Sarasl
Hej trdgrdvnner!

Planterade en flikal frra sensommaren. Den str i zon 5, har sder sol men skugga fr- och eftermiddag, ganska lerig jord runtom men grvde ut en stor grop, ca dubbelt s stor som rotklumpen dr jag bt ut jorden till mer mullrik. Nu under vren utvecklades lven bra till en brjan men fr ca 3 veckor sedan sg jag att alla blad i toppen och en del p mitten r bruna, torra och ihopkrullade. Inget annat trd i nrheten (planterade samtidigt men andra sorter) har rkat ut fr samma. Inga fler blad p flikalen har drabbats eftrt. Vad jag vet hade vi inga frostntter nr detta intrffade, platsen dr trdet str har inte torkat ut men inte heller varit speciellt bltt. Jag hittar inga konstiga kryp p trdet trots att vi har gtt om bladlss p bjrkarna. Vad kan det bero p?

Sen har jag min lilla katsura... min kra sambo eldade skrp alldeles fr nra den och trots att han stllde upp skottkrran som skydd s brndes topparna som nu r helt dda, *snyft*. Kan jag bara klippa av dem, eller blir det sm hxkvastar i topparna nu? Har ingen aning om hur katsura reagerar p beskrning...

Tacksam fr hjlp!
Glad midsommar!
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon