Full version: hallå :)
aram22
undrade bara om dom här paprika plantorna kommer att hinna bli nåt i år mvh aram khider [attachment=51378:Foto_0087.jpg]

menar den här

en nyare bild [attachment=51379:Foto_0091.jpg]
aram22
tack samm för svar biggrin.gif ohmy.gif
aram22
coolgleam.gif svara nån snälla
rosita
Det beror ganska mycket på sommaren och var i landet du bor och dessutom om du har den ute eller i växthus. Jag tror nog att den kan hinna ge någon paprika i sommar, annars tar du bara in den till hösten och har den inne, så mognar paprikorna efter hand. Och om du lyckas klara den igenom hela vintern, så får du tidiga paprikor nästa år!
aram22
CITAT (rosita @ 24-06-2010, 16:52) *
Det beror ganska mycket på sommaren och var i landet du bor och dessutom om du har den ute eller i växthus. Jag tror nog att den kan hinna ge någon paprika i sommar, annars tar du bara in den till hösten och har den inne, så mognar paprikorna efter hand. Och om du lyckas klara den igenom hela vintern, så får du tidiga paprikor nästa år!

ääää gav upp odlar nästa år igen
Peztis
Nejmen ge inte upp!

Som jag har förstått det så är paprika något man kan övervintra, dessutom! Precis som Rosita skrev, då får du tidig skörd nästa år.

Ett litet tips när du startat trådar, skriv ordentligt i rubriken vad det handlar om för då kommer du att få fler svar. Många struntar i att ens titta på trådar med intetsägade rubriker. tummenupp.gif
Preussen
CITAT (aram22 @ 24-06-2010, 21:51) *
ääää gav upp odlar nästa år igen

om du inte ids att fortsätta med dina egna plantor finns det plantor att köpa på plantskolor. som andra skribenter skrivit, testa att övervintra. sök på att övervintra chili här på odla och läs, kanske något för dig.
aram22
CITAT (Peztis @ 24-06-2010, 22:23) *
Nejmen ge inte upp!

Som jag har förstått det så är paprika något man kan övervintra, dessutom! Precis som Rosita skrev, då får du tidig skörd nästa år.

Ett litet tips när du startat trådar, skriv ordentligt i rubriken vad det handlar om för då kommer du att få fler svar. Många struntar i att ens titta på trådar med intetsägade rubriker. tummenupp.gif

har en kvar
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon