Coxpomona
Jag har sex pallkragar som jag ska stapla p varandra tre och tre, till tv moduler. Detta r frsta gngen jag odlar i pallkrage och jag undrar hur mycket jord jag br kpa fr att fylla dem lagom mycket.

Har sett frslag p fyra sckar per pallkrage hr i forumet - men det finns ju olika storlekar p sckarna. Jag har tnkt kpa 50-literssckar.

Funderar ocks p at ha nt billigare n jord lngst ner. Tips p vad det skulle kunna vara mottages tacksamt! Jag bor i en Stockholmsfrort och har inte tillgng till bil s jag har ganska begrnsade mjligheter.
Koste
Om du lgger ett golv av brdor ovan den 2:a kragen s rcker det med 150l 3/4 full - 200 liter helt full till brdden fr den versta kragen

Rekommenderar att du stter panel eller liknande glest 2-3 cm springa och sticker hl fr att vattnet ska kunna drneras.

Jag satte mina 7 frsta paket av kragar och en r 3 kragar hg bara, det knns lite obekvmt. Ta 4 s fr du rtt sthjd, ca 90 cm..

Sga grna bort s du fr sparktrskel, se bilden
DSC_8460.JPG
Detta r den lgsta jag har..

karinmaria
Hej Coxpomona!
Om du inte av ngot srskilt skl MSTE ha tre p varandra s rcker det med tv, det blir tillrckligt djupt.

Tre sckar (50 L) behvs per krage och om du blandar vanlig plantjord och kogdsel blir det en bra blandning och du kan kpa sorten "4 fr 100".
Coxpomona
Tack fr hjlpen! Knner mig klokare nu smile.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon