Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Aklejor, Tråd för frestelser
          jo_1
          Inlägg 13-07-2010, 11:57
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 91
          Medlem nr: 15 414

Ojoj, så många fina aklejor! Jag visste knappt vad akleja var förrän någon talade om för mig (via en bild på min blogg) att det inte var ogräs, utan akleja. Jag hade ju rensat bort den tidigare år! (Ja, jag är ny på det här med trädgård... biggrin.gif ) Sen blommade den och jag var fast! Upp över öronen förälskad i den väna lilla blomman!

Efter förra årets nyförälskelse tog jag massvis med frön och köpte även på mig ett antal nya, plus köpta barrotade aklejor på en mässa. Sen visade det sig att "Någon" käkade upp alla plantorna, både de gamla och de nya, så jag har hitills bara fått se mina aklejor blomma inomhus som för/krukodlade.

Nu verkar de flesta återhämta sig, så jag får väl vänta på nästa års blomning för att se vad det blev av dem... sad.gif
          Det var ju förresten kul att se att man kan ha dem i krukor också, det hade jag inte ens tänkt på tidigare!

Tack för de fina inspirationsbilderna!

Citera
          netha
          Inlägg 13-07-2010, 20:44
          Länk hit: #42

Gäster

CITAT (Wilmer @ 13-06-2010, 22:31) *
          Efter att ha halkat in på aklejor i en annan tråd så lägger jag upp en egen åt dessa underbara blommor, det är deras tid nu! Hade svårt att slita mig från rabatten i kväll, men han ta några kort först naughty.gif Nu får ni gärna dela med er av egna frestelser!!

akleja ett.jpg

akleja barlow.jpg

akleja knopp.jpg

akleja två.jpg

akleja tvåfärg.jpg

akjelafyra.jpg

aklejahelhet.jpg

Så otroligt vackra! wub.gif
          Jag har haft några sorter men tyvärr, fastän vi bytt jord så verkar aklejagallstekeln finnas kvar ...
          alla plantor angrips år efter år ... nu har jag gett upp. sad.gif

Citera

3 sidor V  < 1 2 3
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 16:05

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon