Full version: P Tomentosum
Alis
Finns det ngon vnlig sjl som har vildpelargonen Tomentosum? Skulle bli sjlaglad ver att f kpa en stickling eller kanske byta mot ngot ...Har haft den tidigare som stoooor planta, men efter att ha klantat mej o glmt den ute nr kylan kom s finns den ej mer sad.gif
smiley_small_hug.gif
snurran
Min dog ocks i vinter men jag har en liten planta som str p tillvxt. De brukar vxa ganska snabbt s jag kanske kan ordna en stickling t dig senare om du fortfarande r intresserad. Jag tycker dock att den r lite klenare i bladen n den jag hade frrut. Kan hnda att den hade fr dlig jord dr den kommer ifrn. Du kan ju maila mig om du fortfarande r intresserad.

Hlsningar
Snurran

mariabrolen@spray.se
ilPadrino
Min kra tomentosum dog ocks nyligen. Den blev ganska illa tgngen i vintras men jag trodde fram till fr ett par veckor sen att den skulle terhmta sig eftersom det kom sm ludna grna skott nere vid stammen. Nu har de dessvrre torkat bort och frsvunnit s det r nog bara att ge upp... sad.gif

Hur skter ni om era? Det knns som att det r en ganska knslig sort som krver lite, s jag tar tacksamt emot alla tips jag kan f, fr den dr sorten vill jag ge mig p igen. Den r ju helt fantastisk, och doften slr det mesta i vxtvg!
NilaM
Jag kpte en P Tomentosum p Nordiska trdgrdar men har inte s jttebra koll p hur man tar hand om den. Men om den verlever, s finns det skert ngon stickling i slutet p sommaren.
Just nu knns den lite klen i tillvxten och jag fick toppa den fr att den vxte lite vl mycket t ena hllet (kanske var lite dligt p att vrida p krukan tillrckligt ofta).
Om ni har tips p verlevnadsstrategier s tar jag tacksamt emot det s lr det nog dyka upp fler sticklingar smile.gif
aldo
D jag hade denna placerade jag den i halvskugga och dr vxte den o blommade .
Den kan bli stor !
Jag hade den hngande p vggen .
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon