flouee
Ja, i helgen var det då dags att åka till sommarstället för att inspektera odlingarna smile.gif På vägen stannade vi i Alingås där vi besökte butiken JordNära. De hade otroligt mycket pinaler, kanske inte lika mycket i växtväg, men det som fanns var väldigt billigt. Dagens fynd blev Rosarium Uetersen som jag har varit på jakt efter ett tag, kostade endast 69 kr! Nu är hon planterad vid ett päronträd, lagom vindskyddat!

Någon som har denna ros? Jag vet att alla inte är helt nöjda med härdighet eller blomfärg, men med tanke på blomrikedomen kunde jag inte motstå henne!
Ezereht
Dom hade henne på en plantskola här för 3 somrar sedan, hon var helt underbar wub.gif så jag förstår du föll. Men klarade sig inte så bra här i zon 5. Men kanske du bor lite längre söderöver? Det är ju hur som helst värt ett försök.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon