Full version: blå pelargon
guntil3
Någon mer som köpt den blå pelargonen och konstaterat att den är rosa? Man blir så besviken. thumbdown.gif
therese.kvist
Jag köpte en lilablå förra året, den blev rosa hemma??? Kan det vara jorden som med hortensior?
Jag har också köpt odlas men de blommar inte ännu.
Red Top
Jag har inte köpt någon i år, men tidigare. Egentligen finns det inte några blå pelargoner. De har bara blått i namnet.

Du kan ju läsa den här tråden från förra året. Blå pelargon
snurran
Jag har också en Blue Wonder som de heter. Den är precis som din Therese, lite lilablå. Inte så blå som det kan vara lätt att tro när man läser att den ska vara blå. Jag hade en bild tidigare på den men tyvärr har ngt hänt, jag tyvärr inte öppna bilden längre och inte hade jag med den i mitt album heller.
Red Top
Det finns bilder på flera blå pelargoner i länken jag lade in. Bl a Blue Wonder. smile.gif
*Stintan*
Ja inte kallar jag den färgen för blå så lite lurad kände även jag mig då jag köpte såna.
Rosmarin
Det finns ju nävor (som också ingår i familjen Geranium) som är blålila. Bl.a. en som heter "Johnson Blue". Rena Pelargonier som är blå har jag emellertid aldrig sett.
guntil3
Ja red top , bilden som perryd har i länken från förra året är exakt likadan som min "blå" pelargon. Däremot så den gula jag köpte precis som jag hade föreställt mig, riktigt fin.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon