Full version: Fryhlingsrosorna
svennis
Fryhlingsgold har en stor blomma..hör till pimpinellerna..

Fruhlingsgold.JPG

Kajsa
Härlig bild svennis ! Har själv bara Fruhlingsduft och den frös inget i vinter, alltid något.
Ezereht
Åååååh den är SÅÅÅ fin biggrin.gif biggrin.gif

Har ingen själv, men får hoppas Aïcha blommar i år.
tvilling77
Vilken fin bild!! Jag har ju nu i vår planterat Frulingsduft och Aicha så jag hoppas dom klarar sig bra! Underbart att få se lite rosbilder igen! bravo.gif
esters-tradgard
jag vill gärna ha alla fryhlingsosorna efter att ha sett dem i blom för några veckor sedan, de är fantastiska.

Specielt fryhlingsmorgen
lena uppsala
Jag har Fruhlingsgold,men tycker den är lite kinkig.Har nog för mycket lera,och den frös ner ganska mycket,så jag klippte ner den till fotknölarna.Men håller med om att den är jättevacker.
renate
Frühlingsgold liknar Aich tycker jag.jag har Frühlingsduft och den är lite si och så med blomningen,men i år blommar den faktiskt.Det var inte många grenar som hade frusit.Jag har köpt en ny från Odla förra hösten,hur den blir vet jag inte än.

[attachment=51638:2010_06_...__Large_.JPG] [attachment=51639:2010_06_...__Large_.JPG]
[attachment=51640:2010_06_...__Large_.JPG]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon