Full version: P Tomentosum
Alis
Finns det någon vänlig själ som har vildpelargonen Tomentosum? Skulle bli själaglad över att få köpa en stickling eller kanske byta mot något ...Har haft den tidigare som stoooor planta, men efter att ha klantat mej o glömt den ute när kylan kom så finns den ej mer sad.gif
smiley_small_hug.gif
snurran
Min dog också i vinter men jag har en liten planta som står på tillväxt. De brukar växa ganska snabbt så jag kanske kan ordna en stickling åt dig senare om du fortfarande är intresserad. Jag tycker dock att den är lite klenare i bladen än den jag hade förrut. Kan hända att den hade för dålig jord där den kommer ifrån. Du kan ju maila mig om du fortfarande är intresserad.

Hälsningar
Snurran

mariabrolen@spray.se
ilPadrino
Min kära tomentosum dog också nyligen. Den blev ganska illa åtgången i vintras men jag trodde fram till för ett par veckor sen att den skulle återhämta sig eftersom det kom små ludna gröna skott nere vid stammen. Nu har de dessvärre torkat bort och försvunnit så det är nog bara att ge upp... sad.gif

Hur sköter ni om era? Det känns som att det är en ganska känslig sort som kräver lite, så jag tar tacksamt emot alla tips jag kan få, för den där sorten vill jag ge mig på igen. Den är ju helt fantastisk, och doften slår det mesta i växtväg!
NilaM
Jag köpte en P Tomentosum på Nordiska trädgårdar men har inte så jättebra koll på hur man tar hand om den. Men om den överlever, så finns det säkert någon stickling i slutet på sommaren.
Just nu känns den lite klen i tillväxten och jag fick toppa den för att den växte lite väl mycket åt ena hållet (kanske var lite dåligt på att vrida på krukan tillräckligt ofta).
Om ni har tips på överlevnadsstrategier så tar jag tacksamt emot det så lär det nog dyka upp fler sticklingar smile.gif
aldo
Då jag hade denna placerade jag den i halvskugga och där växte den o blommade .
Den kan bli stor !
Jag hade den hängande på väggen .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon