Christina i Taxinge~
Jag vet inte hur många ggr jag skrivit på de olika forumen vilken ros som är min stora favorit!
Och här är han igen:

[attachment=51231:DSCN7333.JPG]
'Will Alderman'
Rugosahybrid som redan blommat en dryg vecka och håller på långt ut på hösten. Vad mer kan man begära?!

Och här är en annan favorit:

[attachment=51232:DSCN7364.JPG]
[attachment=51233:dscn7362.jpg]
'Seager Wheeler'
Pimpinell som gläder med sina många om än små blommor.

Och titta vad jag hittade i en av pallkragarna!!!
En ros som jag ännu inte planterat ut på friland.....den har stått i kruka i pallkragen ett par år nu. Har glömt vad det är för sort! Men jag borde kunna lista ut det om jag lägger lite jobb på det.

[attachment=51234:DSCN7349.JPG]

En härlig tid nu om bara värmen kunde komma också!
Ibland känner jag t o m att den gamla trädgårdslusten kommer tillbaka om än i korta stunder.... yes.gif

kerstin z5-6
vackra alla:) Nog kommer lusten Christina! jag har korta il i alla fall när solen skiner smile.gif Den första du visade måste man nog ha då smile.gif
Kajsa

Will Alderman, ja den gillar jag mycket
Maken var uppe på taket i vinter och skottade ner snö och rosen gick av i grenarna under, men nu är den på ggn igen och har knoppar, frisk ros som doftar starkt. Kanadaros från 50 -talet.

Jo nu har jag börjat så smått fota på dagarna.
esters-tradgard
Åh vilka skönheter ni visar, verkligen fina!!!
kerstin z5-6
Saknar min Kamera:( men nu blommar Örtelius..som liknar den ovan från Kajsas trädgård , men har mkt kortare blommningstid ett par v from nu
Ezereht
Kerstin har du kollat på www.cyberfoto.se dom har ju kamera som man kan beställa för inte fruktansvärt dyr slant? Du får den med posten till närmsta postutlämningställe och behöver inte släpa dig iväg till stan.

Canon Powershot A-serien är trevlig kompaktkamera med lite roliga finesser. Den ska jag köpa när jag har råd eller när den jag har nu ger upp.

Förlåt om det liknar reklam nu, jag har ingen koppling så till den firman, men jag gillar foto.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon