Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Kan du skilja på sak & person?
          Kan du skilja på sak & person?
          Kan du ärligt säga att du kan skilja på sak & person vid diskussioner här på forumet?
          Ja! [ 24 ] ** [50.00%]
          Nej! [ 7 ] ** [14.58%]
          Ibland! [ 17 ] ** [35.42%]
          Totalt antal röster: 48
          Gäster kan inte rösta 
          mamamaggan
          Inlägg 10-06-2010, 14:45
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Är det inte så att när man skiljer på sak och person så kan man fortfarande respektera eller t o m tycka om en person fast man har olika åsikter ??!!

Att inte gå till personangrepp när man diskuterar , att undvika att t ex säga " din dumma dj-l " eller " det är klart att du som ser ut som du gör tycker så " , det är väl att kunna skilja på sak och person.

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          kikki
          Inlägg 10-06-2010, 15:42
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 272
          Medlem nr: 9 576

Jeg finner ikke ut av noen her da jeg gjentatte ganger aldri får svar eller noe,så egentlig,har jeg ikke noe på Odla å "gjøre" blir "oversett" uansett., enten er det språket ,men jeg prøver på mitt beste å forstå svensk, men våger aldri skrive!

Citera
          andersen
          Inlägg 10-06-2010, 15:49
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 4 132
          Medlem nr: 51

CITAT (kikki @ 10-06-2010, 16:42) *
          Jeg finner ikke ut av noen her da jeg gjentatte ganger aldri får svar eller noe,så egentlig,har jeg ikke noe på Odla å "gjøre" blir "oversett" uansett., enten er det språket ,men jeg prøver på mitt beste å forstå svensk, men våger aldri skrive!

Det är nog språket, man blir lätt osäker på vad man skall svara om man inte riktigt förstår den som man skall skriva ett svar till, men ge inte upp skriv mera på odla så skall du se att svaren tillbaka till dej kommer.

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          Christina i Taxi...
          Inlägg 10-06-2010, 16:29
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 3 894
          Medlem nr: 3 702

Men så tråkigt att det blivit så, Kikki!
          Inte är norska särskilt svårt att förstå.....
          Däremot kanske vi inte vet nåt om norska odlingszoner och förhållanden och då kan det vara svårt att svara.
          Kan det vara så att du ställer för avancerade frågor??? ohmy.gif
          Jag antar att det är i de olika trädgårdsforumen som du brukar skriva?
          Tror inte jag sett dig här i det Allmänna forumet tidigare....

--------------------
          När tillgången på ord är större än efterfrågan är det dags att vara tyst!
          MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!

Citera
          Meriona
          Inlägg 10-06-2010, 16:55
          Länk hit: #45

Gäster

Kikki jag tror att det kan vara språket som de andra tror! Det jag sett av dig är bara gott, så att någon skulle låta bli att svara av den anledningen går bort helt.
          Även om jag bor någorlunda nära gränsen och tycker mig förstå ganska väl, så kan den exakta innebörden i orden ibland vara tveksam. Men visst är man dum då som inte ber dig/andra förklara mer. blush.gif

Citera
          kikki
          Inlägg 10-06-2010, 19:14
          Länk hit: #46

Medlem

Tusen takk til dere 3 som har svart meg,jeg har jo nesten ikke skrevet her inne,sett litt på planter,mulig bedt om bytte,men svaret,kommer aldri. Det som gjør jeg er med,er jo jeg ser dere har så masse flotte planter, ulike de vi har, og jeg bor jo på Vestlandet ved Bergen, zone 3, så hensyn til akkurat vekst,skulle da ikke være såå vanskelig,ifall så kunne man da spørre om vekstzone. Jeg har vært med så lenge her,og enda føler jeg meg som en fremmed "fugl", kontakter er og vanskelig å få,jeg som liker såå godt å bli kjendt med blomstermennesker,og SÅ vanskelig,er da vel ikke norsk vel??? Dette er første gang jeg "legger" frem hvordan det er som norsk her på Odla.!!Jeg har jo spesiell norsk hage,men har funnet lite glede å legge bilder inn heller.Jeg har aldri stilt vanskelige spørsmål, kun vært og sett på hager og krukkvekster, så nå har jeg også stemt og tror nok ikke det blir mer skriveri fra Kikki.

Redigerat av kikki: 10-06-2010, 19:25

Citera
          Meriona
          Inlägg 10-06-2010, 20:25
          Länk hit: #47

Gäster

Det är klart att du ska fortsätta skriva Kikki, det är väl vi som får bli lite mindre bekväma och försöka förstå lite bättre!

Citera
          Christina i Taxi...
          Inlägg 10-06-2010, 21:04
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 3 894
          Medlem nr: 3 702

Kikki, det är klart du ska skriva här i forumet!!!
          Kommer inget svar kan du alltid skicka ett PM till mig - jag LOVAR att svara! biggrin.gif
          Och jag hoppas jag kan svaret..... shy.gif

--------------------
          När tillgången på ord är större än efterfrågan är det dags att vara tyst!
          MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!

Citera
          Myosotis
          Inlägg 11-06-2010, 10:51
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

Jag tror inte att det är språket. Jag tyckte att det var lite så i början, när man var ny här och inte hade skrivit så mycket. Ibland fick jag svar av hjälpsamma personer, ibland kände jag mig ignorerad. Det händer fortfarande ibland i vissa avdelningar, jag fick noll svar för ett tag sen på en fråga som kanske var för udda. Har man mer funderingar eller grubblerier så är det kanske ingen som vet svaret helt enkelt. Klart du ska fortsätta skriva! kompiskram.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Berith
          Inlägg 11-06-2010, 10:58
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (Myosotis @ 11-06-2010, 11:51) *
          Jag tror inte att det är språket. Jag tyckte att det var lite så i början, när man var ny här och inte hade skrivit så mycket. Ibland fick jag svar av hjälpsamma personer, ibland kände jag mig ignorerad. Det händer fortfarande ibland i vissa avdelningar, jag fick noll svar för ett tag sen på en fråga som kanske var för udda. Har man mer funderingar eller grubblerier så är det kanske ingen som vet svaret helt enkelt. Klart du ska fortsätta skriva! kompiskram.gif

Nu känns det som om man skulle leta upp en massa 0-besvarade frågor bara för att inte nån ska känna sej utanför... crying.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          skogstroll
          Inlägg 11-06-2010, 11:24
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

CITAT (kikki @ 10-06-2010, 20:14) *
          Tusen takk til dere 3 som har svart meg,jeg har jo nesten ikke skrevet her inne,sett litt på planter,mulig bedt om bytte,men svaret,kommer aldri. Det som gjør jeg er med,er jo jeg ser dere har så masse flotte planter, ulike de vi har, og jeg bor jo på Vestlandet ved Bergen, zone 3, så hensyn til akkurat vekst,skulle da ikke være såå vanskelig,ifall så kunne man da spørre om vekstzone. Jeg har vært med så lenge her,og enda føler jeg meg som en fremmed "fugl", kontakter er og vanskelig å få,jeg som liker såå godt å bli kjendt med blomstermennesker,og SÅ vanskelig,er da vel ikke norsk vel??? Dette er første gang jeg "legger" frem hvordan det er som norsk her på Odla.!!Jeg har jo spesiell norsk hage,men har funnet lite glede å legge bilder inn heller.Jeg har aldri stilt vanskelige spørsmål, kun vært og sett på hager og krukkvekster, så nå har jeg også stemt og tror nok ikke det blir mer skriveri fra Kikki.

ibland får inte jag heller svar på frågor men så är det väl kanske ibland, man får "putta upp". Tyvärr är jag lite dålig på andra nordiska språk blush.gif så jag förstår inte riktigt ibland, jag vet inte om svenska är lättare att förstå för andra nordiska medborgare än för svenskar att förstå norska, danska osv... g.gif Danska kan jag omöjligt förstå vad de säger, vilket är lite jobbigt när de ringer till jobbet whistling.gif då är ju norska klart lättare. Som tur är så är de som ringer så snälla att de "svenskifierar" sitt språk så man inte sitter där som en totalidiot giggle.gif... Jag tycker du ska fortsätta skriva, jag ska försöka förstå i alla fall smile.gif

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera
          kikki
          Inlägg 11-06-2010, 13:38
          Länk hit: #52

Medlem

Hei, fra Kikki her. Jeg ser det begynner å "blåse" opp her litt og det var jo ikke meningen. Takk for dere som har skrevet, jeg tar det hele opp i beste mening så tenker jeg vi avslutter det hele, er lett for at diskusjoner ofte fører bare ubehag,og DET var ikke meningen.

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-10-2025, 22:26

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon