|
Skrev ett par rader om Viktorias bröllop skickade det,då kom det upp något om att det ska gå fem sekunder mellan inläggen !har aldrig hört på maken  Vad är det nu helt plötsligt ?
Anki på Öland
18-06-2010, 22:39
Så har det alltid varit. Anki
herkules
18-06-2010, 22:41
CITAT (Motti @ 18-06-2010, 23:33)  Skrev ett par rader om Viktorias bröllop skickade det,då kom det upp något om att det ska gå fem sekunder mellan inläggen !har aldrig hört på maken  Vad är det nu helt plötsligt ? för att man inte ska kunna spamma forumet, bra tycker jag!
Ja jag har ju typ häng här i fem år och aldrig varit med om det förut !så jag blev lite konfys  (tog han med tänderna för han ser så kol ut
herkules
18-06-2010, 23:44
CITAT (Motti @ 19-06-2010, 00:07)  Ja jag har ju typ häng här i fem år och aldrig varit med om det förut !så jag blev lite konfys  (tog han med tänderna för han ser så kol ut  man får inte skriva så att tangenterna glöder, då blir det stopp!
Jisses !har jag blivit så snabb
fuchsian
19-06-2010, 11:05
CITAT (herkules @ 19-06-2010, 00:44)  man får inte skriva så att tangenterna glöder, då blir det stopp!  det gäller då att ösa på, eller .....
malcolm
09-07-2010, 09:30
CITAT (Motti @ 18-06-2010, 23:33)  Skrev ett par rader om Viktorias bröllop skickade det,då kom det upp något om att det ska gå fem sekunder mellan inläggen !har aldrig hört på maken  Vad är det nu helt plötsligt ? I vissa fall skulle det kanske vara bra om det var fem minuter istället för fem sekunder mellan så skribenten hinner tänka efter vad hon/han skall skriva egentligen.
*Stintan*
09-07-2010, 10:46
Chamomille
09-07-2010, 10:57
CITAT (malcolm @ 09-07-2010, 10:30)  I vissa fall skulle det kanske vara bra om det var fem minuter istället för fem sekunder mellan så skribenten hinner tänka efter vad hon/han skall skriva egentligen.   ...jaa...
mamamaggan
09-07-2010, 13:24
CITAT (Motti @ 09-07-2010, 22:48)  Öht så förstår jag inte vad så många skrattar åt i den här tråden!? Skrattar ni åt Mottis inlägg eller? Här i forumet brukar vi vara rätt så toleranta mot medlemmars felstavning mm, men nu tycker jag mig märka en annan attityd.  Eller har jag missuppfattat det hela
Ja man är väl inte helt blåst !jag fattar vinken men jag hävdar allas rätt att tycka och tänka och ha åsikter även om man har hundra mellanslag osv men jag väljer också att bortse från påhopp tex att jag blev kallad Pappegoja här om kvällen.Vad jag lärt mig i livet är att man inte kan vara alla till lags inte en chans att man kan det,och man kan heller inte ta på sig att en del mår dåligt och tar ut det här på snälla hyggliga Forummedlemar som bara vill ha lite gemytlig konversation och skoja till det eller utrycka sina alldeles egna åsikter.
*Stintan*
09-07-2010, 22:39
CITAT (netha @ 09-07-2010, 23:30)  Öht så förstår jag inte vad så många skrattar åt i den här tråden!? Skrattar ni åt Mottis inlägg eller? Här i forumet brukar vi vara rätt så toleranta mot medlemmars felstavning mm, men nu tycker jag mig märka en annan attityd.  Eller har jag missuppfattat det hela  Ja jag vill nog påstå att du missuppfattat
Jag tog det nog så att en del har kul på min bekostnad,men vet du !jag bryr mig inte så mycket
CITAT (Motti @ 09-07-2010, 23:39)  Ja man är väl inte helt blåst !jag fattar vinken men jag hävdar allas rätt att tycka och tänka och ha åsikter även om man har hundra mellanslag osv men jag väljer också att bortse från påhopp tex att jag blev kallad Pappegoja här om kvällen.Vad jag lärt mig i livet är att man inte kan vara alla till lags inte en chans att man kan det,och man kan heller inte ta på sig att en del mår dåligt och tar ut det här på snälla hyggliga Forummedlemar som bara vill ha lite gemytlig konversation och skoja till det eller utrycka sina alldeles egna åsikter.  Inte tycker jag alltid som du ... men jag respekterar dig och dina åsikter.  CITAT (*Stintan* @ 09-07-2010, 23:39)  Ja jag vill nog påstå att du missuppfattat  Kanske har jag gjort det ... men nog tycker jag att Malcolms inlägg rakt pekade ut Motti och sedan fortsatte flera att skratta åt henne. Sådant gillar jag inte.
*Stintan*
09-07-2010, 23:06
CITAT (netha @ 10-07-2010, 00:01)  Inte tycker jag alltid som du ... men jag respekterar dig och dina åsikter. Kanske har jag gjort det ... men nog tycker jag att Malcolms inlägg rakt pekade ut Motti och sedan fortsatte flera att skratta åt henne. Sådant gillar jag inte.  Jag skrattade åt Malcolms inlägg för det fick mig att tänka på ett par stycken men inte på Motti. Så tror jag det var för flera.
Vi har alltid respeckterat varan Nethan  och haft mycket kul ihop här på Forumet,jag respeckterar dina åsikter också  det man säger eller skriver här faller inte alla på läppen det vet jag men jag är sällan aggresiv mot oliktänkande,men kan väl försöka mötas på ett annat plan om man inte är överens om annat  Jsut nu har jag det tungt och söker väl en slags tröst här ,har just nu ingen annan stanns att vända min ledssenhet ,så jag förlitar mig på dom här som jag känner är mina vänner  och oj vad man känner stöd från en del här:)
CITAT (*Stintan* @ 10-07-2010, 00:06)  Jag skrattade åt Malcolms inlägg för det fick mig att tänka på ett par stycken men inte på Motti. Så tror jag det var för flera. Får hoppas att det var så för övriga skrattande också.
Om jag kan få någon att skratta så bjuder jag på det ,det kan behövas
malcolm
10-07-2010, 06:40
Jag menade inte att hänga ut någon speciell eller att förlöjliga en viss person, inte bryr jag mig särskilt mycket om hur folk stavar heller även om vissa sätt att skriva kan få mig att höja på ögonbrynen lite grand. Min reflektion handlade mera om kommentarer som kan besvaras med "god dag yxskaft" som tex.
- Idag var jag ute och cyklade. - Du borde prova på cykling.
Det var väl närmast kommentarer av det slaget jag syftade på, när folk inte läser vad andra faktiskt har skrivit men kommenterar i alla fall. Skulle det vara så att jag verkligen har retat upp mig på någon så tar jag det via ett privat PM och inte på ett öppet forum (har aldrig hänt, inte på Odla i alla fall).
Chamomille
10-07-2010, 07:49
Missuppfattning Netha. Jag skrattade nog mest åt mig själv. Ibland skulle det nog vara så att man måste vänta 5 minuter med att skicka iväg ett skrivet meddelande så man har tid att läsa och tänka igenom vad man eg har skrivit
Det har jag inte heller varit med om!
Myosotis
10-07-2010, 08:46
CITAT (netha @ 09-07-2010, 23:30)  ...Skrattar ni åt Mottis inlägg eller?... Nejnej, det tror jag inte någon har gjort. Jag tyckte också det malcolm skrev var roligt och träffande, men inte alls riktat mot just motti.
herkules
10-07-2010, 09:50
CITAT (*Stintan* @ 10-07-2010, 00:06)  Jag skrattade åt Malcolms inlägg för det fick mig att tänka på ett par stycken men inte på Motti. Så tror jag det var för flera. jag har förmodligen fett dålig humor för jag ser inget roligt i det. däremot blir jag nyfiken, skrattar du åt några personer eller åt några personers inlägg? jag tänker att skrattet kan fastna i halsen ibland också ..
vitavargen
10-07-2010, 10:05
CITAT (Myosotis @ 10-07-2010, 09:46)  Nejnej, det tror jag inte någon har gjort. Jag tyckte också det malcolm skrev var roligt och träffande, men inte alls riktat mot just motti. Vet inte varför du väljer att gå i borgen för dessa som i tråd efter tråd visar upp sina förmågor på att håna andra, vilket härstammar från deras dåliga självkänsla. De behöver håna andra för att överleva dagen (Chamomille är ett bra exempel och hon får alltid stöd från Stintan, den skitstöveln ). Malcoms inlägg är mycket oskyldigt, för han har inte visat sådana tendenser (hån av andra ) hittills.
Myosotis
10-07-2010, 10:21
Chamo skrev ju att hon skrattar mest år sig själv, även jag skrattade mest igenkännande åt mig själv. Testa det någon gång, det kanske kan ge dig lite självdistans.
Aha. Är det sådan humor ni har.. Meh...
CITAT (netha @ 10-07-2010, 00:01)  Inte tycker jag alltid som du ... men jag respekterar dig och dina åsikter.  Kanske har jag gjort det ... men nog tycker jag att Malcolms inlägg rakt pekade ut Motti och sedan fortsatte flera att skratta åt henne. Sådant gillar jag inte.  Jag tolkade det inte som riktat till Motti. Det var nog en allmän reflektion av Malcolm. Jag måste ju hålla med om att visst har han rätt. Det är väl inte alla gånger vi gör så genomtänkta inlägg.
*Stintan*
10-07-2010, 10:31
CITAT (herkules @ 10-07-2010, 10:50)  jag har förmodligen fett dålig humor för jag ser inget roligt i det. däremot blir jag nyfiken, skrattar du åt några personer eller åt några personers inlägg? jag tänker att skrattet kan fastna i halsen ibland också .. Jag skrattade åt Malcolms inlägg! Med tanke på hur man skriver ibland så kan det ju gälla vem som helst, även mig fast jag skriver så långsamt så 5 minuter räcker kanske inte. Just det här skrattet var inte tillägnat någon annan än Malcolm som jag tyckte skrev en rolig kommentar. Varför skulle det fastna i halsen?
andersen
10-07-2010, 10:50
CITAT (vitavargen @ 10-07-2010, 11:05)  Vet inte varför du väljer att gå i borgen för dessa som i tråd efter tråd visar upp sina förmågor på att håna andra, vilket härstammar från deras dåliga självkänsla. De behöver håna andra för att överleva dagen (Chamomille är ett bra exempel och hon får alltid stöd från Stintan, den skitstöveln ).
Malcoms inlägg är mycket oskyldigt, för han har inte visat sådana tendenser (hån av andra ) hittills. Jag tycker att du skall sluta upp med att skriva inom( ) att någon är dum ihuvudet eller är en skitstövel. Det måste finnas andra mildrare ord att ta till om man inte tycker om personen.
malcolm
10-07-2010, 11:39
Mitt inlägg innehöll ett stort mått av självironi, händer lite då och då att fingrarna är snabbare än huve´t, att i efterhand gå in och ändra klavertrampet kan ofta göra fadäsen ännu värre.
Nu är den här tråden ett avslutat kapitel för min del, trodde inte att min kommentar som var menat som ett skämt med glimten i ögat skulle blåsa upp till en storm i ett vattenglas men där ser man vad som kan hända när man skall kommunicera enbart med det skrivna ordet och missar kroppsspråk och tonfall.
CITAT (Motti @ 10-07-2010, 00:12)  Vi har alltid respeckterat varan Nethan  och haft mycket kul ihop här på Forumet,jag respeckterar dina åsikter också  det man säger eller skriver här faller inte alla på läppen det vet jag men jag är sällan aggresiv mot oliktänkande,men kan väl försöka mötas på ett annat plan om man inte är överens om annat  Jsut nu har jag det tungt och söker väl en slags tröst här ,har just nu ingen annan stanns att vända min ledssenhet ,så jag förlitar mig på dom här som jag känner är mina vänner  och oj vad man känner stöd från en del här:) 
herkules
10-07-2010, 13:09
CITAT (*Stintan* @ 10-07-2010, 11:31)  Jag skrattade åt Malcolms inlägg! Med tanke på hur man skriver ibland så kan det ju gälla vem som helst, även mig fast jag skriver så långsamt så 5 minuter räcker kanske inte. Just det här skrattet var inte tillägnat någon annan än Malcolm som jag tyckte skrev en rolig kommentar. Varför skulle det fastna i halsen? att skratta ÅT andra människor - sånt fastnar i halsen. iaf på mig.
*Stintan*
10-07-2010, 14:03
CITAT (herkules @ 10-07-2010, 14:09)  att skratta ÅT andra människor - sånt fastnar i halsen. iaf på mig. Men nu var det ju hans inlägg jag skrattrade åt. För övrigt så är det väl lite konstigt om man inte skulle få skratta åt människor som bjuder på sig själva. Tror du på något sätt att det alltid ligger elakhet bakom. Allt är inte hånskratt faktiskt.
vitavargen
10-07-2010, 16:48
CITAT (andersen @ 10-07-2010, 11:50)  Jag tycker att du skall sluta upp med att skriva inom( ) att någon är dum ihuvudet eller är en skitstövel. Det måste finnas andra mildrare ord att ta till om man inte tycker om personen. Du kan alltid tycka vad du vill ! Om du anklagar andra för förtal och vägrar visa var förtalet ligger är du inget annat än en SKITSTÖVEL. Om du söker skottpeng för mitt huvud bara på grund av vad jag tycker är du inget annat är DUM I HUDUE´T.
herkules
10-07-2010, 17:16
CITAT (*Stintan* @ 10-07-2010, 15:03)  Men nu var det ju hans inlägg jag skrattrade åt. För övrigt så är det väl lite konstigt om man inte skulle få skratta åt människor som bjuder på sig själva. Tror du på något sätt att det alltid ligger elakhet bakom. Allt är inte hånskratt faktiskt. nej jag tror inte att allt är elakhet, det var därför jag frågade. CITAT (vitavargen @ 10-07-2010, 17:48)  Du kan alltid tycka vad du vill !
Om du anklagar andra för förtal och vägrar visa var förtalet ligger är du inget annat än en SKITSTÖVEL. Om du söker skottpeng för mitt huvud bara på grund av vad jag tycker är du inget annat är DUM I HUDUE´T. du hugger ju huvudet av alla här inne snart. det här är en snäll tråd och det är bra
andersen
10-07-2010, 18:56
CITAT (vitavargen @ 10-07-2010, 17:48)  Du kan alltid tycka vad du vill !
Om du anklagar andra för förtal och vägrar visa var förtalet ligger är du inget annat än en SKITSTÖVEL. Om du söker skottpeng för mitt huvud bara på grund av vad jag tycker är du inget annat är DUM I HUDUE´T. Jag protesterar mot ditt språkbruk. Och jag tycker att du skall läsa användarvilkoren vilka vi alla skall rätta oss efter även du.
Ja tyvär verkar det som att Vitvargen är en väldigt bitter människa som inte har mycket glädje här i livet!vore kul om du Vitvargen en endaste gång skrev något gott eller positivt,vad skulle ditt liv varit utan Forumet här där du kan hacka på alla och få ut dig all bitterhet vad skulle du gjort utan din dator ?har set en hel del på nätet men du slår alla i bitterhet och härskhet.
vitavargen
11-07-2010, 05:41
CITAT (andersen @ 10-07-2010, 19:56)  Jag protesterar mot ditt språkbruk. Och jag tycker att du skall läsa användarvilkoren vilka vi alla skall rätta oss efter även du. Varför protesterar du inte när Gubben Ruda kräver skottpeng på andras huvud när de "tycker" nåt ? Varför protesterar du inte när Stintan kommer med förtal och anklagar andra för förtal för att kunna försvara Littorin ? Antigen du saknar mod att gå emot dessa olagligheter eller prioriterar du uppgifterna sådant att först protestera mot mitt språkbruk och hänvisa till användarvillkoren för att senare vara tyst mot de grova lagbrotten på forumet. I båda fallen är det fegt av dig.
andersen
11-07-2010, 06:10
CITAT (vitavargen @ 11-07-2010, 06:41)  Varför protesterar du inte när Gubben Ruda kräver skottpeng på andras huvud när de "tycker" nåt ?
Varför protesterar du inte när Stintan kommer med förtal och anklagar andra för förtal för att kunna försvara Littorin ?
Antigen du saknar mod att gå emot dessa olagligheter eller prioriterar du uppgifterna sådant att först protestera mot mitt språkbruk och hänvisa till användarvillkoren för att senare vara tyst mot de grova lagbrotten på forumet. I båda fallen är det fegt av dig. Det har hänt att jag inte har varit överens med alla här, men att för den skull så har jag alldrig använt sådana ord så som du gör, och jag har alldrig sätt någon annan göra så heller, jag har ett lågt medlemsnummer så jag har varit med ett tag på det här forumet. Varför tar du med dig konflikter från andra trådar för? då är det ju inte konstigt att du blir bitter på dom som du har varit i konflikt med.
vitavargen
11-07-2010, 09:14
CITAT (andersen @ 11-07-2010, 07:10)  Det har hänt att jag inte har varit överens med alla här, men att för den skull så har jag alldrig använt sådana ord så som du gör, och jag har alldrig sätt någon annan göra så heller, jag har ett lågt medlemsnummer så jag har varit med ett tag på det här forumet. ............................... Du verkar ha svårt att fatta att det är skillnad på att "inte vara överrens med någon" och begå brott. Vet du inte att man inte får söka skottpeng på någons huvud ? Vet du inte att man inte ska förtala nån ? Försök fatta att det är skillnad på att inte vara överrens med någon och att begå brott på forumet. Det är inte så svårt. Jag tänker inte fortsätta svara dig när du vägra fatta den enkla skillnaden.
andersen
11-07-2010, 11:59
CITAT (vitavargen @ 11-07-2010, 10:14)  Du verkar ha svårt att fatta att det är skillnad på att "inte vara överrens med någon" och begå brott.
Vet du inte att man inte får söka skottpeng på någons huvud ? Vet du inte att man inte ska förtala nån ?
Försök fatta att det är skillnad på att inte vara överrens med någon och att begå brott på forumet. Det är inte så svårt. Jag tänker inte fortsätta svara dig när du vägra fatta den enkla skillnaden. Men svara mig inte då!.
Så här fick aldrig trådarna på Katt.nu spåra ur då gick moderatorn in direkt och talade om att du kommit ifrån ämnet, och att du skulle hålla dig till ämnet.Har vi ingen Moderator här på Odla ?vi borde ha det.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|