Kolmårdstrollet
Massor av fina jordgubbskart är plötsligt avknipsade... -cry-.gif Äter rådjur jordgubbar???? Fåglar brukar väl inte knipsa av hela kart eller??
nattdjur
Rådjuren verkar inte vara så petiga med vad de äter. Hos mig käkade de upp alla gröna omogna tomater förra året.

Det här skulle kunna funka mot både rådjur och fåglar: http://www.eurocosm.com/application/produc...prinkler-GB.asp
therese.kvist
Japp nät på för fåglar o rådjur, bara mössen som stjäl underifrån! Jordgubbar går hem hos många! Rådjuren sliter även upp hela plantor...(de äter både blommor o bären)
Peztis
Har också råkat ut för det.

Jag buggde en ställning runt om med ett lock av hönsnät. De där blå näten är så läskiga för jag har en gång sett en fågel trassla in sig i ett så det kommer jag aldrig att skaffa.
Kolmårdstrollet
Ok, Verkar vara kräsna rådjur för de lämnade kvar salladen biggrin.gif

Slängde på nät på allt (så de inte tar salladen oxå...) och hoppas på det bästa!

Tjingeling
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon