malcolm
21-06-2010, 19:42
Att få datorbilden till TV:n verkar inte vara några större problem men HUR får man bilden från TV:n/digitlboxen till datorn?. Har kollat efter TV-kort som klarar Boxer:s kort men inte hittat nå´t.
ingrids
21-06-2010, 19:45
Hm, jag har nog aldrig hört någon köra den vägen - det är nog via webb-tv som gäller för datorn, och då blir det ju ofta att betala en gång till.
Jorå, visst går det. Jag har två olika USB-anslutna tuners, den ena med dubbla mottagare. Däremot är det bara ett fåtal modeller som kan ta emot programkort, men det finns...
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=460/magnus
Micke E
21-07-2010, 11:15
CITAT (malcolm @ 21-06-2010, 20:42)

Att få datorbilden till TV:n verkar inte vara några större problem men HUR får man bilden från TV:n/digitlboxen till datorn?. Har kollat efter TV-kort som klarar Boxer:s kort men inte hittat nå´t.
Har du extra låda med analog (vanlig antennsladd) utgång på så kan du med ett tvkort som har analog ingång fixa det.
Annars med så kallad DB-TV USB dongel som någon rekomenderade, har 2 svälv.
malcolm
14-10-2010, 16:27
Jag har löst "problemet" nu, köpte en 19" TV från ÖoB som även går att använda som dataskärm så nu har jag TV vid min dataplats. TV:n har även inbyggd DVD-spelare.
Denver TFD-1922DVBT
LCD-TV med DVD-spelare
19" widescreen LCD/TFT-TV med DVD-spelare och digital tuner. Spelar DVD, MPEG-4, CD, CD-R/RW, DVD-R/RW, DVD+R/RW, JPEG, WMA, VCD, SVCD. Anslutningar HDMI, scart, VGA, 75 ohm RF-antenn, INPUT för hörlurar, Y/PB/PR (progressive scan).
2750:-
[attachment=55579:untitled.bmp]
CITAT (malcolm @ 21-06-2010, 19:42)

Att få datorbilden till TV:n verkar inte vara några större problem
Jag skulle väldigt gärna få det fixat. (Min man gav upp.) Att få datorbild till TV:n alltså.
Hur gör jag?
Kan du/någon tala om
vad jag ska köpa och
hur jag ska göra?
På ett så enkelt sätt att tom jag förstår.
skånepåg
02-11-2010, 22:13
CITAT (mojan @ 02-11-2010, 19:57)

Jag skulle väldigt gärna få det fixat. (Min man gav upp.) Att få datorbild till TV:n alltså.
Hur gör jag?
Kan du/någon tala om
vad jag ska köpa och
hur jag ska göra?

Det är bara en kabel från grafikkortet till scarten på tvn, fråga bara efter en tv-out kabel de vet vad du menar. Annars om du har en platt-tv så kan du koppla med en hdmi kabel, blir även bättre bild då ^^
Men sen måste du även ställa in i grafikkortet för fler skärmar men det är lätt bara dyker upp en extra skärm där som man bara klickar i att aktivera ^^
fuchsian
03-11-2010, 11:28
CITAT (mojan @ 02-11-2010, 19:57)

Hur gör jag?
Kan du/någon tala om
vad jag ska köpa och
hur jag ska göra?

Dom nyaste datorerna har en TV inbyggt i sig. Har sådana på våra stationära dator, men inte i lap-top,
(detta svar enl. maken som vet mer än jag) ...Fuchsian ....