Full version: solmätare
Nettan8
Skulle behöva en solmätare som mäter hur mycket sol som visar sig på sina ställen i trädgården.. finns det något sådant redskap?
elinh
min sambo har en N900 som har en luxmätare. Det kanske finns på andra telefoner också?
Oros
Visst finns det.
Jag har ett kombo instrument som mäter fuktighet i marken, ljus och pH.
Den finns på kjell & companys hemsida under hem och fritid, termo -, hygrometrar, trädgård.
elinh
CITAT (Oros @ 27-06-2010, 21:15) *
Visst finns det.
Den finns på kjell & companys hemsida under hem och fritid, termo -, hygrometrar, trädgård.

Hur mycket kostar en ljusmätare som är _bra_?
Nettan8
Visst finns det.

Kanon,, ska genast in o kika,, tack!

Ja,, en sån kanske man skulle prova. tack för tipset
malcolm
Visst finns det.

Blev så inspirerad av denna tråd så jag åkte till Kjell & Co. (www.kjell.com) och köpte en, kostade bara 99 kr men jag har inte testat den ännu.

[attachment=52951:48595.jpeg]
malcolm
Egentligen skulle jag vilja ha en "solmätare" som gick att koppla till en skrivare eller till datorn för att kunna se var det är soligast på tomten under en längre period, att momentant se att det är soligt på en viss plats behöver jag ingen mätare till men det vore intressant att veta var och hur länge solen skiner på en viss yta i trädgården men man kan inte få allt, inte för 99 kr i alla fall.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon