Husihelvete
Jag har sent om sider bestämt mig för att anlägga ett grönsaksland istället för att ogräset skall få ta över helt och hållet. Oerfaren som jag är undrar jag därför om det är för sent att så, jag misstänker att tåget kan gått i år.

Om man kan så något så undrar jag i så fall vad jag kan så. Jag är mest sugen på att så sallad av olika slag, rädisor och annat grönt att använda i matlagningen.

Tacksam för snabbt svar
FlitigaLisa
Hej! Sallad kan du definitivt så - det brukar jag så i omgångar hela sommaren för att hela tiden ha färsk sallad. Även sockerärtor har jag sått sent utan problem.
Jag kom också igång sent i år, och sådde bl a morot och rödbeta förra veckan - de har nu kommit upp. Sen beror det väl på var du bor och hur sommaren och hösten blir, om de hinner bli färdiga innan vintern. I värsta fall blir rotfrukterna små, men bättre än inget smile.gif
rosita
Salladskål, japansk kål och dill kan du också så sent och spenat kan du så lite senare i slutet av juli.
Preussen
rödbetor och potatis funkar fram till midsommar i varje fall. dill.
katah
Alla " asiatiska bladgrönsaker " för det mesta ska man börja så dom i juli-augusti, dom gillar långa svala höst!
rödbetan fungerar väl också.
och jag skulle även sätta en squach eller sommarpumpa om du inte huserar i dom kyligaste zonerna.
gurkan kanske hinner också ?
andersen
Du kan så det mesta nu det är inte försent än.
Husihelvete
Tack för alla tips. Fortsätt gärna komma med tips, det är kul att lära sig mer om det här med odling.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon