|
zaaritha
19-06-2010, 23:20
Finns det någon mer än jag o min man..som INTE kollade på det i går? Jag gillar Victoria--men struntade i hennes giftermål! Önskar dem all lycka, trots allt!
struntade i giftemålet ? varför tittade du då?tycker det var helt underbart :)man såg verkligen hur mycket de älskade varan och.Hurra hurra hurra huarra för Vicktoria och Daniell s  om verkligen älskar varan
*Stintan*
20-06-2010, 04:30
CITAT (Motti @ 20-06-2010, 00:37)  struntade i giftemålet ? varför tittade du då?tycker det var helt underbart :)man såg verkligen hur mycket de älskade varan och.Hurra hurra hurra huarra för Vicktoria och Daniell s  om verkligen älskar varan  Så kan det gå om man har fått lite för mycket innanför västen  Tittade var ju just vad hon inte gjorde.
Chamomille
20-06-2010, 06:10
CITAT (*Stintan* @ 20-06-2010, 05:30)  Så kan det gå om man har fått lite för mycket innanför västen  Tittade var ju just vad hon inte gjorde.
hattstugan
20-06-2010, 06:11
Tittade INTE jag heller!
Monica M zon 4
20-06-2010, 07:00
Jag tittade inte frivilligt på bröllopet heller. Kollade Rapport på kvällen och då hade dom naturligtvis ett reportage om spektaklet.
Skruttis
20-06-2010, 07:06
Jag tittade inte heller på det. Hade annat för mig, håller på att skrubba av husfasaden. Däremot kikade jag på lite bilder på nätet i morse. Var nyfiken på hur klänningen såg ut.
Aqvakul
20-06-2010, 07:17
Jag såg lite av festen på kvällen och några nyhetsinslag från själva bröllopsakten.
Bröllopsparet såg mycket förälskade ut och "Westlingarna" skötte sig väl.
Jag var ute och seglade charterbåt i fredags med massa barn  Utanför Oxdjupet i Stockholms skärgård så mötte vi danska hovets båt Dannebrogen. Barnen vinkade, det blev ingen reaktion alls från båten. Då tog jag och gav en lång hälsningstutning med vårt signalhorn. Då vinkade dom till oss.  Sedan mötte vi en svensk ubåt, Spicatorpedbåten och slutligen engelska flottan som hade en polisbåt bakom sig.
*Stintan*
20-06-2010, 07:44
Va läckert!
Aqvakul
20-06-2010, 07:47
Dannebrogen - wooh!
fuchsian
20-06-2010, 13:18
CITAT (Aqvakul @ 20-06-2010, 08:47)  Dannebrogen - wooh!  Det är kultur och det är bra att de har behållit den.
vitavargen
20-06-2010, 13:30
CITAT (zaaritha @ 20-06-2010, 00:20)  Finns det någon mer än jag o min man..som INTE kollade på det i går? ..... Ja. Här har du en till som inte tittade på den festen som finansierades av surt förvärvda pengar från både underbetalda sjuksköterskor och de gruvarbetare som nyligen satte livet till. Många andra där ute i världen har också varit och och betalat för festigheten med sina liv. Alla som avrättas i Iran på grund av sina politiska ställningstaganden och de journalister som sitter i fängelse i Eritrea. Om man inte tittat har man inte förlorat nåt. Tvärtom har man vunnit värdigeter som inte går att köpa för pengar.
Red Top
20-06-2010, 14:10
CITAT (vitavargen @ 20-06-2010, 14:30)  Ja. Här har du en till som inte tittade på den festen som finansierades av surt förvärvda pengar från både underbetalda sjuksköterskor och de gruvarbetare som nyligen satte livet till.
Många andra där ute i världen har också varit och och betalat för festigheten med sina liv. Alla som avrättas i Iran på grund av sina politiska ställningstaganden och de journalister som sitter i fängelse i Eritrea.
Om man inte tittat har man inte förlorat nåt. Tvärtom har man vunnit värdigeter som inte går att köpa för pengar. Är du aldrig glad och njuter av livet?
Jag tittade på väldigt mycket av sändningen, gladdes åt deras uppenbara lycka och njöt av att se alla gäster uppklädda och med vackra smycken.
Detta trots att jag är en underbetald sjuksköterska...
Känns inte heller som om jag förlorat någon värdighet på att titta på kronprinsessbröllopet, snarare att det finns andra som ständigt förlorar i värdighet genom sina ständiga klagomål på alla i omgivningen och sitt behov att tala om för andra att man tydligen har tagit en politisk ställning utan att man ens är medveten om det. Bla genom att se på ett bröllop.
fuchsian
20-06-2010, 14:27
CITAT (zaaritha @ 20-06-2010, 00:20)  Finns det någon mer än jag o min man..som INTE kollade på det i går? Jag gillar Victoria--men struntade i hennes giftermål! Önskar dem all lycka, trots allt! Jag kollade vigseln och i förbifarten lite av varje, TV;n var ju på. Men somnade när de åt bröllopsmiddag, så mer blidde det inte. Viktoria är fin, naturnära och det lyste om henne hela kvällen. Äntligen får de kanske lite mer tid för varandra. Jag önskar dem lycka till i framtiden vad de nu kommer att få tampas med. Jag är inte så royalistic av mig, men nu är det som det är i Sverige. ....Fuchian
Bengalow
20-06-2010, 14:27
Jag tittade inte heller, mer än när jag gick förbi TV:n, som stod på. Jag anser inte att jag har förlorat något på att inte bevaka det. Det jag såg, och som förvånade mig, var en livréklädd "kammartjänare" bakom brudparet. Jösses, så många medaljer/ordnar han hade! Undras hur han förtjänat dessa? Jag tycker att det drar ett löjets skimmer över dessa "övermänniskor", ett slags sällskap för inbördes beundran, med seder och skick, som är skapade, för att hålla vanligt folk utanför. Då är det trevligare med hyllning av idrottsstjärnor. Dom har i alla fall presterat något. Det skulle vara kul att se prins Henrik av Danmark stöta kula, t.ex. Kroppsidealet för den sporten har han åtminstone. Eller varför inte se hans maka löpa 100 meter...
fuchsian
20-06-2010, 14:32
CITAT (Monaxe @ 20-06-2010, 15:24)  Jag tittade på väldigt mycket av sändningen, gladdes åt deras uppenbara lycka och njöt av att se alla gäster uppklädda och med vackra smycken.
Detta trots att jag är en underbetald sjuksköterska...
Känns inte heller som om jag förlorat någon värdighet på att titta på kronprinsessbröllopet, snarare att det finns andra som ständigt förlorar i värdighet genom sina ständiga klagomål på alla i omgivningen och sitt behov att tala om för andra att man tydligen har tagit en politisk ställning utan att man ens är medveten om det. Bla genom att se på ett bröllop. Det var ingen som förlorade sin värdighet, men jag har svårt att tro att dessa personer inte såg mera av brölloppet än det än de erkänner. Det var väldigt vackert och omsorgsfullt av Viktoria småtrösta sin nervösa Daniel under vigseln. Hon visade öppet sin kärlek och det är bara att gratulera dem .....Fuchian ...
vitavargen
20-06-2010, 14:35
CITAT (Red Top @ 20-06-2010, 15:10)  Är du aldrig glad och njuter av livet?  Visst njuter jag också av livet, men inte på andras bekostnad
fuchsian
20-06-2010, 14:36
CITAT (Bengalow @ 20-06-2010, 15:27)  Jag tittade inte heller, mer än när jag gick förbi TV:n, som stod på. Jag anser inte att jag har förlorat något på att inte bevaka det. Det jag såg, och som förvånade mig, var en livréklädd "kammartjänare" bakom brudparet. Jösses, så många medaljer/ordnar han hade! Undras hur han förtjänat dessa? Jag tycker att det drar ett löjets skimmer som drar över dessa "övermänniskor", ett slags sällskap för inbördes beundran, med seder och skick, som är skapade, för att hålla vanligt folk utanför. Det kommer att vara en viss gap mellan dessa adliga och de som är bara svensons. Det kommer ta tid innan allt detta kommer närmare gemene man, men det tröjer ....Fuchian ...
Tvn hade jag på hela dagen och såg det mesta gjorde jag. Till och med bröllopsvalsen. Vilka härliga tal Westlings höll, Daniels tal var ju bara så underbar och personlig. Hade ingen aning om hur romantisk Victoria är, tänker på det med de 30 breven. En helt fantastisk dag för dem. En och annan tår fällde jag också.
CITAT (Bengalow @ 20-06-2010, 15:27)  Då är det trevligare med hyllning av idrottsstjärnor. Dom har i alla fall presterat något. Och jag tillhör dem som tycker att hylla idrottare som hjältar med bragdmedalj och allt är hur löjligt och idiotiskt som helst! En hjälte är väl någon som verkligen ställer upp på något oväntat och hjälper någon i oerhörd nöd. Hur svårt kan det vara att sparka på en boll, liksom...
vitavargen
21-06-2010, 18:38
CITAT (Peztis @ 21-06-2010, 19:32)  Och jag tillhör dem som tycker att hylla idrottare som hjältar med bragdmedalj och allt är hur löjligt och idiotiskt som helst! En hjälte är väl någon som verkligen ställer upp på något oväntat och hjälper någon i oerhörd nöd. Hur svårt kan det vara att sparka på en boll, liksom...  Både du och Bengalow har rätt! Du som lägger mycket vikt i att ställa upp för andra och därmed blir kallad för en hjälte. Bengalow har rätt när han ser massa metaller hänga löjligt på olika kungligheter. Han tycker att det är bättre att ge de medaljerna till idrotsmän ( som skapar underhålning i hög klass). Det ni två säger, strider inte mot varann.
Anki på Öland
21-06-2010, 18:49
Uppskattar jättemycket att du reder ut begreppen för oss så vi får veta vem som har rätt och vem som har fel, tack.... Anki
vitavargen
21-06-2010, 19:03
CITAT (Anki på Öland @ 21-06-2010, 19:49)  Uppskattar jättemycket att du reder ut begreppen för oss så vet får veta vem som har rätt och vem som har fel, tack.... Anki Det var så lite så
CITAT (vitavargen @ 21-06-2010, 19:38)  Både du och Bengalow har rätt!
Du som lägger mycket vikt i att ställa upp för andra och därmed blir kallad för en hjälte. Bengalow har rätt när han ser massa metaller hänga löjligt på olika kungligheter. Han tycker att det är bättre att ge de medaljerna till idrotsmän ( som skapar underhålning i hög klass).
Det ni två säger, strider inte mot varann. Fattar ingenting av det resonemanget... Vet inte om jag ska tolka det som att det är fel att man ska hjälpa någon i nöd?
fuchsian
21-06-2010, 19:27
CITAT (vitavargen @ 21-06-2010, 20:03)  Det var så lite så  Jag avskyr dessa idrottevenemanen som sänds alltid på bästa sändningstid och ordinarie filmer, serier lyfts bort så fyj ....  Fuchian.. CITAT (Anki på Öland @ 21-06-2010, 19:49)  Uppskattar jättemycket att du reder ut begreppen för oss så vet får veta vem som har rätt och vem som har fel, tack.... Anki Ingen uppskattning från min sida!  Fuchian ...
vitavargen
21-06-2010, 20:46
CITAT (Peztis @ 21-06-2010, 20:21)  Fattar ingenting av det resonemanget... Vet inte om jag ska tolka det som att det är fel att man ska hjälpa någon i nöd? Det verkade vara tydlig när jag skrev det. Försöker en gång till. Det du säger strider inte mot det som Bengalow säger. Du vill dela ut medaljer till personer som gör en viktig social insats (som flickan som hoppade i vattnet för att rädda gubbens liv i nån liten stad ). Bengalow tycker att medaljer kan delas ut till idrotsmän som presterar nåt. Det finns tillräckligt metaller hängandes på olika kungar och drottningar som borde räcka till både ditt förslag och Bengalows
Huggorm
21-06-2010, 20:51
Jag tittade inte, jag jobbade 7-20 både lördag och söndag så jag hade inte tid. Men jag hade inte kollat i alla fall, även om jag uppskattar monarkin är jag inte speciellt intresserad av bröllop. Men nu skall det bli spännande att se om det snart kommer någon liten tronarvinge
Stintan du har helt rätt västen blev lite trång  men jag kan till mitt försvar säga att jag också var dödstrött efter att ha haft barnbarna här sedan fredags morgon till lördagskväll  så kollen var inte helt okej:) Men visst var det ett fint bröllop med mycket känslor som visades öppet på många vis  Tycker Konseren på fredagkväll var jättebra,Roxet fick alla kungligheter att släppa loss  Kanon bra kväll !
Bengalow
21-06-2010, 20:57
Det är en jädrans tur att det finns livvakter vid sidan av det fina folket! Tänk om dom hade ramlat i vattnet! Med alla dessa medaljer och ordnar och övrigt krimskrams, så hade dom drunknat! Fjönteri, som det heter på skånska, när man får medalj för r-vslickeri!
CITAT (vitavargen @ 21-06-2010, 21:46)  Det verkade vara tydlig när jag skrev det. Försöker en gång till. Det du säger strider inte mot det som Bengalow säger. Du vill dela ut medaljer till personer som gör en viktig social insats (som flickan som hoppade i vattnet för att rädda gubbens liv i nån liten stad ). Bengalow tycker att medaljer kan delas ut till idrotsmän som presterar nåt. Det finns tillräckligt metaller hängandes på olika kungar och drottningar som borde räcka till både ditt förslag och Bengalows  Fast jag tycker inte att det alls ska hängas en massa föremål av större värde på idrottare... Och sedan undrar jag - jag vet inte - om det är kungafamiljen som personer som ÄGER alla dessa juveler de har när det är högtider. Någon som vet?
CITAT (Peztis @ 21-06-2010, 21:58)  Fast jag tycker inte att det alls ska hängas en massa föremål av större värde på idrottare...
Och sedan undrar jag - jag vet inte - om det är kungafamiljen som personer som ÄGER alla dessa juveler de har när det är högtider. Någon som vet? En del av smyckena är privata tror jag, gåvor osv, resten antar jag tillhör staten, bla ingår väl rikregalierna där.
vitavargen
21-06-2010, 21:25
CITAT (Bengalow @ 21-06-2010, 21:57)  Det är en jädrans tur att det finns livvakter vid sidan av det fina folket! Tänk om dom hade ramlat i vattnet! Med alla dessa medaljer och ordnar och övrigt krimskrams, så hade dom drunknat! Fjönteri, som det heter på skånska, när man får medalj för r-vslickeri! Väldigt roligt stycke !
De gammla ärvda juvelerna från förr är statens egendom och får bäras av kungafamiljen vid högtidliga tillfällen.Måste säga att Vicktoria var väldigt enkelt brudkläd stilrent och vackert,med Josephins Kame`diadem på hjässan .Jag tycker det var ett fint bröllop och allt var mycket spontant gämfört med andra Kungliga bröllop som tex Silvias och Kungens som var mycket stelare,Vicktoria och Daniell var som vilket ungt förälskat par som helst och visade öppet sina kännslor för varan.Jag är stollt över vårt kungahus därför att de just är så enkla om man gämför med tex Englands,föresten iddes de bara skicka Prins Edward därför att de tycker det Nordiska Kungahuset är för !simpelt"för dom
vitavargen
21-06-2010, 22:52
CITAT (Bengalow @ 20-06-2010, 15:27)  ...... Det skulle vara kul att se prins Henrik av Danmark stöta kula, t.ex. Kroppsidealet för den sporten har han åtminstone.... Menar du denna ? Hän lär aldrig få se sina egna kulor iallafall : http://svenskdam.se/files/2009/06/drmargrethe.jpg
netaave
21-06-2010, 23:06
CITAT (Anma @ 20-06-2010, 16:49)  Tvn hade jag på hela dagen och såg det mesta gjorde jag. Till och med bröllopsvalsen. Vilka härliga tal Westlings höll, Daniels tal var ju bara så underbar och personlig. Hade ingen aning om hur romantisk Victoria är, tänker på det med de 30 breven. En helt fantastisk dag för dem. En och annan tår fällde jag också. Samma här, hade Tvn på från 8 på morgonen tills det slutade. Tyckte också talen var bra och Daniels helt outstanding. Men tyckte både kungen och Daniels pappa fick mycket klargjort med sina tal också, som att det aldrig funnits hinder för dom t.ex. Sen blev jag så glad när jag såg att vår nya prins behärska konsten att dansa, men han har ju påbrå på det, föräldrarna är ofta ute på mogendanserna runt Ockelbo/Gävle.
ryss_борис
22-06-2010, 00:04
CITAT (Peztis @ 21-06-2010, 19:32)  Och jag tillhör dem som tycker att hylla idrottare som hjältar med bragdmedalj och allt är hur löjligt och idiotiskt som helst! En hjälte är väl någon som verkligen ställer upp på något oväntat och hjälper någon i oerhörd nöd. Hur svårt kan det vara att sparka på en boll, liksom...  En idrottsstjärna har ju åtminstone kämpat sig till resultaten, samtidigt som de är förebilder för många, (bidrar till underhållning mm). Ordet "kämpa" kan väl ingen i kungahuset ens stava till.. Nej, det är inte svårt att sparka på en boll. Det är inte svårt att springa hundra meter heller. Att vara bland de snabbaste i världen är dock svårt. Att sån här självklar matematik ska behöva förklaras är ju nästan pinsamt. Sedan är det väl klart att det är löjligt att överdriva själva hyllandet av idrottare, men att inte se skillnad på detta och att hedra kungabarnen är ingenting annat en tragiskt.
CITAT (ryss_бори @ 22-06-2010, 01:04)  En idrottsstjärna har ju åtminstone kämpat sig till resultaten, samtidigt som de är förebilder för många, (bidrar till underhållning mm). Ordet "kämpa" kan väl ingen i kungahuset ens stava till..
Nej, det är inte svårt att sparka på en boll. Det är inte svårt att springa hundra meter heller. Att vara bland de snabbaste i världen är dock svårt. Att sån här självklar matematik ska behöva förklaras är ju nästan pinsamt.
Sedan är det väl klart att det är löjligt att överdriva själva hyllandet av idrottare, men att inte se skillnad på detta och att hedra kungabarnen är ingenting annat en tragiskt. Jag håller inte med dig i att ingen i kungahuset kämpat. Många verkar tro att deras ämbete är ett lätt jobb, men det tror inte jag. Orkar inte gå in på hur jag menar, men ni kan kanske tänka ut det själva.
Anki på Öland
22-06-2010, 09:03
CITAT (ryss_бори @ 22-06-2010, 01:04)  En idrottsstjärna har ju åtminstone kämpat sig till resultaten, samtidigt som de är förebilder för många, (bidrar till underhållning mm). Ordet "kämpa" kan väl ingen i kungahuset ens stava till..
Nej, det är inte svårt att sparka på en boll. Det är inte svårt att springa hundra meter heller. Att vara bland de snabbaste i världen är dock svårt. Att sån här självklar matematik ska behöva förklaras är ju nästan pinsamt.
Sedan är det väl klart att det är löjligt att överdriva själva hyllandet av idrottare, men att inte se skillnad på detta och att hedra kungabarnen är ingenting annat en tragiskt. ..... tycker du! Varför kan du inte i diskussionen säga att jag tycker att...... Det är väl inga statiska sanningar du kommer med, du talar ju faktiskt bara om din åsikt. Eller?? Har du något slags facit över livet på hand??? Anki
*Stintan*
22-06-2010, 10:00
Jag skulle vilja dekorera några människor jag känner med medaljer. Inte för att dom är varken kungliga, idrottare eller hoppat i strömmen och fiskat upp någon drunknande utan för att dom för mig är riktiga vardagshjältar.
ryss_борис
22-06-2010, 12:55
CITAT (Anma @ 22-06-2010, 01:38)  Jag håller inte med dig i att ingen i kungahuset kämpat. Många verkar tro att deras ämbete är ett lätt jobb, men det tror inte jag. Orkar inte gå in på hur jag menar, men ni kan kanske tänka ut det själva. Klart de inte heller har det helt lätt med pressen som sätts på dem, men är det så jävla illa är det bara att abdikera. Och du kan knappast förneka att de får det mesta serverat på silverfat. CITAT (Anki på Öland @ 22-06-2010, 10:03)  ..... tycker du! Varför kan du inte i diskussionen säga att jag tycker att...... Det är väl inga statiska sanningar du kommer med, du talar ju faktiskt bara om din åsikt. Eller?? Har du något slags facit över livet på hand??? Anki Jo, för jag är ju extremt intelligent, så alla bör givetvis lyssna på mig
Det enda de kungliga kan göra i ensamhet är väl att gå på toaleten,tror ingen av oss här kan förstå hur utsatt och påpassade de är dygnet runt,så kallade vänner talar om för en spotstyver vart de skulle på bröllopsresa tex,ingen eller få kan de lita på,jag skulle nog inte byta ut mitt liv mot deras,r´äcker att vara känndis i byn här
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|