Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vilket resmål är det mest avlägsna ni varit på?, ....eller det mest minnesvärda?
          Bengalow
          Inlägg 11-05-2010, 12:47
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem nr: 24 333

Hördududu, karinSkara! Niagarafallen heter det bara i USA - de samma fallen, i samma gränsflod men i Kanada, heter Horse Shoe Falls, och är mycket större!!!

Citera
          KarinSKARA
          Inlägg 11-05-2010, 13:34
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 577
          Medlem nr: 7 131

Förlåt Bengalow // att jag glömde Niagara Falls Ontario

http://www.usatourist.com/english/places/c...io/niagara.html

--------------------
          .
          Karin i Marum //
          .

.
          HÖST i MARUM, kom förbi om du har lust
          Bloggen min..Mina Dagliljor 2008.. Mina Dagliljor 2009..
          .

Citera
          Motti
          Inlägg 12-05-2010, 22:39
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Är det här en tävling i vem som varit värst bort a naughty.gif whist.gif

Citera
          anncharlotte
          Inlägg 12-05-2010, 22:44
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 411
          Medlem nr: 3 745

Det mest långväga resmålet är nog Bali, eller möjligen Filipinerna, har inte riktigt koll på kartan just nu. Men det mest minnesvärda är alltid Indien, jag har varit där flera gånger och på många olika platser och det slår alla gånger allt annat tummenupp.gif

Citera
          Motti
          Inlägg 12-05-2010, 22:49
          Länk hit: #25

Medlem

jag är deffenitivt inte med i leken vem som varit längst bort från Sverige naughty.gif tycker det är viktigare vem som haft den bästa upplevelesen i sina resor !vart man än varit:)

Citera
          Orkidétjuven
          Inlägg 13-05-2010, 00:26
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 1 546
          Medlem nr: 14 192

Haápai gruppen tillhörande Tonga

Grönland och glaciärborrning.

Och sen bor jag ju på Nya zeeland biggrin.gif

Citera
          ninnisky
          Inlägg 13-05-2010, 10:43
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

CITAT (Motti @ 12-05-2010, 21:49) *
          jag är deffenitivt inte med i leken vem som varit längst bort från Sverige naughty.gif tycker det är viktigare vem som haft den bästa upplevelesen i sina resor !vart man än varit:)

Instämmer helt och hållet tummenupp.gif Upplevelsen är det viktigaste! Jag har visserligen varit långt bort och ofta, men många gånger har det tidigare varit jobbet som fört mig dit!

En av mina finste uppleverlser är att komma tillbaka till lingonskogen i Dalarna (Mångberget) varje år. Uppleva stillheten och den fantastiska naturen där. Sitta på en sten, fika och bara vara...

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera
          Monica M zon 4
          Inlägg 13-05-2010, 15:16
          Länk hit: #28

Medlem
          Antal inlägg: 3 070
          Medlem nr: 21

Längst bort: Kuba
          Mest minnesvärt: Kuba

Citera
          Chamomille
          Inlägg 13-05-2010, 15:23
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem nr: 11 250

Thailand. Har varit där tre gånger och längtar tillbaka fast jag hatar att flyga. Bangkok tummenupp.gif skitkul om man gillar städer. Sen har vi ju farit runt på resorna i Thailand, och hittat favvisplatser biggrin.gif

--------------------
          Camilla zon 2-3

Ett gott skratt förlänger munnen.

Citera
          Gita
          Inlägg 13-05-2010, 15:43
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

Längst bort, Sydafrika kanske eller ligger Indien längre bort? Mest minnesvärt och den största upplevelsen helt klart Island med sin karga skönhet.

Gita

Citera
          Eva i Höga
          Inlägg 13-05-2010, 17:04
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 3 454
          Medlem nr: 7 932

Har inte varit på så många exotiska ställen i världen men den mest minnesvärda var vår bröllopsresa. Vi cyklade genom Bohuslän och Dalsland, första kvällen var vi så trötta så vi orkade inte resa tältet utan vi la det över oss som ett täcke. Nästa dag blev det hällregn och ett antal punkor men därefter jättefint väder och verkligen fina upplevelser. Vi träffade härliga människor när vi cyklade omkring på småvägarna och fick många fina naturupplevelser. Den resan var verkligen minnesvärd! Det är 30 år sedan!

--------------------
          Eva

En som inte gör dumheter som ung,
          gör det som gammal!

Citera
          Meriona
          Inlägg 13-05-2010, 17:59
          Länk hit: #32

Gäster

Eva, det där lät helt underbart! wub.gif Inte regnet och punkorna, men det andra!

Citera
          Uggi
          Inlägg 13-05-2010, 18:06
          Länk hit: #33

Medlem
          Antal inlägg: 10 711
          Medlem nr: 19 305

CITAT (Eva i Höga @ 13-05-2010, 18:04) *
          Har inte varit på så många exotiska ställen i världen men den mest minnesvärda var vår bröllopsresa. Vi cyklade genom Bohuslän och Dalsland, första kvällen var vi så trötta så vi orkade inte resa tältet utan vi la det över oss som ett täcke. Nästa dag blev det hällregn och ett antal punkor men därefter jättefint väder och verkligen fina upplevelser. Vi träffade härliga människor när vi cyklade omkring på småvägarna och fick många fina naturupplevelser. Den resan var verkligen minnesvärd! Det är 30 år sedan!

Det var härligt att läsa, och du är fortfarande gift med samma cykelgubbe. Toppen!!

--------------------

Citera
          Christina i Taxi...
          Inlägg 13-05-2010, 21:31
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 3 894
          Medlem nr: 3 702

Svenskarna är ett berest folk! biggrin.gif
          Jag tycker det är jättekul att läsa om era minnen och resmål.
          Kanske har jag också fått ett & annat tips om vart jag skulle vilja åka....
          Några riktiga globetrotters verkar det finnas också!
          Tack till alla som delar med sig!

--------------------
          När tillgången på ord är större än efterfrågan är det dags att vara tyst!
          MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!

Citera
          Motti
          Inlägg 13-05-2010, 23:18
          Länk hit: #35

Medlem

Vi trånar alltid efter att åka bort till ett annat land !men saken är den att jag tycker vi bor i världens finaste land den svenska skönheten och naturen vi har här finns ingen annan stanns i världen ,vårt land Sverige är unikt.Men det är alltid intressant att åka iväg till ett annat land och annan kulltur.Just nu tycker jag att vi bor så himmla fint med sjötomt osv så vi har ingen längtan just att åka ågonstanns nu,men min önskan är att få åka till Skottland och Irland nästa gång vi ska ut.Kan inte låta bli att påminna om hur berikade vi är här med vår Svenska natur,konstigt igentligen!finns dom som aldrig varit utanför sitt län men ändå nästan rest jordenrunt confused.gif

Citera
          anncharlotte
          Inlägg 14-05-2010, 00:22
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 411
          Medlem nr: 3 745

Jag älskar verkligen att resa, och tycker det är spännande med andra kulturer. Men naturligtvis finns det mycket att se här i Sverige också. Två gånger har jag rest inlandsbanan upp till Gällivare, klart en resa som jag rekommenderar, om den är möjlig att göra längre, jag har inte koll på det ?

Citera
          Klura
          Inlägg 14-05-2010, 10:04
          Länk hit: #37

Medlem
          Antal inlägg: 1 026
          Medlem nr: 7 630

Längst bort är nog Florida för att hälsa på släkt 1977.

Mest minnesvärda resan var första gången vi var på TT racen på Isle of Man 1985.
          Vi hade köpt svindyra regnställ som tog upp en massa plats i väskorna, för i England brukar det ju regna..
          Men de hade inte haft så fint väder på 40 år de här två veckorna och vi brände oss redan andra dagen.
          Vi åkte motorcykel tvärs genom England och tog färjan över till Douglas.
          Ön är otroligt fin och exotisk med vajande palmer. I Douglas åker man inte buss utan man tar sig fram med häst o vagn. Ska man ut ur stan så är det järnväg som gäller.
          Skulle gärna åka tillbaka men det är väldigt dyrt att ta sig dit.
          När man väl är där så är det billigt.

--------------------

Att förklara är svårt men jag vet ändå vad min hjärna tänker...

Citera
          grycken
          Inlägg 14-05-2010, 13:16
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 300
          Medlem nr: 5 741

Japan var nog längst bort.

Mest minnesvärda resmålet var ön Ishigaki, sydväst om Okinawa samt den lilla ön Taketomi utanför Ishigaki.

Det värsta var nog Indien för över 40 år sen. Jag kom först till Calcutta som var helvetet på jorden. Det blev inte mycket bättre när jag reste med tåg genom Indien. Jag kan ju tillägga att jag då var fattig student och reste och bodde inte precis första klass.

Citera
          KRT
          Inlägg 14-05-2010, 13:26
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 3 001
          Medlem nr: 26 121

Längst bort geografiskt är väl Thailand (österut) och Seattle (västerut), men geografiskt långt borta är ju inte alls samma sak som annorlunda - Sattle var inte speciellt annorlunda alls smile.gif.

Har en lång lista på upplevelser som varit minnesvärda, men oftast är det inte ett specifikt resmål som fastnat, utan svarare något speciellt på varje resmål.
          Niagra Falls/Horse Shoe Fall var FANTASTISKT, var där i april och det flöt stora vita isflak på floden som var turkos (insåg då att allt är bättre i Canada än USA - tom fallen är vackrare från den sidan flirting.gif).
          Joshua Tree National Park var fantastisk - öknen är så vitt skiljc från allt som finns i Sverige.
          Las Vegas var skitkul och precis lika smaklöst och kontgjort som man tror - men en upplevelse likväl.
          Fiskmarknaden i hamnen i Seattle var kul - jag hoppades att de skulle tappa fiskarna men självklart gjorde de inte det smile.gif.
          Konungarnas dal i Egypten var fantisatiskt eftersom jag är intresserad av egyptologi och velat åka dit i 20 år.
          Bankok var udda, en konstig blanding av gammalt och nytt, öster och väster och kungen som hoovrar över allt, väldigt mycket "precis vad man gör det till"....
          Vrakdykningen utanför Phuket var underbar - inte för att det var så extremt exotiskt eller oförstört, utan för att det var så annorlunda mot vad jag sett tidigare (dyker inte så ofta).
          Å andra sidan var Skottland HELT fantastiskt, inte för att det var så "annorlund" utan för att det på något plan kändes som att jag kommit hem..... Mycket märklig känsla, faktiskt. Kul också att passa in perfekt utseendemässigt och bli tagen för inhemsk wink.gif

Tycker oftast att det finns något speciellt med de flesta resor, även om det bara handlar om att hotellet var fantastiskt, man träffade trevliga människor eller att man shoppade något speciellt. Fast jag är lite svartsjuk just nu - en större grupp kollegor åkertill New Orleans i morron och det är ett ställe jag alltid har velat åka till...................

Redigerat av KRT: 14-05-2010, 13:30

--------------------
          Ärvd trädgård i sydvästra Skåne (zon 1)

Citera
          Myosotis
          Inlägg 14-05-2010, 15:07
          Länk hit: #40

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (KRT @ 14-05-2010, 14:26) *
          ...insåg då att allt är bättre i Canada än USA - tom fallen är vackrare från den sidan...

giggle.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera

3 sidor V  < 1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 07-06-2026, 08:02

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon