Lilla hjärtat
Hej!

Jag var på Nordiska trädgårdar i våras och blev mäkta inpsirerad. Såg ett kryddland i en monter och ville göra ett liknande. I mitt blev det inga kryddor, men väl jordgubbar. Lätt som en plätt. Skulle nog vara rätt fint med hängande blommor i också - bär- eller blomstervägg ohmy.gif)

Mitt vertikala jordgubbsland

Ha en bra dag!
//Linda
ingrids
Coolt smile.gif
spavik
Oj vad fint!
zissi
Verkligen fränt och snyggt bravo.gif

Du visar bilder på fortsättningen också hoppas jag ... kompiskram.gif
Peztis
Smart idé! Och snyggt.

Är du inte rädd för att det ska torka ut för fort?
Det positiva är ju som du säger att det finns inget gubbarna kan ligga emot och mögla. Men pipplisarna kommer nog att älska att sitta på armeringsjärnet och mumsa! biggrin.gif
*Stintan*
Kul idé men hur ska du klara jordgubbsplantorna över vintern?
Lilla hjärtat
Hej!

Trots det varma vädret, så torkar det faktiskt inte ut så farligt i burkarna. Vet inte riktigt varför. Vi vattnar på kvällen och när det är dags för vattning nästa kväll så är det fortfarade lite fuktigt. Är mest lite orolig för hur varm jorden blir, men den blir å andra sidan rätt stekhet i tomathoarna inne i växthuset också.

Peppar, peppar, så har pippifåglarna ännu inte fattat hur bekväm inrättningen är.

När det gäller övervintring så har jag inte bestämt mig än. Antingen ordnar jag småplantor till nästa säsong genom alla de nya skott som kommer, eller så gräver jag ner plantorna i grönsakslandet till hösten.

Ha det så gott!
//Linda
Peztis
Linda, hoppas verkligen att det går bra och att du kommer på något vettigt med övervintringen.

Stackare, här kommer du stolt och visar ditt fina projekt och det enda vi gör är "har du tänkt på det" och "hur ska du klara det". Det var inte meningen att grusa din lycka och kreativitet! kram1.gif
Lilla hjärtat
Ha ha ha!

Ingen som helst fara. Det är det forum är till för smile.gif

Jag har ju varit lite fundersam över det där, med tanke på att jag inte fick en enda överlevande planta i min jordgubbstunna. Så det blir nog både till att gräva ner befintliga plantor och att fortsätta odla nya skott - grannarn kanske inte vill att jag norpar 30 plantor i deras land även nästa vår wink.gif

Ha en fin dag!
//Linda
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon