Full version: Samlar Kanelrosor
svennis
Nu blommar Kanelrosenden fyllda, sent i år blush.gif
Rosa Majalis Foecundissima

Rosa majalis Foecundissima.JPG

Ezereht
Fina biggrin.gif måste gå ut och kolla om mina blommar än. Men det är kallt här så jag vet inte. En liten värmebölja skulle få fart på saker.

...japp! Hade börjat slå ut några kämpande blommor smile.gif Bifogar bild.

...och bara för att det är roligt, samma bild lite lekt med i Photoshop.
tvilling77
Här har det tok regnat i 2 dagar så om det kommer värme nu så kommer saker och ting hända!!! biggrin.gif
kerstin z5-6
det kommer! Börjar i morron o ännu bättre mot Onsdag..Väntar på Hurdalsrosen som jag inte sett i blom förr, nu har den massor snart 2 m hög(z 7)
svennis
[quote name='Ezereht' date='20-06-2010, 16:31' post='1245209']
Fina biggrin.gif måste gå ut och kolla om mina blommar än. Men det är kallt här så jag vet inte. En liten värmebölja skulle få fart på saker.

...japp! Hade börjat slå ut några kämpande blommor smile.gif Bifogar bild.

...och bara för att det är roligt, samma bild lite lekt med i Photoshop.

Vilka fina bilder du fick--- duh.gif

Liknar inte min Tornedal... sad.gif
kerstin z5-6
Tror det finns lite olika kloner av den fyllda, vissa ser ut som din Svennis-andras som 'Ezereht's:)
Ezereht
Det kommer rotskott hela tiden, du kan få av mig Svennis om du vill ha flera Tornedal i ditt buskage ^^
svennis
Tack!
Den tar jag gärna emot.. smile.gif
Så här ser min ut, fick den nog av någon från Chile som jobbade uppe i Esrange, raketer...

Tornedalrosen.JPG

svennis
En till kanelros kommer från Oulujoen Taimisto plantskola
'Malvankukka'

k.JPG

Ezereht
Hmm måste säga jag inte direkt ser någon skillnad på min kanelros och din Esrange-ros?

Ska ta kameran till universitetet och fota den enkla dom har planterat där smile.gif Den blommar också nu.
svennis
Nu hittade jag den..
Viilken ROS, kanelrosen.. yes.gif
kanel x.JPG

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon