hur man gör riktiga trädgårdsprogram som är en njutning att titta på även om mycket inte passar för våra breddgrader.

Citera
          Sollan A
          Inlägg 09-05-2010, 19:43
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 159
          Medlem nr: 27 209

Ja inte behöver man gräma sig om man missar Trädgårdsfredag.... Tramsigt tycker jag att det har blivit. Gillar Pernilla Colt men programmet är klart sämre än förra året. Mandelman var jag inte särskilt förtjust i men det var i alla fall mer odling.
          Fram för mer länga BBC serier, typ "The lost garden of Heligan"!!!

Citera
          flaxss
          Inlägg 10-05-2010, 18:55
          Länk hit: #24

Gäster

ja det är inga svenska trädgårdsprogram jag tycker om så mycket även om trädgårdsfredag är bättre än tinas trädgård,

trädgårdsfredag - lite tråkigt lär mig noll. fast i brist på annat ser jag på det. ibland kan det vara trevligt ha det på som bakgrundsljud. och även jag tycker det blev lite bättre utan manndelman han fick jag spader på. jag gråter inte om jag missar det.

det andra tinas trädgård - är fruktansvärt töntigt och flamsigt och där är kunskapsnivån nog ännu lägre.

utländska program jätte skoj och mycket insperation och kunskapen ligger nog lite högre om inget annat lär jag mig nya vetenskaplignamn.

Citera
          Cacki
          Inlägg 13-05-2010, 09:13
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

Jag gillar Trädgårdsfredag. Förväntar mej inte så mycket "matnyttig" information när jag bänkar mej framför tv:n men tycker att serien är otroligt rogivande. Jag saknar paret Manndelman, kanske inte så mycket personerna själva utan miljön runt dem. Jag njöt verkligen av "fotot" där. En eloge till kameramannen. Hoppas att det inte tappas bort på kolonien men det är kanske lite knivigare att få till i en sådan trädgård. Pernilla m.fl kompletterar varann jättebra med allt sitt avspända småsnackande dem emellan.

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          mino
          Inlägg 23-05-2010, 12:25
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 206
          Medlem nr: 10 027

Jag tyckte att första avsnittet var bra, jag gillar stämningen och att det är bra musik och mycket känsla. Men avsnitt två var något sämre och fredagens avsnitt där Pernilla stukade foten (!?) tyckte jag var för tråkigt. En äng till en buddah! Även om John Taylor är duktig så saknas Mandelmanns helhetssyn och förhållningssätt. Dessutom har de gett Pernilla en allt större expertroll, det är bättre när hon är programledare och lämnar trädgårdskunnandet till experterna. Hoppas att det tar sig nu när våren kommit igång på allvar.

--------------------

Bor i zon 2/3 södra Stockholm

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2026, 06:05

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon