jocke_u
Vi har bytt brädor på vårat hus och använda de gamla virket för att bygga en låda + spalje till mina grönsaker, det blev jättebra tycker jag, lite målarfärg och en sticksåg och det ser ut som nytt!
Idén fick jag från en tidning där jag anpassade måtten lite =)

IMG_0328.JPG

IMG_0329.JPG

IMG_0327.JPG

IMG_0326.JPG

IMG_0325.JPG

IMG_0330.JPG

IMG_0331.JPG

IMG_0332.JPG

Men nu till frågan, gurkorna och de höga tomaterna kommer nog fylla ut mycket, men hela den högra sidan är busktomater och paprikor/chili. Jag tycker det ser lite tomt ut. Behöver lite förslag på nån fin klätterväxt alt. hängväxt som gärna får vara ätbar.
Har funderat på någon sorts vindruva eller nåt att sätta i hörnet som kan breda ut sig i den övre delen, alternativt något hängande t.ex. murgröna om man monterar en kruka högst upp.
Tips och förslag mottages gärna, platsen är en södervägg i zon 1-2 så det mesta borde trivas där.
vitavargen
Vilken fin låda !
Nettan8
Så smart att ta vara på virket!! Mycket snyggt, kreativ du är!
Platinum
Snyggt. De växterna kommer nog att fylla ut ganska bra när de växt till sig men vill du ändå ha något mer så kan ju klättrande ärtor eller bönor vara något.
jocke_u
Har byggt en självvattningsystem nu, samt flyttat en högväxande körsbärstomat från mitt pallkrageväxthus till lådan så det fyller ut lite mer, den blev dock ganska ledsen, var nog stressande att få lite rötter kapade mitt i full blomning. Hoppas den repar sig snabbt =)

Men vad tänkte jag på när jag sådde hundratals frön i våras? Jag har gallrat många och ändå står större delen av plantorna oskyddade i kruka... slap.gif

IMG_0337.JPG

IMG_0333.JPG

IMG_0335.JPG

IMG_0336.JPG

färnevik
Ja varför gör man alltid så? Jag sår också alltid alldeles för mycket av allting. Och så ger jag bort och ger bort och ger bort, och ofta har jag ändå alldeles för mycket plantor i slutändan... rolleyes.gif

Jättefin låda du byggt! Ett alternativ för att få ngt klängande i bakgrunden, som är både vacker och gott är att peta ner ett par blomsterbönor...
Leonard91
Pipranka får ju jättesnygga blad som jag verkligen älskar. Inget ätbart från dem, men vackra är de smile.gif De skulle nog fungera i din spalje tror jag.
Preussen
Mycket fint. släng ut en annons här på odla om du vill bli av med plantor wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon