Jag är så upprörd så jag vet inte vad jag ska ta mig till men jag annser att det här måste blottas.Min allra bästa vän och andra kussin fick canser igen förra våren hon har blivit behandlad med cellgifter sedan förra sommaren då hon också upptäckte en knöl mellen sina bröst över bröstbenet ,det var en tumör och den gjorde väldigt ont och hon hade ständig värk och fick Morfintabletter,en morgon vaknade hon av att ¨halva sängen var full av var och blod ,på onkologen strålade de tumören men det fungerade inte då den nu var öppen,sen i höstas har den här tumören vuxit till ett mindre blomkålshuvud som rinner och varar sig hon har fått byta omslag tio gånger om dagen tumören luktar också så hon har dragit sig undan en del av vardagslivet.Nu har hennes man tjatat och tjatat på dom på onkologen att de ska skicka henne till Kirurgen och till slut tog en sköterska mod till sig och ringde till chefsläkaren på kirurgen han tog hit en vän och kollega från Linköping för att han skulle få se min vänninas tumör !han blev chockad av vad han fick se och sa :men lilla vän det här skulle jag fått ta tag i i höstas !så här kan du ju inte leva vi kan fixa detta och sätta in plastikkirurgi.Den läkaren min vännina har på Onkologen har fått pris för sin kännedom om cancer !men varför i Helv#%¤#& har han inte tagit kontackt med Linköping utan låtit det gå så här långt

när den här tumören kunde tagits bort i höstas.Finns inte ord för hur förbanad jag är

hur i helsike kan det få gå till så här.Läkarprestige !om man nu fått ett pris eller ett erkännande på papper att man är en bra cancerläkare hur kan man då spela gud och inte be om expertishjälp om man inte reder ut ett sådant här fall,han har sagt till min vännina att det här vågar jag inte skära i !men vad f:n då rådfrågar man väl andra eller hur !den här läkaren på onkologen har satt min vänninas liv på spel för sin stollthet.Fy F.n säger jag

hur kan man sitta på sådana höga hästar där man tror att man är gudfader.
det här skriver jag för min älskade bästa vän som kämpar för sitt liv

som inte orkar slåss mot läkar kåren
Redigerat av Motti: 19-05-2010, 21:16