MaQ
Jag ska bygga mig ett växthus och undrr hur an ska göra med grunden? där vi bor finns den bara sand under gräsmattan.

Jag hade tänkt gräva ur så man kommer ner till sanden men sen då?? behöver man fylla på med något annat än sand eller går det lika bra. Vi hade tänk oss att lägga plattor på det? vad tros??
blomkronan
Hej MaQ
Det blir lättare för oss att tipsa om du berättar var i landet du bor... vilken Zon. Och hur stort växthuset kommer att bli i km2. Ska du ha glas eller kanalplast? Ska du bygga ett själv av trä eller ska du köpa ett med aluminium stomme?
Anja Danmark
CITAT (blomkronan @ 17-06-2010, 20:03) *
Hej MaQ
Det blir lättare för oss att tipsa om du berättar var i landet du bor... vilken Zon. Och hur stort växthuset kommer att bli i km2. Ska du ha glas eller kanalplast? Ska du bygga ett själv av trä eller ska du köpa ett med aluminium stomme?

måske bare m2.... a0a.gif
blomkronan
CITAT (Anja Danmark @ 18-06-2010, 11:36) *
måske bare m2.... a0a.gif

slap.gif rotfl.gif
Peztis
CITAT (blomkronan @ 17-06-2010, 20:03) *
Och hur stort växthuset kommer att bli i km2.

Ja, har man bara tillräckligt stor yta, tid och plånbok - varför inte drömma! biggrin.gif

Kan ju tillägga att det finns en hel del trådar i detta ämne (ang grundarbete, alltså!) varför det kan vara värt att läsa dem.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon