Full version: en fråga :)
aram22
hej undrar om man får ha paprika plantor i direkt sol ljus för på min inglassade balkong så har jag direkt sol ljus och när dom står där går bladen ner vrf
Anki V
Jag gissar att det blir för varmt.

Det blir lite av ett ”växthus” på en inglasad balkong och i växthus som står soligt har man alltid luckor och dörrar som öppnas när det blir för varmt och skuggväv som hängs upp för att skydda växterna mot den värsta solen.

Att bladen hänger tror jag är för att avdunstningen från bladen går fortare än plantan hinner förse sig med vatten.

/Anki
aram22
CITAT (Anki V @ 24-06-2010, 13:45) *
Jag gissar att det blir för varmt.

Det blir lite av ett ”växthus” på en inglasad balkong och i växthus som står soligt har man alltid luckor och dörrar som öppnas när det blir för varmt och skuggväv som hängs upp för att skydda växterna mot den värsta solen.

Att bladen hänger tror jag är för att avdunstningen från bladen går fortare än plantan hinner förse sig med vatten.

/Anki

så vad ska jag göra

när jag tar in dom går bladen upp och sen kan man ge dom kaffestump
rosita
Du kan skugga den på något sätt och försök att ha ventilation med ett fönster öppet kanske.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon