aanderss
jag handlade för 30 kr litern men jag såg en självplock för 20 kr litern med
Myosotis
50:-!!! Jag köpte inga.
*Stintan*
45:- för svenska jättegoda på ICA idag.
mamamaggan
50 kr litern för svenska hos torghandlaren. Köpte 3 liter , det är midsommar bara en gång per år !! En halv lier per man till frukost med mjölk till, underbart gott!!
Alexander-VG-zon3
40kr för belgiska på hemköp.
malcolm
Köpte svenska jordgubbar för 45 kr/l av en som stod utanför Willys igår, han tog 25 kr/l för de belgiska.Mina egna gubbar i trädgården blommar bara än så länge men man kanske kan få jordgubbar efter kräftornai augusti. bravo.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
När vi köpte igår så kostade dom polska 29 Kr, belgiska 39 Kr och dom svenska 59 Kr

Vi gick förbi ICA förut och då såg vi att dom redan har sänkt priset. Men köpt är köpt och dom smakade gott (vi köpte 3 kartonger belgiska)
vitavargen
De svanska gubbarna kostar 29 :-

Jag köpte inga, för jag gillar inte gubbar.
Meriona
55 för svenska, men de såg hårda ut. Eftersom jag inte tycker att det är nödvändigt med jordgubbar så fick det vara.
Inga från Närke
Betalade 50 kr/L för svenska jordgubbar utanför ICA där jag bor.
De tog 30 kr/L för Tyska gjordgubbar också de såg fina ut men man ska ju gynna de svenska odlarna.

Mina egna är bara kart än så länge och tyvärr så har jag en massa björktrastar som härjar i landet tidigt på morgonen så det blir nog inte så många över till oss. Har inte fått tag i nät att hänga över och vi har ju varit bortskämda med vår lilla "hönsgård" som gubben byggde över men som tyvärr rasade i vintras.

Enligt Aftonbladet i går så säljer många falska svenska gubbar. De utländska packas om och säljs som svenska, man ska reagera om de kostar under 40 kr/liter för då är de inte svenska.
De angav lite tips hur man ska göra om de är ovanligt billiga.
Fråga efter märkningen för försäljaren är enligt lag skyldig att redovisa ursprungsland, namn och kontaktuppgifter till odlaren samt kvalitetsklassificering.
Jag gjorde det men så klart hade de inget sådant, men börjar alla att fråga så måste det ju till slut finnas hos alla säljare.
netaave
39 kr för Ulvagubbar, Ulva är en odling som ligger mellan oss och Uppsala kan man säga. Jättefina gubbar va det iaf och supergoda.
aram22
CITAT (aanderss @ 25-06-2010, 10:54) *
jag handlade för 30 kr litern men jag såg en självplock för 20 kr litern med

53 kr på våran service butik
Tikka
Tycker inte om jordgubbar egentligen...men äter det ändå 1gång om året och det är idag.
Svenska 55kr så fick det bli.....en dag som denna smile.gif
zaaritha
Vi fick betala 50 kronor.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon