Full version: Marinera champinjoner
Bettis
Jag skulle vilja vitlöksmarinera champinjoner har någon gjort det tidigare? hur blev det? recpet kanske?
theseraphim
olja, vitlök, salt o peppar plus andra kryddor efter behag. busenkelt och gott
vitavargen
CITAT (Bettis @ 23-06-2010, 18:31) *
Jag skulle vilja vitlöksmarinera champinjoner har någon gjort det tidigare? hur blev det? recpet kanske?

Vad sägs om detta :
http://www.recepten.se/recept/marinerade_champinjoner.html
zissi
vitavargen: Det där såg gott ut. Har aldrig gjort det förr men nu har jag sparat receptet så får vi se om det blir premiär för mig att marinera vitlökschampinjoner till midsommar.
Tack för tipset!
Piccante
låter gott tongue.gif ska prövas någon dag.
vitavargen
CITAT (zissi @ 23-06-2010, 22:21) *
vitavargen: Det där såg gott ut. Har aldrig gjort det förr men nu har jag sparat receptet så får vi se om det blir premiär för mig att marinera vitlökschampinjoner till midsommar.
Tack för tipset!

Kul att du gillar det. Visst gör det skillnad bara med en liten bit vitlök i olika marinader.
skogstroll
mums.... de bästa champinjonerna jag ätit var på en grekisk restaurang på Söder i Stockholm. De var stekta i smör o vitlök och liksom väste till när man bet i dem och himmelskt goda... har aldrig lyckats att göra så goda själv -cry-.gif
Bettis
CITAT (vitavargen @ 23-06-2010, 20:16) *

thanks.gif för hjälpen vitavargen ska pröva det receptet..
netaave
Fruktansvärt mycket olja i det receptet tycker jag, det måste bli väldigt vätskigt, svampen släppper ju sin vätska efter några timmar också.

VITLÖKSCHAMPINJONER

300 gr färska champinjoner
1 dl finhackad bladpersilja
2-3 vitlöksklyftor
1 dl olja
salt & peppar

Skär svampen i tunna skivor
Blanda med persilja och riven vitlök
Krydda lätt
Rör ner oljan
Gott på rostat bröd

Annie-72
Annars är en underbart grilltips att hitta några stooora champinjoner. Gröp ur foten. Lägg i marinerade soltorkade tomater och överst västerbottenost.. På grillen på låg värme/ytterkant på grillen.. Mumsfilibabba tummenupp.gif
netaave
CITAT (Annie-72 @ 24-06-2010, 11:14) *
Annars är en underbart grilltips att hitta några stooora champinjoner. Gröp ur foten. Lägg i marinerade soltorkade tomater och överst västerbottenost.. På grillen på låg värme/ytterkant på grillen.. Mumsfilibabba tummenupp.gif

Har vi gjort med vitlökssmör och samma ost nån gång, det var inte heller så dumt.
Anki på Öland
CITAT (skogstroll @ 24-06-2010, 08:42) *
mums.... de bästa champinjonerna jag ätit var på en grekisk restaurang på Söder i Stockholm. De var stekta i smör o vitlök och liksom väste till när man bet i dem och himmelskt goda... har aldrig lyckats att göra så goda själv -cry-.gif

Har jag gjort många gånger!! Sååååå jättegott!! smile.gif
Anki
HrKantarell
Hejsan,
Har en sida där det finns recept på det mesta gällande kantareller men det bör nog att överföra till champinjoner också.
Kantarellrecept.se
[attachment=59015:Kantarel...t_468x60.gif]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon