Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > Mina gurk o melonplantor, tunna, gängliga o vissna blad
          Caroleen
          Inlägg 01-06-2010, 16:30
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 9
          Medlem nr: 15 331

Har odlat uppmelon o gurkplantor från frön och har precis skolat om gurkorna för första gången. Nu är de gängliga o långa men de olika bladparen har kommit upp. Dock är de mitt i gängligheten lite halvvissna på vissa blad trots mkt vatten. Dom står i ett miniväxthus inne så kanske att det är för varmt och för fuktigt?? Bor i zon 6 så att ha dem ute är som inte på tal än så länge =)

Melonplantorna har sakta sakta börjat komma med det andra bladparet men där hade såjorden börjat ge mossa så idag har jag skolat om dem ändå och vete tusiken hur dom mår egentligen. Växer inte på alls och dom har stått i samma miljlö som gurkorna. har de varit för fuktigt åt dem? För varmt, för lite ljus är det förstås eftersom jag bor där jag bor men ja..vad göra?

MVH Carro

Citera
          Skåne
          Inlägg 01-06-2010, 17:16
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 20
          Medlem nr: 29 190

Jag skulle tippa på att gängligheten beror på för lite sol, att de växt sig långa för att leta efter ljuset.
          Sen kanske du har vattnat lite för mycket? smile.gif

Citera
          vicky-g
          Inlägg 02-06-2010, 05:32
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 74
          Medlem nr: 2 354

Mina meloner är också jätte sega. Tomaterna är rena monstren och sätter jättemycket frukt. Gurkorna segar på, men är fortfarande små, men dessa meloner är det segaste jag har satt i jord tror jag. Första gången jag sår vattenmelon. Kanske de är sega i början. Hoppas det!! För jag drömmer om mycket meloner. Gärna NU! laugh.gif

Även jag är inne på att gurkorna fått för mycket vatten. Det sägs ju att det är lättare att dränka än att torka ihjäl växter. Fast säg det till mina Rör mig ej blommor. Vet inte hur många jag torkat till döds. crying.gif

// Vicky

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-06-2025, 18:35

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon