Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Var handlar du oftast?, Stormarknad eller kvartersbutik?
          skånepåg
          Inlägg 09-05-2010, 17:00
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 5 158
          Medlem nr: 21 199

CITAT (Tottes matte @ 09-05-2010, 17:39) *
          Var handlar du oftast? whistling.gif
          Ja du, det var en knivig fråga, men tänker svara på den ändå. Jag skriver en lista vad som behövs och ger den till maken, sedan vet jag inte var han har handlat, men jag får hem det jag behöver. Låter knasigt?
          Men som motvikt, tvättar jag allt åt honom och ställer in. Han köper den specialkosten som vår gamla, döva och senila lilla hund måste ha och jag handlar till papegojan. Tvärtom skulle det inte gå för gojan vet vad han vill och han har lagt in sin veto --- himla liv om det blir fel, hunden har glömt att hon ätit och stirrar sin tomma matkopp jämna mellanrum.
          Vi kör med byteshandel. naughty.gif fr. Tottes matte

Hehe Willys blir det för det mesta, har ju ingen bil/cykel eller moppe så handlar mest innan stängningstid där för orka stå i kö 10-15 minuter tongue.gif Men så tar det ju bara 15 minuter att gå dit med ^^ Sen så har jag en sån kärra med hjul på som jag brukar dra med mej om jag ska handla mycket som e tungt, som mjölk och läsk/öl ( köper nästan bara mjölk om jag ska göra pannkakor biggrin.gif ) För dricker ju mest vatten, och kattsand det brukar vara tungt ^^

--------------------
          Pjater-Zon 1-2

Citera
          sommarhumla
          Inlägg 09-05-2010, 18:16
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 5 153
          Medlem nr: 18 530

Handlar oftast på Coop Forum eller ICA Maxi, använder mig av scannern och är ute på ett kick, inga köer.

--------------------
          ------------------------------------
          "Gör aldrig samma misstag två gånger, såvida det inte lönar sig"
          (Mae West)

peter pan.gif
          blaratta.gif

Citera
          Bee
          Inlägg 09-05-2010, 20:55
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 2 496
          Medlem nr: 7 002

Numera blir det ICA Maxi Torslanda vi handlar på. Det är vår närmaste butik. Vi är hemma på 5 minuter! Tidigare åkte vi till Coop Forum vid Backaplan och veckohandlade. Det tog minst 20-25 minuter att komma hem därifrån. Vi gör alltså en rejäl tids- och bensinbesparing på att handla på ICA Maxi. Om dom sen är billigare vet jag inte. Det jag retar mig på är att det blir mer och mer "Icas Eget Märke", dom svälter ut de etablerade märkena.

--------------------
          Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3

Citera
          Uggi
          Inlägg 09-05-2010, 21:00
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem nr: 19 305

"Det jag retar mig på är att det blir mer och mer "Icas Eget Märke", dom svälter ut de etablerade märkena".
          Det där känner jag väl igen och håller med dig.

--------------------

Citera
          netha
          Inlägg 09-05-2010, 21:04
          Länk hit: #45

Gäster

Jag har bestämt mig för att aldrig köpa något som heter ICA eller COOP eller Blåvitt eller Euroshopper ...
          och faktiskt så har jag klarat att hålla det löftet i alla år. :-)

Citera
          netaave
          Inlägg 09-05-2010, 21:15
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

Lidl är en affär som jag först var lite misstänksam mot, men sen råkade dom ha billiga blomlådor ett år å ja då kom jag dit iaf biggrin.gif I början skrevs ju mkt om att inte personalen hade så bra villkor och inte fick vara med i facket, men så är det inte nu iaf.
          Blev förvånad över hur mkt svenska varor dom har och oftast från mindre kända leverantörer som t.ex. Enebacken. När deras falukorv sen fick bäst-i-test på Ica-kuriren blev jag nyfiken och provade också, nu kan jag nästan inte äta någon annan. Sen har jag hittat en del bra saker.
          Är jag där så åker det oftast med några pkt finskt smör också, så bra med 250 gr paket och mycket billigare än arla o valios.
          Sen har dom lite "roligare" frysta grönsaksblandningar än man är van vid och en chokladglass som är underbart god.
          Å så ärtsoppskorvarna, ja barnen döpte dom till det, korta vita korvar med mejram i, ligger i dubbelpack, jättegoda. Men tyskarna, för dom här är tyska, är ju lite bättre än oss på korv har jag en känsla av.
          Om jag är lat köper jag också kakor där, en röd påse med lite blandade chokladdoppade, mumsiga så. Sen köper jag deras basmatiris, prisvärt i 2 kg-påsar. Det kommer väl ändå från kina var jag än köper det tror jag.
          Delikatessknäcke är hälften så dyrt där, och det är svenskt, inte wasa eller leksands dock.
          Dom är ju billigare på läsk också, nu köper inte vi det så ofta men den är iaf svesnk den också tappad i Solna. Gillar även deras lätt kolsyrade mineralvatten. (gröna flaskorna) långt under lokapriser även om det är 2 för 20 o.s.v.

Sen har vi köpt bra saker där, blomlådan som jag köpte först är 50 x 50 cm och självvattnande, Elle köpte en likadan i år och dom kostar nåt på 60 kr.
          Dom har ofta billiga o praktiska saker till trädgården, klämmor att stötta växter med köpte jag ett storpack i olka storlekar för 30 kr. Jättebra är dom, har sett dom på både blomsterlandet och på handelsträdgården exakt samma förpackning men dubbelt så dyrt.
          Har t.o.m. ett år när det var kort tid kvar på säsongen köpt gympadojor till yngsta där för 99 kr, dom höll sen i två år och sen tog barnbarnet över dom nåt år till. Dotra fick frågor i skolan var hon köpt dom för coola va dom med, "I en tysk affär" sa hon då ville inte säga Lidl biggrin.gif
          Maken har köpt strumpor han varit jättenöjd med för ingenting, E köpte sulor med svikt som formade sig efter foten sen en jättepraktisk dosett där man har en liten dosa för varje dag som sitter i en behållare. Köpte en jag också sen, så bekvämt att bara kunna ta med sig dagsransonen om man åker bort över dan. Medi box heter den och kommer från Swiss home.

Bifogad bild

Bifogad bild

Bifogad bild

Bifogad bild

Ja numer så går vi alltid runt o kollar i pryllådorna som alltid är mitt i butiken, ibland gör man fynd men inte alltid.

--------------------

Citera
          Anma
          Inlägg 11-05-2010, 21:25
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Jag handlar nästan uteslutande på ICA i Östhammar. Ibland blir det en sväng till Coop eller Hemköp också, men ICA här är bäst. Och även billigast för oss med våra matvanor.
          Saknar att självcanna och att handla på ett riktigt stort varuhus som ICA Maxi. Men 7 mil enkel resa är lite väl långt bara för att handla på ett sådant ställe. Men ibland när vi ändå ska till Uppsala brukar jag passa på, och då märker jag att jag glömt hur man gör när man storhandlar. Kommer då också på att det inte är så mycket att sakna, förutom självcanning för det saknar jag på riktigt. Slippa packa upp och packa i.

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 15:09

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon