Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Var handlar du oftast?, Stormarknad eller kvartersbutik?
          Motti
          Inlägg 08-05-2010, 22:31
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Nja det finns ju sura kunder och jobbiga kunder och otrevliga kunder också thumbdown.gif Jag brukar alltid önska en trevlig helg fråga hur det är osv ibland frågar jag om de testat den och den varan och vad de tyckte ,man ska ha respekt för folk som sitter i kassorna timma efter timma och ändå ler och är vänliga kompiskram.gif

Citera
          netha
          Inlägg 08-05-2010, 22:34
          Länk hit: #22

Gäster

CITAT (Motti @ 08-05-2010, 23:31) *
          Nja det finns ju sura kunder och jobbiga kunder och otrevliga kunder också thumbdown.gif Jag brukar alltid önska en trevlig helg fråga hur det är osv ibland frågar jag om de testat den och den varan och vad de tyckte ,man ska ha respekt för folk som sitter i kassorna timma efter timma och ändå ler och är vänliga kompiskram.gif

Du tillhör "önskekunderna" tummenupp.gif vågar jag påstå .. har ju själv suttit i kassa och stått i chark.

Citera
          Motti
          Inlägg 08-05-2010, 22:41
          Länk hit: #23

Medlem

En sak till !många kunder tror att det är misslyckade personer som sitter i kassan såna som inte kan annat FEL FEL FEL känner många smarta interligenta människor som jobbat i kassa bara för att tjäna pengar spara och åka utomlands och jobba eller plugga ett tag .Man ska visa respekt för alla som jobbar och man får inte glömma att vi alla behöver varandra alla är en länk i kedjan:)

Citera
          netha
          Inlägg 08-05-2010, 22:46
          Länk hit: #24

Gäster

CITAT (Motti @ 08-05-2010, 23:41) *
          En sak till !många kunder tror att det är misslyckade personer som sitter i kassan såna som inte kan annat FEL FEL FEL känner många smarta interligenta människor som jobbat i kassa bara för att tjäna pengar spara och åka utomlands och jobba eller plugga ett tag .Man ska visa respekt för alla som jobbar och man får inte glömma att vi alla behöver varandra alla är en länk i kedjan:)

Men herregud ... vad får dig att tro att kunder tänker så?

För att klara av kassajobb så måsste du vara ganska så smart ... du måste komma ihåg en massa PUL-nummer ... Snabbt scanna av varorna .. vara vänlig mot alla kunder ... även dem som är rena skit

Citera
          Motti
          Inlägg 08-05-2010, 22:51
          Länk hit: #25

Medlem

Jo men många tror att det bara är och gå och sätta sig och knappla in en massa priser ,man måste ha huvudet på skafft för att sitta i kassa.men jag har hört snacket att den där blir det inget av hon sitter ju "bara i kassan"hon klarar väl bara av det mad.gif

Citera
          netha
          Inlägg 08-05-2010, 22:54
          Länk hit: #26

Gäster

CITAT (Motti @ 08-05-2010, 23:51) *
          Jo men många tror att det bara är och gå och sätta sig och knappla in en massa priser ,man måste ha huvudet på skafft för att sitta i kassa.men jag har hört snacket att den där blir det inget av hon sitter ju "bara i kassan"hon klarar väl bara av det mad.gif

Ja så säger de om inte vet vad det handlar om. sad.gif

Citera
          elleave
          Inlägg 08-05-2010, 22:55
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 662
          Medlem nr: 4 441

Jag har oxå hört liknande tankebanor, typ "äsch varför ska man plugga, kan ju alltid få jobb i kassan på ica..."

--------------------

Min hemsida... - Skriv gärna i gästboken!

Citera
          netha
          Inlägg 08-05-2010, 22:57
          Länk hit: #28

Gäster

CITAT (elleave @ 08-05-2010, 23:55) *
          Jag har oxå hört liknande tankebanor, typ "äsch varför ska man plugga, kan ju alltid få jobb i kassan på ica..."

Eg så fattar jag inte varför folk tycker så, sad.gif

Citera
          Motti
          Inlägg 08-05-2010, 23:12
          Länk hit: #29

Medlem

Det finns så mycket förutfattade meningar om yrken så det är inte klokt,ta tex mig som är utbildad frisör där är fördomarna väldigt egendomliga,frissa stort hår tugga tuggumi massor av tingelitang ingen stil på kläder dum i huvudet och skvallrar och vet allt om andra!i dag vet nog de flesta att det går åt ganska höga betyg för att bli frisör man måste tex plugga kemi matte bokföring osv plus att ha en konstnärlig talang för propotioner färg och stil.

Citera
          zaaritha
          Inlägg 08-05-2010, 23:21
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 9 608
          Medlem nr: 2 237

Handlar på Willys o ICA Maxi!
          Vi har inte mycket pengar o försöker handla
          så billigt som möjligt......

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 09-05-2010, 09:27
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Vi handlar i olika affärer.

Dels COOP, dels ICA och så ofta hos Lidl. Handlar gärna kött även hos City Gross men då måste vi åka till nästa ort och därför blir det inte så ofta.

Saknar en aafär med fin, fräscha grönsaker. Både COOP och ICA har ofta gamla skrumpna grönsaker till höga priser. Då är Lidl bättre och till halva priset men då finns inte den urval jag gärna skulle vilja ha.

Likadant tycker vi inte om när det finns utgångna varor i hyllorna, händer ofta här hos vår närmaste ICA.

Elisabeth

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 09-05-2010, 10:04
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 3 999
          Medlem nr: 4 203

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 09-05-2010, 10:27) *
          Vi handlar i olika affärer.

Dels COOP, dels ICA och så ofta hos Lidl. Handlar gärna kött även hos City Gross men då måste vi åka till nästa ort och därför blir det inte så ofta.

Saknar en aafär med fin, fräscha grönsaker. Både COOP och ICA har ofta gamla skrumpna grönsaker till höga priser. Då är Lidl bättre och till halva priset men då finns inte den urval jag gärna skulle vilja ha.

Likadant tycker vi inte om när det finns utgångna varor i hyllorna, händer ofta här hos vår närmaste ICA.

Elisabeth

Här på ICA Maxi i Örebro har de frächa frukt och grönsaksdiskar tycker jag, även övriga i butiken. Finns alltid vänlig personal tillhands om man vill fråga något tummenupp.gif

Att det är så olika i olika butiker beror nog på vem som är ansvarig.

Citera
          netaave
          Inlägg 09-05-2010, 10:07
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

Jag försöker storhandla ordentligt en gång i månaden, då läser jag all reklam som kommer. Kan åka runt om det är nåt särskilt jag vill ha som är billigt. Köttfärs och kyckling är nåt jag bunkrar om det är extrapriser.

Handlar annars som sagt mest på vårt nya Willys då det ligger bäst till för oss. Men sen har vi vissa saker som vi köper på vissa ställen. Bulgur från coop, snabbkaffe från ica, en särskild sorts ris från Lidl o.s.v. dessa varor kan jag bunkra upp av om det är kampanjpriser.
          Mejeri frukt o grönt blir oftast här hemma i byn, handlaren vet att de flesta gör så och har lagt ner lite krut på att ha bra sånna varor, jag köper också en del av Hemköps egna varor.

Vi har också en gård bara några hundra meter från oss där man kan prenumurera på grönsakskorgar efter säsong, sen har vi en "äggkille" som kommer varannan tisdagskväll och det är lyx tycker jag, varorna direkt hem och man vet dom är färska. Äggkillen bor med sina föräldrar på en gård i grannbyn och har det här för att tjäna lite extra när han pluggar.
          Det är många här i byn som handlar av honom som tar upp beställningar på sina jobb t.ex. för ju fler kartor man köper ju billigare blir det smile.gif 40 kr för en, 35 för två o.s.v. då är det 24 ägg/karta

--------------------

Citera
          pejori
          Inlägg 09-05-2010, 11:14
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

Jag storhandlar i EN butik,en stormarknad.
          Att åka runt i bil, är oftast inte lönsamt, varken för natur eller priser.
          Med dom bensinpriserna, äts den eventuella vinsten snabbt upp.

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          netaave
          Inlägg 09-05-2010, 12:40
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

CITAT (pejori @ 09-05-2010, 12:14) *
          Jag storhandlar i EN butik,en stormarknad.
          Att åka runt i bil, är oftast inte lönsamt, varken för natur eller priser.
          Med dom bensinpriserna, äts den eventuella vinsten snabbt upp.

Ligger väl lite i vad du säger men för mig är det lite nöje också eftersom man mest sitter här.
          Kan t.o.m. hända att jag åker med in en dålig dag och bara sitter i bilen för att få se lite annat smile.gif

--------------------

Citera
          Bettis
          Inlägg 09-05-2010, 12:46
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 4 213
          Medlem nr: 9 061

ICA Maxi eller ICA Prima men det blir sällan någon annan affär, tycker dom har allt som jag vill ha och man hittar bra.

--------------------

Citera
          Christina i Taxi...
          Inlägg 09-05-2010, 12:46
          Länk hit: #37

Medlem
          Antal inlägg: 3 894
          Medlem nr: 3 702

Jag avskyr att handla i butiker där jag inte hittar! Det är tortyr!!

Alltså handlar jag i samma butik 19ggr av 20. Det är ICA-butiken i mitt närmaste samhälle, 1 mil bort.
          Där hittar jag som i min egen ficka och då kan jag skriva matlistan i den ordning varorna ligger och vara ute vid bilen igen inom 20 minuter sweatingbullets.gif
          Tyvärr är priserna ganska höga men t o m det är det värt bara det går fort!

Ungefär 1 gång/månad åker vi till närmaste Willys och storhandlar. Nu har jag så smått börjat hitta där också..... smile.gif Och de har ett par av Sveriges trevligaste kassörskor på det stället så det känns ok att stå i kassakö.....

--------------------
          När tillgången på ord är större än efterfrågan är det dags att vara tyst!
          MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!

Citera
          pejori
          Inlägg 09-05-2010, 14:06
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (netaave @ 09-05-2010, 13:40) *
          Ligger väl lite i vad du säger men för mig är det lite nöje också eftersom man mest sitter här.
          Kan t.o.m. hända att jag åker med in en dålig dag och bara sitter i bilen för att få se lite annat smile.gif

tummenupp.gif Det är en helt annan sak vännen. giggle.gif

CITAT (Bettis @ 09-05-2010, 13:46) *
          ICA Maxi eller ICA Prima men det blir sällan någon annan affär, tycker dom har allt som jag vill ha och man hittar bra.

Prima är gudasänd för oss i komunen. Bra varor. tummenupp.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          skånepåg
          Inlägg 09-05-2010, 15:32
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem nr: 21 199

Jag handlar nästan bara på Willys, tar typ 15 minuter att gå dit sen så känner jag 2st som jobbar där så ibland stöter man på dem och snackar lite och jag hälsar alltid i kassan var jag än är biggrin.gif
          Sen ligger Lidl bara över vägen bredvid, men bara ibland jag handlar där om de har nått erbjudande för de har inte så värst mycket jag gillar där ^^

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          Tottes matte
          Inlägg 09-05-2010, 16:39
          Länk hit: #40

Gäster

CITAT (skånepåg @ 09-05-2010, 16:32) *
          Jag handlar nästan bara på Willys, tar typ 15 minuter att gå dit sen så känner jag 2st som jobbar där så ibland stöter man på dem och snackar lite och jag hälsar alltid i kassan var jag än är biggrin.gif
          Sen ligger Lidl bara över vägen bredvid, men bara ibland jag handlar där om de har nått erbjudande för de har inte så värst mycket jag gillar där ^^

Var handlar du oftast? whistling.gif
          Ja du, det var en knivig fråga, men tänker svara på den ändå. Jag skriver en lista vad som behövs och ger den till maken, sedan vet jag inte var han har handlat, men jag får hem det jag behöver. Låter knasigt?
          Men som motvikt, tvättar jag allt åt honom och ställer in. Han köper den specialkosten som vår gamla, döva och senila lilla hund måste ha och jag handlar till papegojan. Tvärtom skulle det inte gå för gojan vet vad han vill och han har lagt in sin veto --- himla liv om det blir fel, hunden har glömt att hon ätit och stirrar sin tomma matkopp jämna mellanrum.
          Vi kör med byteshandel. naughty.gif fr. Tottes matte

Citera

3 sidor V  < 1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 15:09

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon