| |
|
  |
papegojor och andra tamfåglar, min goja |
|
|
|
|
27-05-2010, 15:07
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (Tottes matte @ 27-05-2010, 15:02)  Hej Myosis, detta blev en jävla soppa. Jag ber om ursäkt om jag har sårat dig på något vis, du har alltid kommit med vettiga förslag och svar, så jag uppskattar det. Nu lämnar vi denna skit bakom oss, tycker du inte det? Jag ändrade min första inlägg för att det ska lugna sig när dom ilskna har fått sitt .... Jag ska till trädgården o försöka göra lite nytta, men har så ont efter besöket på sjukhuset i tisdags, så det är lätt att jag tappar humöret, annars är jag mångsidig person ....men alla gillar inte alla och i forumet är det enklast kasta skit än man skulle stå öga mot öga.  fr, Tottes matte Jag tycker att det är klart olyckligt att ändra i efterhand i inlägg. Särskilt knepigt blir det om man ändrar i inledningsinlägget. Tråden blir ju helt förryckt när det svaras på ett inlägg om en papegoja, medan det nu handlar det plötsligt om en hund. Ibland skriver man lite dumt, men det får man faktiskt stå för.
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
Tottes matte
|
27-05-2010, 15:18
|
Gäster

|
CITAT (Aqvakul @ 27-05-2010, 16:07)  Jag tycker att det är klart olyckligt att ändra i efterhand i inlägg.
Särskilt knepigt blir det om man ändrar i inledningsinlägget.
Tråden blir ju helt förryckt när det svaras på ett inlägg om en papegoja, medan det nu handlar det plötsligt om en hund.
Ibland skriver man lite dumt, men det får man faktiskt stå för. Hej Aqvakul, ......  visst blir det galet ibland, men i nuläge har jag fått nog därför tog jag bort fågeldelen, den finns i ett annat tråd, men är nu liggande. Jag har endast tagit bort halva delen. Det jag började skriva om var min hund, tänkte att det få räcka och kanske man kan göra ett nytt försök av dessa husdjur och deras liv ihop med oss. Det är lättare för jag vet ju hundrasen och hennes liv. Vad tycker du?  fr. Tottes och Mollys matte
|
|
|
|
|
|
|
|
27-05-2010, 16:22
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (Tottes matte @ 27-05-2010, 16:18)  Hej Aqvakul, ......  visst blir det galet ibland, men i nuläge har jag fått nog därför tog jag bort fågeldelen, den finns i ett annat tråd, men är nu liggande. Jag har endast tagit bort halva delen. Det jag började skriva om var min hund, tänkte att det få räcka och kanske man kan göra ett nytt försök av dessa husdjur och deras liv ihop med oss. Det är lättare för jag vet ju hundrasen och hennes liv. Vad tycker du?  fr. Tottes och Mollys matte OK! Man lär sig förhoppningsvis alltid något av sina misstag..
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
|
|
|
27-05-2010, 16:22
|

Medlem
Antal inlägg: 6 847
Medlem nr: 3 723

|
Det var väl precis det här ts av tråden i Småprat menade om att ändra i sina inlägg. Hela diskussionen ser ju helt rubbad ut nu när första inlägget inte är samma som det var från början.......
--------------------
Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :) Huserar på södra Öland mitt album
|
|
|
|
|
|
|
Tottes matte
|
27-05-2010, 16:28
|
Gäster

|
CITAT (Meriona @ 27-05-2010, 14:48)  Bytt innehåll igår den 26/5. 13/5 handlade det om en fågel. Meriona, Det är väl tillåtet ändra sina egna skrivelser utan att be om lov. Av vem i så fall? Det finns ingen anledning ha fåglarna kvar i mina inlägg för man får skit hur man än gör ..... det blev för mycket snack om vad det kunde vara för en fågel, men jag kunde inte få fram bilderna då på direkten och det bara dröjde med den biten, så blev snacket i forumet alldeles för dummt. Att det finns dumma människor, det har man hört, men .....  fr. Tottes matte
|
|
|
|
|
|
|
Tottes matte
|
27-05-2010, 17:19
|
Gäster

|
CITAT (Anki på Öland @ 27-05-2010, 17:22)  Det var väl precis det här ts av tråden i Småprat menade om att ändra i sina inlägg. Hela diskussionen ser ju helt rubbad ut nu när första inlägget inte är samma som det var från början....... Anki på Öland, .....  Man har väl sin egen vilja och egna syfften att göra som man blir varse om? Ja visst, allt ser rubbad ut, men hade jag fått bilderna när jag startade detta, hade det inte hänt, om nu vissa hade trots allt hittat nåt annat att pika på ......  Det kvittar faktiskt vad man kommer med så tror vissa att det är para att hoppa på!!!! Jag har inte sett någon regel som säger vad du påpekar!!! Då gör jag som jag vill och endast med personer som har lite mer att komma med än denna skit. .....  fr. Tottes matte.
|
|
|
|
|
|
|
Tottes matte
|
27-05-2010, 17:25
|
Gäster

|
CITAT (Anki på Öland @ 27-05-2010, 17:22)  Det var väl precis det här ts av tråden i Småprat menade om att ändra i sina inlägg. Hela diskussionen ser ju helt rubbad ut nu när första inlägget inte är samma som det var från början....... Anki på Öland, .... Visa mig reglerna, om du kan..... Kan man inte småprata med många andra saker? Verkar inte så...  fr. Tottes matte
|
|
|
|
|
|
|
|
27-05-2010, 17:28
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 16 329

|
Tottes eller Mollys Matte eller vem du är. Skulle inte du sluta skriva här? CITAT (Tottes matte @ 26-05-2010, 11:43)   Nu lägger vi ner denna tjat. Jag var ny på forumet och alldeles för blåögt att veta om det som denna, mina fågelubgar och Totte har orsakt både det ena och det andra. Jag kommer inte fortsätta att svara eller göra något till detta. Ni ska ha tack som mötte mig med förståelse, samt tack för allt annat ....  som spårade ut. Om det blir bilder, lägger jag dom i en annan tråd om jag känner för att jag har nån som helst behållning av det. .....  fr. Tottes matte. CITAT (Tottes matte @ 26-05-2010, 18:55)   Jag som inte vet något om olika arter bör inte vara med här när det inte finns nån fågel att snacka om ......  fr. Mollys matte Hej, det blev fel, inget snack om några fåglar! CITAT (Tottes matte @ 26-05-2010, 17:02)  Jag kommer inte skriva mer om detta, lägger ner projektet.  fr. Tottes matte
--------------------
Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.
Jevgenij Jevtusjenko
|
|
|
|
|
|
|
Tottes matte
|
27-05-2010, 17:47
|
Gäster

|
CITAT (Red Top @ 27-05-2010, 18:28)  Tottes eller Mollys Matte eller vem du är. Skulle inte du sluta skriva här?  Red Top, .....  varför undrar du det? Det är väl jag som bestämmer den biten, eller ... Vilken signatur jag använder hör dock ihop med mina djur vilka jag har försökt diskutera om ... Nu kanske vill ni ha ett foto på den stackars hundkraken? ..... Det kommer att inte komma någon. Ven jag verkligen är, kan du inte ens ana. Min profil stämmer inte heller....Hah! Fr. mig själv CITAT (Anki på Öland @ 27-05-2010, 17:22)  Det var väl precis det här ts av tråden i Småprat menade om att ändra i sina inlägg. Hela diskussionen ser ju helt rubbad ut nu när första inlägget inte är samma som det var från början....... Hej Anki, ...... Det är det fina i kråksången!
|
|
|
|
|
|
|
|
27-05-2010, 19:13
|

Medlem

|
CITAT (Tottes matte @ 27-05-2010, 18:19)  .....................Det kvittar faktiskt vad man kommer med så tror vissa att det är para att hoppa på!!!!............. Kan absolut inte se att någon har hoppat på dig på något sätt, alla har ju bara försökt hjälpa dig att komma på vad det är för fågel du har och kommit med information om den och hur fåglar trivs bäst. Det är väl hela idéen med ett sånt här forum att de som kan, delar med sig av sin kunskap! Då vill man verkligen inte få "på nöten" så som du gett alla som varit vänliga nog att komma med förslag och information.
--------------------
Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :) Huserar på södra Öland mitt album
|
|
|
|
|
|
|
|
27-05-2010, 19:32
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 16 329

|
CITAT (Tottes matte @ 27-05-2010, 18:47)  Red Top, .....  varför undrar du det? Jag undrade, eftersom du verkar må dåligt av att hålla igång den här tråden. Alla försöker bara vara vänliga mot dig och du blir bara argare, surare och mer respektlös för varje inlägg du gör. Tänkte det skulle vara skönt för dig att göra, som du själv sagt. Dvs "lägga ner projektet, sluta tjata", som du själv uttryckte det.
--------------------
Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.
Jevgenij Jevtusjenko
|
|
|
|
|
|
|
Tottes matte
|
28-05-2010, 08:35
|
Gäster

|
CITAT (Anki på Öland @ 27-05-2010, 17:22)  Det var väl precis det här ts av tråden i Småprat menade om att ändra i sina inlägg. Hela diskussionen ser ju helt rubbad ut nu när första inlägget inte är samma som det var från början....... Hej Anki på Öland,  Håller med dig om i sakfrågan av vad detta egentligen handlade om, men jag fick inte fram bilderna och de som väntade och ville se dem, är jag ledsen för. Jag klarade inte den uppgiften och jag vill inte ta upp det mera. Fortfarande är det så att jag gjorde totalt fel och antusiastisk som jag var att vara med och fixa saken då, så känns det inte länge, tyvärr, det har blivit för infekterad från alla håll och även jag har inte kunnat hålla k...ten, och när man nu ser på det hela, vill jag inte fortsätta på denna tråd. Jag tackar alla som velat hjälpa mig .....  och vi kanske träffas i en annan tråd. fr. Tottes matte.
|
|
|
|
|
|
|
Tottes matte
|
28-05-2010, 08:51
|
Gäster

|
CITAT (Red Top @ 27-05-2010, 20:32)  Jag undrade, eftersom du verkar må dåligt av att hålla igång den här tråden. Alla försöker bara vara vänliga mot dig och du blir bara argare, surare och mer respektlös för varje inlägg du gör.
Tänkte det skulle vara skönt för dig att göra, som du själv sagt. Dvs "lägga ner projektet, sluta tjata", som du själv uttryckte det. Red Top ..... Hej, du behöver inte undra hur jag mår, det är bara bra, är van att vända och vrida på saker om jag får en anledning, men är för lat att sedan fastna i det, en stund roligt och sedan vill jag hålla på med andra saker.  Hur är man egentligen sådan som du skriver till mig ; arg, respektlös osv.? hittar inget sånt. Det är lätt att peka ut någon när man är i skydd av sin pc.skärm, men hur skulle det vara öga mot öga? Men jag tar inte allvarligt dessa forumsaker. Jag har bett om hjälp på min första tomat och gurka, inte fasen är det nån som ger råd till mig i dessa saker. Flera andra trädgårdsväxter och undringar är det inte någon som ger svar, och jag har varit saklig och enkel i beskrivningen, så nån borde fatta, men jag väntar i dessa andra forum, för än är det inte så bråttom i det. .....  fr. Mollys matte
|
|
|
|
|
|
|
Tottes matte
|
28-05-2010, 08:59
|
Gäster

|
CITAT (Myosotis @ 26-05-2010, 19:54)  Nej men nu får du väl ge dig! Jag tycker han ser jättefin ut i fjäderdräkten. Det blir så tråkig stämning med personangrepp på forumet, snälla kan vi inte bara gå vidare nu och tillsammans glädas åt fina bilder på vackra fåglar? hej Muososis .....  Alla ser inte samma sak när det gäller den "ruggiga fågeln", alla tolkar på sitt sätt en bild, vi tillhör väl inte Maos röda arme? en ja-sägande massa utan egen vilja el. åsikt. fr. Tottes matte
|
|
|
|
|
|
|
Tottes matte
|
28-05-2010, 09:37
|
Gäster

|
CITAT (Tottes matte @ 28-05-2010, 09:51)  Red Top ..... Hej, du behöver inte undra hur jag mår, det är bara bra, är van att vända och vrida på saker om jag får en anledning, men är för lat att sedan fastna i det, en stund roligt och sedan vill jag hålla på med andra saker.  Hur är man egentligen sådan som du skriver till mig ; arg, respektlös osv.? hittar inget sånt. Det är lätt att peka ut någon när man är i skydd av sin pc.skärm, men hur skulle det vara öga mot öga? Men jag tar inte allvarligt dessa forumsaker. Jag har bett om hjälp på min första tomat och gurka, inte fasen är det nån som ger råd till mig i dessa saker. Flera andra trädgårdsväxter och undringar är det inte någon som ger svar, och jag har varit saklig och enkel i beskrivningen, så nån borde fatta, men jag väntar i dessa andra forum, för än är det inte så bråttom i det. .....  fr. Mollys matte OK, tänkte bara nämna att redan i början av länken fick jag påhopp när jag inte kunde exakt att ge all info, bild av min fågel. Att jag inte kunde varken det ena eller det andra, behövs det inte hacka på mig. De som gav sina råd hur jag skulle göra, respekterar jag!  Nästa gång jag kommer att utsätta mig för detta väljer jag väder och vind, kanske? Ingen kan säga emot hur det är hos mig. Det är så lätt att läsa av en person enbart genom lite text, var nog inte en överraskning om man tänker på att det finns hos mig annat som många inte har.....  rf, Mollys matte
|
|
|
|
|
|
|
|
28-05-2010, 09:39
|

Medlem

|
CITAT (Tottes matte @ 28-05-2010, 09:51)  ........... Jag har bett om hjälp på min första tomat och gurka, inte fasen är det nån som ger råd till mig i dessa saker. Flera andra trädgårdsväxter och undringar är det inte någon som ger svar................... Kanske beror på att man sett hur folk blivit behandlade av dig i den här tråden när dom har försökt hjälpa och komma med råd - lockar kanske inte att ge råd i andra trådar......
Redigerat av Anki på Öland: 28-05-2010, 09:40
--------------------
|
|
|
|
|
|
|
Tottes matte
|
28-05-2010, 09:54
|
Gäster

|
CITAT (Anki på Öland @ 28-05-2010, 10:39)  Kanske beror på att man sett hur folk blivit behandlade av dig i den här tråden när dom har försökt hjälpa och komma med råd - lockar kanske inte att ge råd i andra trådar...... Hej Anki på öland ......  Det bryr jag mig inte det minsta om. forumet har endast varit för skojs skull under tiden jag har fått vara lite aktsam ang. mitt .....  Jag har vara slängt in de frågor om växter, men svaren hittar jag på andras trådar, OCH jag är inte beroende av någon och väntar mig inget heller. Du bara anmärker samma skitsak --- "hur andra blivit behandlade av dig", men du har nog inte läst ordentligt för jag började inte med denna skit, men jag svarade mer bestämt och har inte kallat någon med namn, man kan inte göra i forumet. Det urartade när jag inte klarade av att visa bild och namnge min "oäkting", så är det med det hela.....  jag behövde inte få identifikation av lille Totte, jag vet varifrån han kommer och de korsar olika arter, So What .....  Tottes matte
|
|
|
|
|
|
|
|
28-05-2010, 11:07
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
Det här är då den flummigaste tråd jag sett på länge.
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
|
|
Tottes matte
|
28-05-2010, 13:38
|
Gäster

|
CITAT (*Stintan* @ 28-05-2010, 12:07)  Det här är då den flummigaste tråd jag sett på länge.  Hej Stintan,.......  Ju, men visst är den det. Har ni inte lärt er att allt är inte så som man kan se det? det finns en rengbåge och den är inte enbart svart eller vit, detta har jag förgäves velat medla, men det finns visst dom som hakar på sig allt för sin egen nöjes skull.  Var och en har sin fria vilja tänka och tycka, men håller man inte det i en nivå så då har någon nåt annat dumt att komma med. Som barn på sandlådan ....  Till en viss del kan man ta det som är kritik, men man behöver inte svälja allt. Där bestämmer man själv om det är vettigt att ha kontakt över huvudtaget med vissa i forumet... Hur kan vuxna ? människor hålla på på detta sätt, inte beriper jag det, och vill heller fördjupa mig i det.  fr. Tottes matte
|
|
|
|
|
|
|
Tottes matte
|
28-05-2010, 16:12
|
Gäster

|
CITAT (Meriona @ 27-05-2010, 14:43)  Varför har du bytt ut ditt första inlägg kan man ju fråga sig? Till att handla om en hund istället för en fågel?
till Meriona, Du undrar varför jag ändrat mitt första inlägg ....  fattar du inte ännu att det gick åt helskota och vill inte "flagga" med min fågel, när den retar upp så många. Detta var nog den dummaste frågan jag fått idag!!!!  och tänker inte svara mer på den när du inte fattar det själv, så jag tänker inte lägga mig i .....  fr. Tottes matte
|
|
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|