CITAT (Motti @ 15-05-2010, 00:42)

Japp !de kommer dom att få

min gubbe säger att mina hönor kommer nog att bli feta

jo men skaffar man djur så ska man se till att de får ett bra och innehållsrikt liv.Nu får jag sitta här och invänta tills gubben har tid att fixa ett hönshus till mig,får arrendera till lite mark av bonden som äger marken intill oss för vi har byggt fullt.Vi bor i vattenskyddat område och får inte bygga hur mycket som helst här.Men vad jag längtar efter mina pullor

Hej Motti´date,
Det som betyder något är att vi har förstånd att ge våra kära husdjur ett bra liv, och pysslar om dem så de vet vem de kommer till i nöd och lust. Jag mår illa när jag hör om misskötta djur. Vad är det för människor som är så fega att de tar ut sin ilska i värnlösa djur?
Det verkar vara rätt allmänt att folk skaffar nuförtiden hönor, eller är jag efter min tid? Min väninna bor på landet och de har utöver sina 2 vakthundar en hönsgård med ett täckande hönsnät på ena gaveln så de kan komma ut och in. Hon lade nät över det uteplatsen pga att de finns stora rovfåglar och hon har en hönssort som är rätt liten o flerfärgad. Brukar stanna vid näter och "prata" med dom, för de känner igen mig. Roliga pippin är de!

fr. Tottes matte.
Redigerat av Tottes matte: 16-05-2010, 14:06